dc.contributor.advisor | Moundridou, Maria | |
dc.contributor.author | Δημομελέτη, Κατερίνα | |
dc.date.accessioned | 2023-02-22T07:29:28Z | |
dc.date.available | 2023-02-22T07:29:28Z | |
dc.date.issued | 2023-02-17 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3719 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3559 | |
dc.description.abstract | Μελέτες έχουν επισημάνει τις δυνατότητες των τεχνολογιών και των ψηφιακών περιβαλλόντων στη διδασκαλία και τη μάθηση σε διαφορετικούς γνωστικούς τομείς. Τα ψηφιακά μέσα έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλουν στη συνεργατική μάθηση μεταξύ των εκπαιδευομένων και στην αύξηση των κινήτρων τους.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να προτείνει πιθανά εκπαιδευτικά σενάρια για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και να διερευνήσει την εμπειρία των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε αυτή.
Με γνώμονα:
o την ανακαλυπτική- βιωματική μάθηση,
o τις αρχές του εποικοδομισμού,
o τις πρότερες γνώσεις των παιδιών.
Μέθοδος: Το υλικό της παρούσας έρευνας ελέγχθηκε βιβλιογραφικά και παράλληλα διεξήχθη μια ποσοτική έρευνα η οποία στηρίχθηκε στη μέθοδο του ερωτηματολογίου, αναδεικνύοντας τις πολύτιμες εμπειρίες των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει ερωτήσεις ανοικτού τύπου με σύντομη ή μακροσκελή απάντηση και κλειστού τύπου με πολλαπλή επιλογή και απαντήσεις που αξιοποίησαν την κλίμακα Likert (Καθόλου/Κάκιστη – Πάρα πολύ/Τέλεια).
Αποτελέσματα: Τόσο από τη βιβλιογραφική έρευνα όσο και από την ποσοτική έρευνα που διεξήχθη, το συμπέρασμα είναι πως τα ψηφιακά εργαλεία/μέσα συμβάλλουν θετικά στην προώθηση της συνεργατικής μάθησης και μάλιστα φαίνεται να υποστηρίζουν τις τεχνολογίες σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι τα εναλλακτικά περιβάλλοντα/ εργαλεία για την προώθηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Συμπεράσματα: Βάσει των απαντήσεων των εκπαιδευτικών, τα προτεινόμενα διδακτικά σενάρια κρίθηκαν επαρκή με δυνατότητες εξέλιξης. Οι επισημάνσεις των συναδέλφων – εκπαιδευτικών ήταν καίριες και πολύ ουσιαστικές. Προέκυψαν συμπεράσματα για την αποτελεσματικότητα των προτεινόμενων σεναρίων, για την αποτελεσματικότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όπως τη βίωσαν οι ίδιοι, για τα ψηφιακά εργαλεία που κατά τη γνώμη τους συνδράμουν στη διδασκαλία κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Τέλος, προέκυψαν συμπεράσματα για το κατά πόσο μετά το πέρας της εξ
VIII
αποστάσεως εκπαίδευσης, αξιοποιούν εργαλεία και τεχνικές της στη δια ζώσης διδασκαλία και εάν εφαρμόζουν το μοντέλο της μικτής μάθησης.
Λέξεις- κλειδιά: εξ αποστάσεως εκπαίδευση, νηπιαγωγείο, δυνατότητες, διδακτικά σενάρια, ψηφιακά εργαλεία, εικονικοί κόσμοι, αντιλήψεις, ΤΠΕ. | el |
dc.format.extent | 113 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | ΤΠΕ | el |
dc.subject | Εξ αποστάσεως εκπαίδευση | el |
dc.title | Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην προσχολική ηλικία, προτεινόμενα διδακτικά σενάρια και η ανατροφοδότηση εκ μέρους των εκπαιδευτικών | el |
dc.title.alternative | The distance education in preschool with suggested teaching scenarios highlighting the experience of teachers | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Καρκαλούσος, Πέτρος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Studies have highlighted the potential of technologies and environments in teaching and learning in different cognitive domains. Digital media have the potential to contribute to collaborative learning among learners and to increase their motivation. The purpose of this paper is to propose possible educational scenarios for distance learning and to explore the experience of primary education teachers.
Driven:
o discovery-experiential learning,
o based on the principles of constructivism
o considering the children's prior knowledge.
Method: The material of the present research was checked bibliographically and at the same time a quantitative research was conducted which was based on the questionnaire method highlighting the valuable experiences of primary education teachers. The questionnaire included open-ended questions with a short or long answer and closed-ended questions with multiple choice and responses that utilized the Likert scale (Not at all/Poor – Very much/Perfect).
Results: From both the literature review and the quantitative research conducted, the conclusion is that digital tools/media contribute positively to the promotion of collaborative learning and indeed appear to support the technologies to a greater extent than alternative environments with tools to promote distance education.
Conclusions: Based on the responses of the teachers, the proposed teaching scenarios were considered sufficient with development possibilities. The remarks of the teaching colleagues were crucial and very essential. Conclusions were drawn on the effectiveness of the proposed scenarios, on the effectiveness of distance education as experienced by them, on the digital tools that in their opinion help in teaching in distance education. Finally, conclusions were drawn as to whether, after the end of the distance education, they use its tools and techniques in live teaching and whether they apply the blended learning model.
Keywords: distance education, kindergarten, capabilities, teaching scenarios, digital tools, virtual worlds, perceptions | el |