Εμφάνιση απλής εγγραφής

Το θεατρικό παιχνίδι ως μέσο έκφρασης και ανάπτυξης του παιδιού στη Προσχολική ηλικία

dc.contributor.advisorΠαναγιωτακοπούλου, Ιωάννα - Σταματίνα
dc.contributor.advisorΣιδηροπούλου, Τρυφαίνη
dc.contributor.authorΨυχάρη, Γεωργία
dc.date.accessioned2023-02-22T07:40:12Z
dc.date.available2023-02-22T07:40:12Z
dc.date.issued2023-02-17
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3721
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3561
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η σπουδαιότητα του θεατρικού παιχνιδιού, στη ζωή του κάθε παιδιού έχει πολύ μεγάλη σημασία. Ειδικότερα η συμβολή του στην ανάπτυξη των αισθησιοκινητικών αντιλήψεων και ικανοτήτων μέσω της έκφρασης, οδηγούν το παιδί σε μια ολιστική ανάπτυξη γύρω από το θέμα του παιχνιδιού. Πρόκειται για μια βιωματική μάθηση που έχει ως στόχο το παιδί, ο ενήλικας και ο άνθρωπος γενικότερα να φτάσουν στο σημείο της έκφρασης και να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους. Με την ανάπτυξη της επικοινωνίας, του λόγου και της κίνησης, οδηγούνται στην υγιή δημιουργία των διαπροσωπικών τους σχέσεων καθώς γνωρίζουν και κατανοούν γεγονότα και καταστάσεις τα οποία βιώνουν οι υπόλοιποι άνθρωποί. Λαμβάνοντας τη μάθηση με μια διαφοροποιημένη μορφή διδασκαλίας που ενθαρρύνει και δημιουργεί θετικά συναισθήματα στο παιδί μέσω του παιχνιδιού, του προσφέρεται η ευκαιρία να έρθει σε επαφή με τον χώρο της «Τέχνης». Σκοπός: Μέσα από την παρουσίαση αυτής της διπλωματικής εργασίας που θα ακολουθηθεί σκοπός είναι να αναδείξουμε το πώς το θεατρικό παιχνίδι είναι δυνατόν να συμβάλει στην ανάπτυξη του παιδιού μέσα από μεθόδους και τεχνικές. Ειδικότερα σκοπός της εργασίας είναι να αναδείξει τους τρόπους και τους μηχανισμούς που συμβάλλουν στην επίτευξη καινοτόμων δεξιοτήτων αναπτύσσοντας τις ικανότητες της έκφρασης, του νου και της κίνησης. Μέθοδος: Πρόκειται μια βιβλιογραφική έρευνα-ανασκόπηση που στόχος της είναι μέσα από αυτήν να αναπτυχθεί η έννοια του θεατρικού παιχνιδιού ως μέσο για την ανάπτυξη της έκφρασης του παιδιού της προσχολικής ηλικίας. Με τη βοήθεια δεξιοτήτων και τεχνικών που αναφέρονται από τη βιβλιογραφία και που συμβάλλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξή του, γίνεται προσπάθεια προσέγγισης του θέματος. Αποτελέσματα: Μέσα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση που αποτελεί το πρωτογενές υλικό της διπλωματικής εργασίας αποτελείται από μελέτες που έγιναν μέσα από την έρευνα των μελετητών της βιβλιογραφίας. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν μέσα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση φανερώνουν την αξία που προσδίδει το θεατρικό παιχνίδι στο παιδί. Ειδικότερα το παιδί αναπτύσσεται εκφραστικά, κινητικά και πνευματικά, καλλιεργώντας την φαντασία του. Είναι σε θέση να μεταβάλει τη σκέψη του από το πραγματικό κόσμο σε ένα μυθικό-φανταστικό, ανύπαρκτο κόσμο έτσι ώστε να μεταφέρει όλα τα βιώματά του, τα γεγονότα και τις καταστάσεις που ζει και δυσκολεύεται να εξωτερικεύσει. Αποτελεί έναν τρόπο μετουσίωσης ενός αντικειμένου από το παιδί από κάτι υπαρκτό σε κάτι φανταστικό καθώς του δίνεται η δυνατότητα να αναπτύξει την κριτική του σκέψη δημιουργικά. Συμπεράσματα: Στο Τέλος της διπλωματικής εργασίας παρατίθενται τα συμπεράσματα και οι προτάσεις που αφορούν την περαιτέρω έρευνα και αξιοποίηση της τέχνης του θεατρικού παιχνιδιού ως ανάπτυξη της εκφραστικής ικανότητας του παιδιού.el
dc.format.extent73el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΘέατροel
dc.subjectΠαιχνίδιel
dc.subjectΤέχνηel
dc.subjectΜίμησηel
dc.subjectΑυτοσχεδιασμόςel
dc.subjectΈκφρασηel
dc.subjectΕμψύχωσηel
dc.titleΤο θεατρικό παιχνίδι ως μέσο έκφρασης και ανάπτυξης του παιδιού στη Προσχολική ηλικίαel
dc.title.alternativeTheatrical play as means of expression and development of the child in preschool ageel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠαναγιωτακοπούλου, Ιωάννα - Σταματίνα
dc.contributor.committeeΣιδηροπούλου - Κανέλλου, Τρυφαίνη
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The importance of theatrical play in every child’s life is of great importance. In particular, his contribution to the development of emotional perceptions and abilities through expression leads the child to a holistic development around the theme of play. It is an experiential learning that aims at the child, the adult and the person in general to reach the point of expression and to express their feelings. With the development of communication, speech and movement, they lead to the healthy creation of their interpersonal relationships as they know and understand facts and situations that other people experience. By taking learning with a differentiated form of teaching that encourages and creates positive emotions in the child through play, he is offered the opportunity to get in touch with the area of “Art”. Purpose: Through the presentation of this thesis that will be followed, the aim is to highlight how theatrical play is possible to contribute to the development of the child through methods and techniques. In particular, the aim of the project is to highlight the ways and mechanisms that contribute to the achievement of innovative skills by developing the abilities of expression, mind and movement. Method: It is a literature research-review whose aim is through it to develop the concept of theatrical play as a means of developing the child’s expression of preschool age. With the help of skills and techniques mentioned in the literature and contributing to its all-round development, an effort is made to approach the issue. Results: Through the literature review that constitutes the primary material of the dissertation, it consists of studies done through the research of scholars of the bibliography. The results obtained through the literature review show the value that the theatrical play gives to the child. In particular, the child develops expressively, kineticly and spiritually, cultivating his imagination. He is able to change his thinking from the real world to a mythical-imaginary, non-existent world in order to convey all his experiences, events and situations that he lives and struggles to externalise. It is a way of transmuting an object by the child from something real to something imaginary as it is given the opportunity to develop his critical thinking creatively. Discussion: The end of the thesis presents the conclusions and proposals concerning the further research and exploitation of the art of theatrical play as a development of the child’s expressive ability.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές