Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ένα νηπιαγωγείο για όλους

dc.contributor.advisorΦώτη, Παρασκευή
dc.contributor.advisorΣιδηροπούλου, Τρυφαίνη
dc.contributor.authorΜηνά, Ξανθή
dc.date.accessioned2023-02-22T08:02:45Z
dc.date.available2023-02-22T08:02:45Z
dc.date.issued2023-02-17
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3723
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3563
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η Ελλάδα από τις αρχές της δεκαετίας του ΄90 μέχρι και σήμερα αποτελεί μόνιμο ή ενδιάμεσο σταθμό πολλών και διαφορετικών πληθυσμιακών ομάδων που εγκαταλείπουν τη χώρα τους για μια νέα ζωή. Η άφιξη τους στον ελλαδικό χώρο επηρέασε διάφορους τομείς της ελληνικής κοινωνίας και κυρίως τον εκπαιδευτικό τομέα, μιας όλο και περισσότεροι αλλοδαποί μαθητές εισέρχονταν στις σχολικές τάξεις, στις οποίες και έπρεπε να ενσωματωθούν. Αυτό αποτέλεσε πρόκληση για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μιας και έπρεπε να ακολουθήσει μια διαπολιτισμική εκπαιδευτική πολιτική η εφαρμογή της οποίας έπρεπε να ξεκινάει από το νηπιαγωγείο. Σκοπός: Αντικείμενο της συγκεκριμένης εργασίας αποτελεί η ενσωμάτωση των αλλοδαπών παιδιών στο νηπιαγωγείο, μέσα από την ανάλυση του θεωρητικού υπόβαθρου της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, του ρόλου της στη προσχολική εκπαίδευση και των ρόλων των νηπιαγωγών μέσα σε αυτήν. Ακόμα αναλύθηκαν, η ετοιμότητα και η επάρκεια των νηπιαγωγών, καθώς και ο διαπολιτισμικός χαρακτήρας των αναλυτικών προγραμμάτων. Μέθοδος: Η παρούσα εργασία βασίστηκε στη μέθοδο της βιβλιογραφική ανασκόπησης, όπου μέσα από την ανάλυση, ομαδοποίηση και ερμηνεία βιβλίων και άρθρων, αναλύσαμε το θεωρητικό υπόβαθρο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και του ρόλου που διαδραματίζει στην ενσωμάτωση των αλλοδαπών παιδιών. Αποτελέσματα:Τα αποτελέσματα μέσα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση που πραγματοποιήθηκε, δείχνουν ότι για την ομαλή ενσωμάτωση στο νηπιαγωγείο των παιδιών που προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, είναι απαραίτητη η εφαρμογή της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης σε όλες τις εκφάνσεις της προσχολικής εκπαίδευσης, όπως είναι αναγκαία και η διαπολιτισμική επάρκεια των εκπαιδευτικών. Συμπεράσματα: Συμπεραίνουμε ότι η εφαρμογή της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στο χώρος του νηπιαγωγείου διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ενσωμάτωση των παιδιών με διαφορετικό πολιτισμικό και γλωσσικό υπόβαθρο. Η κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και η ουσιαστική εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων μέσω νέων τρόπων διδασκαλίας μπορούν να δημιουργήσουν ένα σχολικό κλίμα στο οποίο προάγεται η αποδοχή και ο σεβασμός της VIII διαφορετικότητας, ενθαρρύνεται η συνεργασία και η αλληλεπίδραση, και καλλιεργείται η ενσυναίσθηση. Λέξεις κλειδιά: διαπολιτισμική εκπαίδευση, νηπιαγωγείο, αλλοδαποί μαθητές, ενσωμάτωσηel
dc.format.extent69el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΝηπιαγωγείοel
dc.subjectΕνσωμάτωσηel
dc.titleΈνα νηπιαγωγείο για όλουςel
dc.title.alternativeA kindergarten for allel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΦώτη, Παρασκευή
dc.contributor.committeeΣιδηροπούλου - Κανέλλου, Τρυφαίνη
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: From the beginning of the 90s until today, Greece is a permanent or intermediate stop for many different population groups, who leave their country for a new life. Their arrival in the Greek area affected various sectors of Greek society and especially the educational sector, since more and more foreign students entered the school classes, in which they had to be integrated. This was a challenge for the Greek education system since it had to follow an intercultural education policy, the implementation of which had to start from kindergarten. Purpose: The subject of this work is the integration of foreign children in kindergarten, through the analysis of the theoretical background of intercultural education, its role in preschool education and the roles of kindergarten teachers in it. The readiness and competence of kindergarten teachers were also analyzed, as well as the cross-cultural nature of the curricula. Method: This work was based on the bibliographic review method, where through the analysis, grouping and interpretation of books and articles, we analyzed the theoretical background of intercultural education and the role it plays in the integration of foreign children. Results: The results of the bibliographic review carried out to show, that for the smooth integration into kindergarten of children from different cultural backgrounds, the application of intercultural education in all aspects of preschool education is necessary, as is the intercultural competence of preschool teachers. Discussion: We conclude that the application of intercultural education in the kindergarten space plays a very important role in the integration of children with different cultural and linguistic backgrounds. Appropriate teacher training in the intercultural education and meaningful implementation of curricula through new teaching methods can create a school climate in which acceptance and respect for diversity is promoted, cooperation and interaction are encouraged, and empathy is fostered.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές