Show simple item record

Οι επιμορφωτικές ανάγκες εκπαιδευτικών, τεχνικών και επαγγελματικών ειδικοτήτων, στα εργαστηριακά κέντρα στο πλαίσιο της Αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Η περίπτωση του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Πειραιά.

dc.contributor.advisorΤράπαλη, Μαρία
dc.contributor.authorΓκούντρα
dc.date.accessioned2023-02-23T11:37:29Z
dc.date.available2023-02-23T11:37:29Z
dc.date.issued2023-10-17
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3734
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3574
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών αποτελεί βασικό στόχο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας για τη διασφάλιση της ποιότητας του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου και επιτυγχάνεται μέσω της συμμετοχής σε επιμορφωτικές δράσεις. Η διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών που συνδέονται με την καθημερινή πρακτική στο σχολείο συνιστά απαραίτητη συνθήκη και αναπόσπαστο στοιχείο του σχεδιασμού ποιοτικών επιμορφωτικών προγραμμάτων. Σκοπός: Η διερεύνηση και η μελέτη των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών τεχνικών και επαγγελματικών ειδικοτήτων του 1ου εργαστηριακού Κέντρου Πειραιά. Μέθοδος: Ακολουθείται ποσοτική ερευνητική προσέγγιση με τη χρήση ερωτηματολογίου. Η στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό λογισμικό SPSS, έκδοση 29. Αποτελέσματα: Το δείγμα αποτελείται από 52 εκπαιδευτικούς, οι 31 (71,2%) άνδρες και οι 15 (28,8%) γυναίκες, με μέσο όρο ηλικίας τα 49,79 έτη και μέσο όρο διδακτικής προϋπηρεσίας τα 16,83 έτη. Οι κυριότεροι λόγοι συμμετοχής σε επιμορφωτικά προγράμματα είναι για την απόκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων (μ.ο=3,19) και για να ενημερωθούν σε επιστημονικές/τεχνολογικές εξελίξεις (μ.ο=3,13). Επιλέγουν να επιμορφωθούν πάνω στο γνωστικό τους αντικείμενο (μ.ο=3,02) και ακολουθεί η επιμόρφωση σε ψυχοπαιδαγωγικά θέματα (μ.ο=2,94). Προτιμούν η παρακολούθηση ενός επιμορφωτικού προγράμματος να γίνεται εντός του εργασιακού τους ωραρίου (61,5%) και κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους (50%). Η μορφή της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης (σύγχρονη και ασύγχρονη) επιλέγεται από το 42,3% των εκπαιδευτικών. Θεωρούν σημαντικά χαρακτηριστικά για τη συμμετοχή τους σε επιμορφώσεις το περιεχόμενο (μ.ο=3,81) αυτών και την επιστημονική επάρκεια των εισηγητών (μ.ο=3,73), ενώ ως εμπόδια συμμετοχής αναφέρουν την έλλειψη ελεύθερου χρόνου (μ.ο=3,25) και τη διάρκεια με το χρόνο υλοποίησης ενός προγράμματος (μ.ο=3,19). Η διαφοροποίηση των αναγκών λόγω ηλικίας και διδακτικής προϋπηρεσίας εμφανίζεται στους νεαρότερους και με τα λιγότερα χρόνια προϋπηρεσίας εκπαιδευτικούς. Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε ανήλικους μαθητές δεν διαφοροποιούνται σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε ενήλικους μαθητές, παρά μόνο όσον αφορά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Οι ελλείψεις των υλικοτεχνικών υποδομών φαίνεται να επηρεάζουν την επιλογή για επιμόρφωση με αντικείμενο την υγιεινή και ασφάλεια εργαστηρίων, σε οργανωτικά-διοικητικά θέματα και στο χειρισμό του εργαστηριακού εξοπλισμού. Όσο περισσότερες δυσκολίες αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στο σχεδιασμό-υλοποίηση της διδασκαλίας, τόσο περισσότερο επιθυμούν την επιμόρφωση στις θεματικές κατευθύνσεις για το χειρισμό του εργαστηριακού εξοπλισμού και την υγιεινή και ασφάλεια στα εργαστήρια. Η έλλειψη υποστήριξης στα εργαστηριακά μαθήματα δημιουργεί την ανάγκη για επιμόρφωση σε θέματα που αφορούν τις σχέσεις με τους μαθητές και τη διαχείριση της τάξης. Οι δυσκολίες στη διδασκαλία αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών και στην εισαγωγή και διαχείριση νέων τεχνολογιών διαμορφώνουν την επιλογή τους για επιμόρφωση σε θέματα επικοινωνίας-συνεργασίας με τους γονείς και στο γνωστικό αντικείμενο αντίστοιχα. Συμπεράσματα: Οι επιμορφωτικές ανάγκες δεν διαφοροποιούνται μεταξύ των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε ανήλικους μαθητές σε σχέση με αυτούς που διδάσκουν σε ενήλικους .Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο καθημερινό τους έργο επηρεάζουν την θεματική κατεύθυνση που επιλέγουν για να επιμορφωθούν.el
dc.format.extent130el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΕπιμορφωτική ανάγκηel
dc.subjectΕπιμόρφωσηel
dc.subjectΔιερεύνηση επιμορφωτικών αναγκώνel
dc.subjectΑυτoαξιολόγηση σχολικής μονάδαςel
dc.subjectΕργαστηριακό Κέντροel
dc.titleΟι επιμορφωτικές ανάγκες εκπαιδευτικών, τεχνικών και επαγγελματικών ειδικοτήτων, στα εργαστηριακά κέντρα στο πλαίσιο της Αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Η περίπτωση του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Πειραιά.el
dc.title.alternativeVocational and technical specialty teachers’ educational needs, in the school laboratory centers, as part of the self-evaluation of the school unit. The case of the 1st Laboratory Center of Piraeus.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeFountzoula, Christina
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The professional development of teachers is a key objective to self -assessment of the school unit to ensure the quality of the educational work produced and is achieved through their participation in training activities. Investigating the training needs of teachers linked to the daily practice at school, is a necessary condition and an integral part of the planning of qualitative educational programs. Purpose: The investigation and study of the training needs of the educational technical and professional specialties of the 1st Laboratory Center of Piraeus. Method: A quantitative research approach is followed using a questionnaire. The statistical analysis was performed with SPSS statistical software, version 29. Results: The sample consists of 52 teachers, 31 (71.2%) men and 15 (28.8%) women, with an average age of 49.79 years and an average teaching experience of 16.83 years. The main reasons for participating in training programs are to acquire new knowledge and skills (mean=3.19) and to be updated on scientific/technological developments (mean=3.13). They choose to be educated on their specialty (mean=3.02) followed by educating in psychopedagogical subjects (mean=2.94). They prefer to attend an educational program during their working hours (61.5%) and during the academic year (50%). The form of distance learning (asynchronous and synchronous) is chosen by 42.3% of teachers. They consider the content (mean=3.81) and the scientific competence of the lecturers (mean=3.73) to be important characteristics for their participation in trainings, while as obstacles to participation, they mention the lack of free time (mean=3.25) and the duration with the time of implementation of a program (mean=3.19). The differentiation of needs due to age and teaching experience appears among the youngest teachers and those with the fewest years of experience. The educational needs of teachers who teach junior students are not differentiated in relation to teachers who teach adult students, except in terms of the problems they face. Lacks of logistical infrastructure seem to influence the choice for training in laboratory hygiene and safety, organizational-administrative issues and handling of laboratory equipment, while the more difficulties teachers face in the planning and implementation of teaching, the more they want to educate in subjects for handling laboratory equipment and hygiene and laboratory safety. The lack of support in laboratory courses creates a need for participating in educational programs related to student relations and classroom management. The difficulties in teaching foreign and returnee students and in the introduction and management of new technologies, shape their choice for further education in matters of communication-cooperation with parents and in the cognitive specialty subject respectively. Discussion: The educational needs between teachers who teach junior students in relation to those who teach adults are not different. The problems they face in their daily work are predictive factors for the choice of thematic direction, they choose to educate.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές