dc.contributor.advisor | Konstanti, Ourania | |
dc.contributor.author | Σιαμάντη, Βαρβάρα | |
dc.date.accessioned | 2023-03-09T10:56:00Z | |
dc.date.available | 2023-03-09T10:56:00Z | |
dc.date.issued | 2023-02-17 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3849 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3689 | |
dc.description.abstract | Πρόκειται για μια βιβλιογραφική ανασκόπηση της μελέτης του οικογενειακού περιβάλλοντος, ως παράγοντα κινδύνου για την εκδήλωση και συντήρηση συναισθηματικών και συμπεριφορικών διαταραχών στα παιδιά, στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας. Ορίζονται σύμφωνα με τα σύγχρονα μοντέλα ερμηνείας, οι συναισθηματικές και συμπεριφορικές διαταραχές, τα κύρια χαρακτηριστικά τους και τα επιδημιολογικά στοιχεία. Επίσης, μελετώνται τα ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά των οικογενειών παιδιών με τέτοιου είδους διαταραχές, οι γονικές πρακτικές, η δομή και οργάνωση της δυσλειτουργικής οικογένειας καθώς και η διαμόρφωση δυσλειτουργικών ρόλων στο σύστημα της οικογένειας. Επιπλέον, εξετάζεται η ποιότητα και ο τύπος δεσμού που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στον γονέα και το παιδί. Τέλος, θα αναφερθούν οι βασικές αρχές ψυχοθεραπευτικής και ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης. Τα πορίσματα αυτής της ανασκόπησης στοχεύουν στην ανάδειξη του πραγματικού βαθμού σημαντικότητας της επιρροής του οικογενειακού συστήματος, ώστε οι επαγγελματίες στον χώρο της ειδικής αγωγής, σε συνεργασία με άλλους επαγγελματίες στον χώρο της παιδαγωγικής και της ψυχικής υγείας παιδιών, αφενός να εντοπίζουν και να διακρίνουν την εξέλιξη και πορεία των διαταραχών αυτών και αφετέρου, να ενημερώσουν ειδικούς και γονείς, για τις πιθανές μεθόδους πρόληψης και παρέμβασης στο οικογενειακό πλαίσιο. | el |
dc.format.extent | 62 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Συναισθηματικές-συμπεριφορικές διαταραχές | el |
dc.subject | Εσωτερικευμένα- εξωτερικευμένα προβλήματα | el |
dc.subject | Δυσλειτουργική οικογένεια | el |
dc.subject | Γονικές πρακτικές | el |
dc.subject | Θεωρία δεσμού | el |
dc.subject | Ψυχοθεραπευτικές παρεμβάσεις | el |
dc.title | Συναισθηματικές και Συμπεριφορικές διαταραχές στα παιδιά: Η μελέτη του οικογενειακού περιβάλλοντος ως επιβαρυντικός παράγοντας στην εκδήλωση και συντήρησή τους | el |
dc.title.alternative | Emotional and Behavioral disorders in children: The study of the family environment as an aggravating factor in their manifestation and maintenance | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Ανδρή, Ελισάβετ | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | This is a review of the literature on the study of the family environment, as a risk factor for the manifestation and maintenance of emotional and behavioral disorders in children, in the context of Developmental Psychopathology. These disorders, their main characteristics and epidemiological data are defined according to modern models of interpretation. Also, the psychosocial characteristics of the families of children with such disorders, the parenting practices, the structure and organization of the dysfunctional family as well as the formation of dysfunctional roles in the family system are studied. In addition, the quality and type of bond established between parent and child is examined. Finally, the basic principles of psychotherapeutic and psychopedagogical intervention will be mentioned. The findings of this review aim to highlight the true degree of importance of the
influence of the family system, so that professionals in the field of special education, in collaboration with other professionals in the field of pedagogy and mental health of children, on the one hand, can identify and distinguish the development and course of these disorders and, on the other hand, to inform experts and parents about the possible methods of prevention and intervention in the family context. | el |