Ηγεσία και δυναμική της ομάδας στις υπηρεσίες υγείας και κοινωνικής φροντίδας. Μελέτη περίπτωσης στο πεδίο της προσχολικής αγωγής
Leadership and team dynamics in health and social care services. Case study in the field of preschool education
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Χατζηγεωργίου, Αικατερίνα
Ημερομηνία
2021Επιβλέπων
Σαρρής, ΜάρκοςΛέξεις-κλειδιά
Ηγεσία ; Υγεία ; Εκπαίδευση ; Δυναμική ομάδας ; Κοινωνική φροντίδα ; Προσχολική αγωγήΠερίληψη
Η παρούσα ανασκόπηση εξετάζει μέσα από ποικίλες μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν, το ρόλο και τα χαρακτηριστικά ενός ηγέτη καθώς και τους τύπους της ηγεσίας και τη δυναμική των ομάδων στους τομείς της υγείας και της εκπαίδευσης. Επιπλέον παρατίθενται στο βιβλιογραφικό μέρος, μελέτες περιπτώσεων σχετικά με τη σημασία του ηγέτη στο πεδίο της προσχολικής αγωγής και στο ερευνητικό, ένα εικονικό πλαίσιο το οποίο περιγράφει ένα θεωρητικό πλαίσιο νηπιαγωγείου παρουσιάζοντας την ηγεσία, την λειτουργία της ομάδας των παιδιών σε αυτό καθώς και τη σημασία της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας στην πολύπλευρη διαμόρφωση των παιδιών. Ακόμη, παρουσιάζονται και αναλύονται μελέτες σχετικές με το θέμα και ακολουθεί η κριτική ανάλυσή τους και στη συνέχεια η παράθεσή τους σε έναν συγκεντρωτικό πίνακα. Τα αποτελέσματα των ερευνών αυτών αποδεικνύουν την συνύπαρξη ποικίλων γνωρισμάτων σε έναν ηγέτη, ο ρόλος της γυναικείας ηγεσίας σε οργανισμούς υγείας και εκπαίδευσης στην αποτελεσματικότητα του παραγόμενου έργου καθώς και η σημασία της αλληλεπίδρασης μεταξύ των παραγόντων.
Περίληψη
This review examines, through a variety of past studies, the role and characteristics of a leader as well as the types of leadership and team dynamics in the fields of health and education. In addition, the literature section presents case studies on the importance of the leader in the field of preschool education and research, a virtual framework which describes a theoretical framework of a kindergarten presenting the leadership, the operation of the group of children in it as well as the importance of school-family cooperation in the multifaceted formation of children. Furthermore, studies related to the topic are presented and analyzed, followed by their critical analysis and then their listing in a summary table. The results of these researches prove the coexistence of various traits in a leader, the role of women leadership in health and education organizations in the effectiveness of the produced work as well as the importance of the interaction between the actors.