Οι ταινίες μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων χωρίς διαλόγους και η συμβολή τους στη δημιουργία ενσυναίσθησης στα παιδιά: Μια ποιοτική μελέτη με την αρωγή διαδραμάτισης παιχνιδιού ρόλων για την προαγωγή της ενσυναίσθησης πριν και μετά την προβολή αυτών.
Non-dialogue animated short films and their contribution to children’s empathy: A qualitative study assisted by role play to promote emotional intelligence before and after viewing them.
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Καντσά, Μαριάννα
Ημερομηνία
2023-03-14Επιβλέπων
Δημητρά, ΑναστασίαΛέξεις-κλειδιά
Animation ; Ταινία μικρού μήκους ; Ενσυναίσθηση ; Παιχνίδι ρόλωνΠερίληψη
Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της συσχέτισης ανάμεσα στην προβολή ταινίας μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων άνευ διαλόγων και την προαγωγή ενσυναίσθησης που ενδέχεται να απορρέει ύστερα από θέαση αυτής στα μικρά παιδιά.
Η κατεύθυνση που ακολουθήθηκε στην έρευνα ήταν διττή. Από τη μια πλευρά, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε διαδραμάτιση παιχνιδιού ρόλων, με θέμα που παρέπεμπε στην ταινία που επιλέχθηκε με μηνύματα ενσυναίσθησης, χωρίς να υπάρξει η κατάληξή του. Από την άλλη πλευρά, πραγματοποιήθηκε πειραματική διαδικασία με τρεις τριμελείς ομάδες παιδιών ηλικίας 7,5-9,5 ετών.
Αξιοποιήθηκε λοιπόν, στην παρούσα εργασία η ποιοτική προσέγγιση και ως μεθοδολογικά εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν η βιβλιογραφική ανασκόπηση, οι συνεντεύξεις και η παρατήρηση.
Τα αποτελέσματα έδειξαν τη σημαντική επίδραση των ταινιών κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους στη δημιουργία συναισθηματικού αντίκτυπου των μικρών θεατών.
Περίληψη
The aim of the present research is to investigate the correlation between the viewing of a short animated film without dialogue and the promotion of empathy that may result from viewing it in young children.
The direction followed in the research was twofold. On the one hand, a role-playing game was designed and implemented, with a theme that referred to the film chosen with empathetic messages, without its conclusion. On the other hand, an experimental procedure was carried out with three three-member groups of children aged 7.5-9.5 years.
Therefore, in this work, the qualitative approach was used and the literature review, interviews and observation were used as methodological tools.
The results showed the significant effect of animated short films in creating emotional impact of young viewers.