Διαλειτουργικότητα πληροφοριακών συστημάτων της δημόσιας διοίκησης – Η περίπτωση του myschool
Interoperability of public administration information technology systems – Τhe case of myschool
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ρενιέρη, Νικολίνα
Ημερομηνία
2023-03-14Επιβλέπων
Tsotsolas, NikosΛέξεις-κλειδιά
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση ; Διαλειτουργικότητα ; Εθνικό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας ; Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας ; MyschoolΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία μελετάται η διαλειτουργικότητα μεταξύ πληροφοριακών συστημάτων της δημόσιας διοίκησης. Η διαλειτουργικότητα εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, ως καταλύτης για την παροχή υπηρεσιών «μίας στάσης» προς πολίτες και επιχειρήσεις. Η μελέτη της έννοιας της διαλειτουργικότητας γίνεται από δύο αλληλοσυμπληρούμενες οπτικές γωνίες: α) της «θεωρίας», όπως αυτή διαμορφώνεται από την επιστημονική βιβλιογραφία και τις στρατηγικές κατευθύνσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ελλάδα και β) της «επιχειρησιακής πράξης» της διαλειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος myschool (εργαλείο καθημερινής μηχανογραφικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων και των υψηλότερων διοικητικά δομών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων) με άλλα πληροφοριακά συστήματα της δημόσιας διοίκησης. Η εμπειρία από την επιχειρησιακή πράξη σχεδίασης, υλοποίησης και συντήρησης των διαλειτουργιών του myschool επιβεβαιώνει τις «θεωρητικές» προσεγγίσεις της έννοιας της διαλειτουργικότητας και καταλήγει σε πρακτικά συμπεράσματα αναφορικά με τη διάκριση των επιπέδων/ διαστάσεων διαλειτουργικότητας και τη στενή αλληλεξάρτηση μεταξύ τους. Η εργασία ολοκληρώνεται αποτυπώνοντας παράγοντες που εκτιμάται ότι θα διαδραματίσουν καταλυτικό ρόλο στη διεύρυνση της διαλειτουργικότητας στην Ελλάδα προς όφελος των πολιτών και των επιχειρήσεων αλλά και της ίδιας της δημόσιας διοίκησης.
Περίληψη
This work studies interoperability among information systems of the Greek public administration. Interoperability is a crucial component of e-government as it acts as an enabling factor for the provision of “one stop” services to citizens and businesses. It is studied under two complementary viewpoints: a) a theoretical framework, as dictated by the relevant scientific literature as well as by the European and Greek strategic guidelines, b) operational experience and knowhow related to the administration of myschool’s interoperability services within the Greek Public Sector IT ecosystem. From a practitioner’s point of view, the design, implementation and maintenance of myschool’s interoperability engine is to a high extent aligned to the theoretical formulations and provisions, reaching out to practical implications with respect to the different interoperability layers’ identification and interplay. The study concludes by pinpointing factors which are estimated to a) play a significant role towards a new generation of interoperability services within the Greek Public Sector IT ecosystem, b) enhance e-government through the provision of added-value services to citizens, businesses and administrations.