dc.contributor.advisor | Πιερράκος, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Στυλιανίδης, Στυλιανός | |
dc.date.accessioned | 2023-03-27T09:12:01Z | |
dc.date.available | 2023-03-27T09:12:01Z | |
dc.date.issued | 2023-03-21 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4059 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3899 | |
dc.description.abstract | Η συνεχής βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση είναι, πλέον, στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος στην εκπαίδευση, και διεθνώς, αλλά και στη χώρα μας και τα εργαλεία και οι στρατηγικές που χρειάζονται για να επιτευχθεί, αποτελούν όλο και περισσότερο μέρος της συζήτησης και των εξελίξεων στην εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, αυτή η διαρκής προσπάθεια για βελτίωση της ποιότητας, με όλες τις αλλαγές και τη διαρκή προσαρμογή που απαιτούνται, είναι απαιτητική στον σχεδιασμό και την υλοποίηση και πολύ εύκολα μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, μέσα από το εργασιακό άγχος και την εργασιακή εξουθένωση. Ως συνδετικός κρίκος των παραγόντων βελτίωσης της ποιότητας και της ικανοποίησης και λειτουργικότητας του ανθρώπινου παράγοντα, λειτουργεί η παρακίνηση των εκπαιδευτικών. Σκοπός, λοιπόν, της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των ατόμων που εργάζονται στην εκπαίδευση για θέματα ποιότητας, η οπτική τους αναφορικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην εργασία τους λόγω αυτής της προσπάθειας συνεχούς βελτίωσης, αλλά και το πώς αντιλαμβάνονται, εισπράττουν ή σχεδιάζουν την παρακίνηση, ανάλογα με τη θέση τους στον Οργανισμό. Παράλληλα, επιχειρείται ο συσχετισμός της «Ποιότητας» και της «Παρακίνησης» με την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, το εργασιακό άγχος που βιώνουν και την εργασιακή εξουθένωσή τους. Τη μελέτη και τη σύνδεση των παραπάνω εννοιών και φαινομένων επιχειρεί να εξετάσει η παρούσα εργασία, με βάση την ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας και της ποιοτικής έρευνας η οποία διενεργήθηκε ως μελέτη περίπτωσης σε ιδιωτικό σχολείο της Αττικής, με συνεντεύξεις σε εκπαιδευτικούς και άτομα της ηγεσίας του σχολείου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα άτομα του Οργανισμού μπορούν να εντοπίσουν αρκετά στοιχεία ποιότητας στον Οργανισμού τους, ακόμα και χωρίς να έχουν συγκεκριμένες τεχνικές γνώσεις διοίκησης και δείχνουν ενδιαφέρον και αφοσίωση στα στοιχεία αυτά. Επίσης, όλα τα άτομα συμφωνούν ότι η προσαρμογή του οργανισμού στις μεταβαλλόμενες ανάγκες όλων των εμπλεκόμενων μελών, χαρακτηρίζοντάς το «κλειδί» της επιτυχίας του σχολείου, καθώς και στο ότι η αυτοαξιολόγηση του οργανισμού είναι απαραίτητο στοιχείο για την επίτευξή της. Η έρευνα έδειξε, επίσης, ότι η προσπάθεια για συνεχή βελτίωση φέρνει δυσκολίες στους εκπαιδευτικούς, κάποιες από τις οποίες προκαλούνται από τη διαρκή αλλαγή και προσαρμογή και κάποιες από τις διαδικασίες που ακολουθεί ο Οργανισμός για τις αλλαγές αυτές. Τέλος, η έρευνα έδειξε και ότι η παρακίνηση των εκπαιδευτικών συμβάλλει τα μέγιστα στην ικανοποίησή τους και κατ’ επέκταση στη βελτίωση της ποιότητας του Οργανισμού, στα πλαίσια μιας πολύπλοκης αμφίδρομης σχέσης. | el |
dc.format.extent | 144 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Ποιότητα στην εκπαίδευση | el |
dc.subject | Διοίκηση ολικής ποιότητας | el |
dc.subject | Παρακίνηση εκπαιδευτικών | el |
dc.subject | Επαγγελματική ικανοποίηση | el |
dc.subject | Εργασιακό άγχος | el |
dc.subject | Επαγγελματική εξουθένωση | el |
dc.subject | Quality in education | el |
dc.subject | Total quality management | el |
dc.subject | Teacher motivation | el |
dc.subject | Job satisfaction | el |
dc.subject | Work stress | el |
dc.subject | Burnout | el |
dc.title | H διαδικασία συνεχούς βελτίωσης της ποιότητας στην εκπαίδευση, μέσω των μεθοδολογιών παρακίνησης των εκπαιδευτικών | el |
dc.title.alternative | The process of continuous quality improvement in education, through teacher motivation methodologies | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Psaromiligkos, Ioannis (Yannis) | |
dc.contributor.committee | Spyridakos, Athanasios | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.description.abstracttranslated | The ongoing improvement in the quality of education is a trending topic at the national and international levels. Over the past years, the tools and strategies to be employed so to achieve this improvement are gradually coming to the focus of the discussion on the advancements in education However, given the ongoing changes in education and the need for adjustment to the new trends, the continuous effort for quality improvement is a demanding task in terms of planning and taking action, Thus, it could negatively affect educators' job satisfaction by inducing work stress and burnouts. Motivation is the link between quality improvement in education and job satisfaction and functionality in educators. The present study investigates teachers’ views on education quality issues, the challenges they face in their working environment during the ongoing quality improvement process and how they perceive and plan motivation depending on their position in the Organization. This study also attempts to relate the concepts of “Quality” and “Motivation” with the job satisfaction of educators, work stress and burnout. This investigation attempts to draw connections between the afore mention concepts and phenomena through a review of the relevant literature and qualitative research carried out, as a case study, in a private school in Attica, Greece, where educators and members of the school’s management were interviewed. The results show that the members of the Organization could identify an adequate number of quality elements in their organization, and they demonstrated interest and commitment in them even if some didn’t have specific knowledge of educational management. Furthermore, there was a consensus among all participants that the adjustment skills of the Organization, as a response to the changing needs of all stakeholders is the key to the school’s success albeit the school’s self-evaluation process is also a key element. The results also showed that the efforts for continuous improvement bring difficulties to the teachers, with some arising from the need to adjust to the processes followed by the Organization. Finally, teacher motivation significantly contributes to their satisfaction and, thus, to the improvement in the quality traits of the Organization. | el |