Η Αγωγή Υγείας ως μέσο γνώσεων, αξιών και δεξιοτήτων στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία
Health Education as a means of knowledge, values and skills in the modern educational process
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Μαρίνου, Μαρία-Αθανασία
Ημερομηνία
2023-03-27Επιβλέπων
Σαρέλλα, ΑγγελικήΛέξεις-κλειδιά
Αγωγή Υγείας ; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ; Αξίες ; Γνώσεις ; ΔεξιότητεςΠερίληψη
Εισαγωγή:Η Αγωγής Υγείας αποσκοπεί στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση
των μαθητών σε θέματα σχετικά με την υγεία,την προαγωγή και την αξία
της,καθώς και στην προετοιμασία τους για τα σύγχρονα προβλήματα υγείας που
αντιμετωπίζει η κοινωνία του 21ου αιώνα.Οι στόχοι, οι διδακτικές προσεγγίσεις και
η σπουδαιότητα του μαθήματος της Αγωγής Υγείας στη δευτεροβάθμια
εκπαίδευση, την καθιστά μέσο γνώσεων, αξιών και δεξιοτήτων στη σύγχρονη
εκπαιδευτική διαδικασία.
Σκοπός:Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις απόψεις των
μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη χρησιμότητα του μαθήματος
της Αγωγής Υγείας. Συγκεκριμένα εξετάζονται οι απόψεις των μαθητών
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, αλλά
και την ανάπτυξη αξιών μέσα από το μάθημα της Αγωγής Υγείας.
Μέθοδος:Διεξήχθη έρευνα σε τυχαίο δείγμα μαθητών της Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης, μέσω δομημένου ερωτηματολογίου, το οποίο δόθηκε σε μαθητές του
1ου ΕΠΑΛ Λεχαινών. Η συλλογή του δείγματος έγινε με βάση την εκούσια
συμμετοχή των μαθητών και τα στοιχεία που συλλέχθηκαν ήταν ανώνυμα. Οι
μαθητές έλαβαν ενημέρωση σχετικά με τη διαφύλαξη των προσωπικών τους
δεδομένων πριν από την έναρξη της έρευνας .
Συμπεράσματα:Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν πως οι μαθητές μέσω
του μαθήματος Αγωγής Υγείας απέκτησαν αξίες που θα τους ακολουθήσουν στην
μετέπειτα ζωή τους,αφενός μέσω της απόκτησης γνώσεων, αφετέρου μέσω της
ανάπτυξης δεξιοτήτων σε θέματα υγείας.Οι μαθητές δήλωσαν την πρόθεσή τους να
εφαρμόσουν στη ζωή τους τις γνώσεις που αποκτήθηκαν από το μάθημα πάνω σε
θέματα υγείας, επισημαίνοντας ότι το μάθημα είναι εξαιρετικά χρήσιμο.
Περίληψη
Introduction:Health Education aims to inform and sensitize students on issues
related to health, its promotion and value, as well as to prepare them for the modern
health problems facing society in the 21st century. The goals, the teaching
approaches, and the importance of the Health Education course in secondary
education, makes it a means of knowledge, values, and skills in the modern
educational process.
Objectives: This study aims at investigating the opinions of secondary school
students regarding the usefulness of the Health Education course. Specifically, this
study examines the opinions of secondary school students regarding the acquisition
of knowledge and skills, as well as the development of values through the Health
Education course.
Method:Research was conducted on a random sample of Secondary Education
students, through the development of a structured questionnaire, which was given
to students of the 1stEPAL of Lechaina. The collection of the sample took place
during the Health Education course after completing the questionnaire at the end of
the course.
Conclusions:The results of the research showed that the students through the
Health Education course acquired values that will follow them in their later life, on
the one hand through the acquisition of knowledge, on the other hand through the
development of skills in health matters. The students declared their intention to
apply in their lives the knowledge gained from the course on health issues, pointing
out that the course is extremely useful.