Εμφάνιση απλής εγγραφής

Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική και Κέντρα Διδασκαλίας και Μάθησης: Προτάσεις για την ανάπτυξη αποθετηρίων καλών πρακτικών στην Ανώτατη Εκπαίδευση

dc.contributor.advisorPsaromiligkos, Ioannis (Yannis)
dc.contributor.authorΠετρίδου, Μυρτώ
dc.contributor.authorΤρίμπου, Μαγδαληνή
dc.date.accessioned2023-03-28T11:52:52Z
dc.date.available2023-03-28T11:52:52Z
dc.date.issued2023-03-20
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4082
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3921
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την αναγκαιότητα της Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής για την βελτίωση της ποιότητας των σπουδών και της ίδρυσης Κέντρων Διδασκαλίας και Μάθησης σε κάθε ακαδημαϊκό ίδρυμα ως μέσο αναβάθμισης της διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Καθώς ο ρόλος της Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι να παρέχει αφενός επιστημονικές γνώσεις και δεξιότητες στους φοιτητές και αφετέρου να στηρίξει τη μετάβαση τους στο σύγχρονο κοινωνικό σύστημα, η αποστολή των Πανεπιστημιακών δασκάλων είναι σύνθετη και χρειάζεται να εφοδιαστεί με τις κατάλληλες διδακτικές πρακτικές πέρα από την στείρα επιστημονική γνώση που οι ίδιοι διδάχθηκαν. Ενώ τα πανεπιστήμια δίνουν έμφαση στο ερευνητικό έργο των μελών ΔΕΠ, το παράδοξο είναι γιατί η ίδια έμφαση δεν δίνεται στην διδακτική και παιδαγωγική κατάρτισή τους. Η διπλωματική εργασία αποτελεί βιβλιογραφική ανασκόπηση και ο σκοπός της είναι να συνεισφέρει στη συζήτηση που έχει ήδη ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα πάνω στην Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική και να τονίσει την ανάγκη δημιουργίας ανοιχτών Ιδρυματικών Αποθετηρίων Καλών Πρακτικών με στόχο την ενίσχυση του διδακτικού έργου των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας. Στο πρώτο κεφάλαιο, θα αποσαφηνίσουμε τον όρο της Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής, θα εξετάσουμε τις ανάγκες που κρύβονται πίσω από την εφαρμογή της καθώς και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι στην Ελλάδα. Επίσης, θα αναφερθούμε στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής πολιτικής για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η οποία φαίνεται να προωθεί την Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική. Στο δεύτερο κεφάλαιο, θα εξετάσουμε τη λειτουργία των Κέντρων Διδασκαλίας και Μάθησης σε διεθνή Πανεπιστήμια και θα αναφερθούμε στο ξεκίνημα της Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής στην Ελλάδα με τη δημιουργία των Γραφείων Διδασκαλίας και Μάθησης. Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο, θα αναφερθούμε στην ανάγκη δημιουργίας Ιδρυματικών Αποθετηρίων Καλών Πρακτικών, θα περιγράψουμε το θεωρητικό πλαίσιο πάνω στο οποίο μπορεί να βασιστούν και θα παρουσιάσουμε προτάσεις για το περιεχόμενο που μπορεί να περιλαμβάνει ένα τέτοιο αποθετήριο.el
dc.format.extent116el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑνώτατη Εκπαίδευσηel
dc.subjectΠανεπιστημιακή Παιδαγωγικήel
dc.subjectΠανεπιστημιακός δάσκαλοςel
dc.subjectΚαλές πρακτικέςel
dc.subjectΟδηγοί διδασκαλίαςel
dc.titleΠανεπιστημιακή Παιδαγωγική και Κέντρα Διδασκαλίας και Μάθησης: Προτάσεις για την ανάπτυξη αποθετηρίων καλών πρακτικών στην Ανώτατη Εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeUniversity Pedagogy and Centers for Teaching and Learning: Proposals for developing repositories of good practices in Higher Educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeSpyridakos, Athanasios
dc.contributor.committeeYannas, Prodromos
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedThe present thesis deals with the necessity of University Pedagogy for the improvement of the quality of studies and the establishment of the Centers for Teaching and Learning in every academic institution as a means of upgrading teaching in Tertiary Education. Since the role of Higher Education is not only to provide students with scientific knowledge and skills but also to support their transition into the modern social system, the mission of University teachers is demanding and needs to be equipped with the appropriate teaching practices beyond the sterile scientific knowledge that they were taught. While universities place emphasis on the research work of faculty members, the paradox is why the same emphasis is not placed on their teaching and pedagogical training. The thesis is a literature review and its aim is to contribute to the discussions on University Pedagogy, which have already emerged in Greece over the last years, and highlight the need for creating open Institutional Repositories for Good Practices with the aim of reinforcing the teaching work of the academic community members. In the first chapter, we clarify the term of University Pedagogy, examine the needs behind its implementation as well as the challenges faced by university teachers in Greece. Moreover, we refer to the European Higher Education policy, which seems to promote University Pedagogy. In the second chapter, we examine the function of the Centres for Teaching and Learning (CTL) in universities around the world and refer to the emersion of University Pedagogy in Greece with the foundation of the CTL in Greek universities. In the third and final chapter we refer to the need for creating Institutional Repositories for Good Practices, we describe the theoretical framework on which they can be defined and we present the content that such a repository could include.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές