Αποτίμηση δυναμικών χαρακτηριστικών μεταλλικής δικτυωτής γέφυρας με ανωδομή από ωπλισμένο σκυρόδεμα
Potential assessment characteristics of metal mesh bridge with reinforced concrete superstructure
Διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ζωγλοπίτης, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2023-04Λέξεις-κλειδιά
Μεταλλική δικτυωτή γέφυρα ; Μέθοδοι βελτίωσης φέρουσας ικανότητας ; Γέφυρα Bailey ; Οπλισμένο σκυρόδεμα ; SAP2000Περίληψη
Η εξεταζόμενη γέφυρα είναι τύπος μεταλλικής δικτυωτής γέφυρας που αποτελείται από προκατασκευασμένα τμήματα τα οποία συναρμολογούνται επί τόπου με κοχλίες και με πείρους και χρησιμοποιείται για τη γεφύρωση κωλυμάτων μεταβλητού ανοίγματος και ταυτόχρονα μεταβλητής φέρουσας ικανότητας των εδαφών. Τέτοιου είδους γέφυρες έχουν καθελκυσθεί τη δεκαετία του ΄80 και παραμένουν σε χρήση μέχρι και σήμερα. Όμως τα φορτία των οχημάτων τα οποία διέρχονται από αυτές έχουν αυξηθεί με το πέρασμα του χρόνου και την εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αποτέλεσμα αυτών είναι η αύξηση των επιβαλλόμενων φορτίων τα οποία καταπονούν τη κατασκευή οδηγώντας την σε αύξηση τόσο των εντατικών μεγεθών όσο και των δυναμικών μετατοπίσεων. Η αδυναμία αύξησης της φέρουσας ικανότητας στις περισσότερες περιπτώσεις, με την αύξηση της ακαμψίας της γέφυρας, οδήγησε στη αναζήτηση προτάσεων μείωσης των δυναμικών φαινομένων. Προς τη κατεύθυνση αυτή επιχειρείται με την παρούσα εργασία μια προσέγγιση μείωσης των φαινομένων αυτών μέσω της ενίσχυσης του καταστρώματος της γέφυρας με πλάκα ωπλισμένου σκυροδέματος το πάχος της είναι 20 εκατοστά. Η συγκεκριμένη ενέργεια δύναται εκτός των άλλων να μειώσει το αίσθημα ανασφάλειας που δημιουργεί στους χρήστες της γέφυρας, η ταλάντωση του καταστρώματος.
Περίληψη
The bridge in question is a type of metal mesh bridge that consists of prefabricated sections which are assembled on site with screws and pins and is used to bridge variable opening barriers and at the same time variable bearing capacity of the soils.
Such bridges were launched in the 80's and remain in use to this day. But the loads of vehicles that pass through them have increased over time and the evolution of the automotive industry. The result is an increase in the imposed loads that strain the structure leading to an increase in both intensive magnitudes and dynamic displacements. The inability to increase the bearing capacity in most cases, with the increase of the stiffness of the bridge, led to the search for proposals to reduce the dynamic phenomena. In this direction, the present work attempts an approach to reduce these phenomena by reinforcing the deck of the bridge with reinforced concrete slab, its thickness is 20 cm. This action can, among other things, reduce the feeling of insecurity created by the deck users, the oscillation of the deck.