Η οργάνωση και η λειτουργία δομών ατόμων με νοητική αναπηρία
The function and organisation of structures for persons with intellectual disabilities
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Κασαμπά, Αργυρώ - Μαρία
Ημερομηνία
2023-04Επιβλέπων
Γούλα, ΑσπασίαΛέξεις-κλειδιά
Νοητική αναπηρία ; Δομές υγείας ; Κοινωνική στήριξη ; Ποιότητα ζωήςΠερίληψη
Οι άνθρωποι που πάσχουν από νοητική στέρηση και γενικότερα από αναπηρίες αποτελούν ειδική κατηγορία στη δομή μιας κοινωνίας. Η υποστήριξη αυτών των ανθρώπων πρέπει να θεωρείται επείγουσα και επιτακτική ανάγκη από τους ειδικούς
χάραξης πολιτικής υγείας, η οποία πρέπει με κάθε τρόπο να εξασφαλίσει την ισορροπία αυτών των ατόμων σε συναισθηματικό επίπεδο, πρακτικό αλλά και κοινωνικό, προκειμένου να μπορέσουν ενταχθούν ομαλά και να προσαρμοστούν στο κοινωνικό περιβάλλον. Είναι υψίστης σημασίας, να μεριμνά οποιασδήποτε κυβέρνηση για τα εν λόγω άτομα, όχι μόνο για την παιδική ηλικία, αλλά και για τη μεταγενέστερη πορεία τους στη ζωή. Στην παρούσα εργασία ερευνάται η στήριξη που λαμβάνουν αυτά τα άτομα, όχι τόσο από το οικογενειακό τους περιβάλλον, αλλά και από την ευρύτερη κοινωνία. Τις δομές δηλαδή, οι οποίες θα τους δώσουν όλα αυτά τα απαραίτητα εφόδια, ικανότητες, δυνατότητες και ευκαιρίες προκειμένου να αισθάνονται ισότιμα μέλη της κοινωνίας. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της ορθής οργάνωσης και λειτουργίας των δομών που φιλοξενούν άτομα με νοητική αναπηρία,
αφού αυτές αποτελούν τον ουσιαστικό αρωγό για την μετέπειτα εξέλιξη αυτών των ατόμων. Τα αποτελέσματά αναδεικνύουν ότι τα άτομα αυτά επιζητούν με κάθε τρόπο τη συμπαράσταση, όχι μόνο του οικογενειακού τους περιβάλλοντος, αλλά και των
εξειδικευμένων εκπαιδευτικών και επαγγελματιών υγείας που θα καλλιεργήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις όποιες ικανότητες διαθέτουν και μπορούν να καλλιεργήσουν αυτοί οι άνθρωποι.
Περίληψη
People suffering from mental retardation and disabilities in general are a special category in the structure of a society. The support of these people must be considered an urgent and imperative need by health policy experts, which must by all means ensure the balance of these people on an emotional level, both practical and social, in order to be able to integrate smoothly and adapt to the social environment. This should be a concern of any government for the individuals in question not only for childhood, but also for their subsequent course in life. This paper explores the support these people receive not so much from their family environment, but also from the wider one. That is, the structures that will give them all these necessary supplies, abilities, capabilities and opportunities in order to feel equal members of society. This can be achieved through the proper organization and operation of the structures that accommodate people with intellectual disabilities, since these are the essential helper for the subsequent development of these people. The results show that these people seek in every way the support, not only of their family environment, but also of the specialized teachers and health professionals who will cultivate in the best possible way any abilities that these people have and can cultivate.