Εμφάνιση απλής εγγραφής

Μελέτη της συμπεριφοράς πελατών αεροπορικών εταιριών με τη χρήση διαδικτυακών αξιολογήσεων

dc.contributor.advisorGiovanis, Apostolos
dc.contributor.authorΠαπανικόλας, Μιχαήλ
dc.date.accessioned2023-05-16T11:27:35Z
dc.date.available2023-05-16T11:27:35Z
dc.date.issued2023-05-16
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4353
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4192
dc.description.abstractΤο θέμα της ποιότητας των αεροπορικών υπηρεσιών και της μέτρησης της ικανοποίησης του πελάτη-ταξιδιώτη απασχολεί συνεχώς τα τελευταία χρόνια τόσο την επιστημονική κοινότητα, όσο και τις εταιρείες του κλάδου. Η παρούσα εργασία αναλύει τις έννοιες της ποιότητας στις αεροπορικές υπηρεσίες και της ικανοποίησης του πελάτη, μέσω μιας ευρείας βιβλιογραφικής επισκόπησης. Στο κυρίως και εμπειρικό τμήμα της διερευνά τη σχέση ποιότητας / ικανοποίησης καθώς επίσης τις διαφοροποιήσεις ανάμεσα σε συμβατικές αεροπορικές και εταιρείες χαμηλού κόστους, ανάλογα με τον λόγο του ταξιδιού ή ανάλογα με τη θέση (οικονομική/business). Επίσης εξετάζεται η επίδραση που είχε στην ικανοποίηση του πελάτη-ταξιδιώτη η πρόσφατη πανδημία Covid-19. Η μελέτη χρησιμοποιεί στοιχεία περιόδου 2016-2022 από την βάση δεδομένων Skytrax και εφαρμόζει τον δείκτη ικανοποίησης δείκτη NPS και μεθόδους πολυμεταβλητής παλινδρόμησης συνολικά στο δείγμα και κατά ομάδες. Τα αποτελέσματα εντοπίζουν τα κύρια κριτήρια ποιότητας που συντελούν στην ικανοποίηση των πελατών (πρόθεση θετικών συστάσεων) συνολικά και κατά ομάδες που αφορούν τον τύπο της αεροπορικής, τον τύπο του πελάτη και τον τύπο της θέσης. Επίσης, αναδεικνύουν τη διαφοροποίηση στα standards ποιότητας που επέφερε η πρόσφατη πανδημία. Τέλος, προτείνουμε η μελλοντική επιστημονική έρευνα να χρησιμοποιήσει εντατικότερα τις κριτικές πελατών που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, εκμεταλλευόμενη τα υπάρχοντα εργαλεία ανάλυσης συναισθήματος στα κείμενα.el
dc.format.extent92el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιώνel
dc.subjectΑντιλήψεις καταναλωτώνel
dc.subjectΙκανοποίηση πελατώνel
dc.subjectNet promoter scoreel
dc.subjectΑεροπορικές εταιρείεςel
dc.titleΜελέτη της συμπεριφοράς πελατών αεροπορικών εταιριών με τη χρήση διαδικτυακών αξιολογήσεωνel
dc.title.alternativeStudying airline customer's behavior using user-generated ratingsel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚαλλιβωκάς, Δημήτριος
dc.contributor.committeeRizomyliotis, Ioannis
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Επιχειρήσεων - Master in Business Administration (MBA)el
dc.description.abstracttranslatedThe issue of the air services’ quality and the measurement of customer-traveller satisfaction has been of constant concern in recent years both to the scientific community and to companies in the sector. This thesis analyzes the concepts of air service quality and customer satisfaction through a broad literature review. In its main empirical part, it investigates the quality / satisfaction relationship as well as the differences between conventional and low-cost airlines, between different purposes of travel and between different seat types (economy/business). The impact of the recent Covid-19 pandemic on customer-traveler satisfaction is also examined. The study uses 2016-2022 period data from the Skytrax database and applies the NPS satisfaction index and multivariate regression methods in the total sample and in groups. The results identify the main quality criteria contributing to customer satisfaction (ie recommendation intention) overall and by airline type, customer type and seat type groups. They also highlight the alterations in quality standards brought about by the recent pandemic. Finally, we suggest that future scientific research should make more intensive use of online customer reviews, taking advantage of existing text sentiment analysis tools.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές