Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διαχείριση αλλαγής στον τουριστικό κλάδο – Μελέτη περίπτωσης αλλαγής Lions Apartments ΑΜΕΑ

dc.contributor.advisorΣαλμόν, Ιωάννης
dc.contributor.authorΝτάβου, Βασιλική
dc.contributor.authorΤσούκα, Ευαγγελία
dc.date.accessioned2023-05-17T07:44:50Z
dc.date.available2023-05-17T07:44:50Z
dc.date.issued2023-05-09
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4360
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4199
dc.description.abstractΗ ανάγκη επιβίωσης της επιχείρησης, σε ένα δύσκολο εξωτερικό περιβάλλον με οικονομικές, κοινωνικές, πολιτικές αστάθειες και διεθνή ανταγωνισμό οδηγεί στην ανάγκη διεύρυνσης του πελατολογίου σε ένα νέο κομμάτι της ευρύτερης τουριστικής αγοράς. Η οργάνωση αλλά και η διοίκηση μίας επιχείρησης είναι από τα σημαντικότερα πράγματα που χαρακτηρίζουν μία σωστά δομημένη και λειτουργική επιχείρηση, στα οποία οφείλεται και το σημαντικότερο μέρος της επιβίωσης και της επιτυχίας της. Η επιχείρηση για να διαφοροποιηθεί από τον υπόλοιπο τουριστικό κλάδο πρέπει να αναπτυχθεί σε καινούργιους τομείς της αγοράς, που οι υπόλοιπες ανταγωνίστριες επιχειρήσεις δεν τους έχουν προσεγγίσει ακόμα, ούτε έχουν αναπτύξει υπηρεσίες ή προϊόντα για αυτούς. Ύστερα από εκτενή έλεγχο της τοπικής αγοράς, παρατηρήθηκε ότι, υπάρχει παθογένεια σε ότι αφορά την εξυπηρέτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που επιλέχθηκε η εξέταση και η εφαρμογή δράσεων που μπορούν να συνεισφέρουν στην επίλυση και εξομάλυνση των κοινωνικών διαφοροποιήσεων. Το μεγαλύτερο μέρος των τουριστικών καταλυμάτων επικεντρώνεται αποκλειστικά στην αύξηση των κερδών και την εμπορευματοποίηση των χώρων και των υπηρεσιών τους μη λαμβάνοντας μέτρα για την κάλυψη αναγκών ιδιαίτερων κοινωνικών ομάδων. Μελετώντας τις ανάγκες του νέου πελατολογίου σε συνδυασμό με τις προϋποθέσεις και τις προδιαγραφές που έχουν αναρτηθεί και από τους αντίστοιχους κρατικούς φορείς του κλάδου δημιουργήθηκαν τα βήματα για την αλλαγή της επιχείρησής μας. Βάση των θεωριών διαχείρισης αλλαγής, αλλά και της προσπάθειας εξέλιξης του κοινωνικού προφίλ της επιχείρησης «Tsoukas Hotel» υπήρξε η δέσμευση για την εφαρμογή πολλάκις αλλαγών με σκοπό την υποστήριξη και κοινωνικοποίηση των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Η αλλαγή της εν λόγω επιχείρησης έγκειται πρώτα από όλα στην ενσυναίσθηση της διοίκησης για το πώς θα οργανώσει και θα λειτουργήσει ώστε να γίνει ευέλικτη (αυτονομία, ανεξαρτησία και ελευθερία κινήσεων) για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Εκτός όμως από τις διοικητικές και λειτουργικές αλλαγές σημαντική θα είναι και η δημιουργία ηλεκτρονικού υλικού, το οποίο θα αναρτηθεί, είτε στον ιστότοπο, είτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της επιχείρησης με σκοπό την προσέλκυση αυτού του τουριστικού κοινού. Συνοπτικά λοιπόν, το Κεφάλαιο 1 εισέρχεται στις έννοιες της οργάνωσης και της διοίκησης μίας επιχείρησης, στα βασικά στάδια της οργάνωσης, στους τύπους οργάνωσης, στις διάφορες προσεγγίσεις που υπάρχουν για αυτές τις έννοιες και τα βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθούνται. Εν συνεχεία περιγράφεται η διαδικασία της προετοιμασίας του περιβάλλοντος μίας επιχείρησης για την αλλαγή της. Οι αλλαγές στο σημερινό ασταθές και αβέβαιο περιβάλλον είναι αναγκαίες και επιβεβλημένες, καθώς ότι σήμερα θεωρείται επιτυχημένο στο άμεσο μέλλον μπορεί να θεωρηθεί ξεπερασμένο. Οι αλλαγές όμως, είτε έχουν αρνητικό, είτε θετικό αποτέλεσμα πάντοτε επιφέρουν αντιδράσεις ως φυσιολογική εξέλιξη της ανθρώπινης υπόστασης. Για το λόγο αυτό οι οργανωτικές αλλαγές πρέπει να γίνονται με συγκεκριμένα βήματα, για τα οποία υπάρχουν διάφορα βοηθητικά μοντέλα, όπως το μοντέλο του Kotter και οι ανθρώπινες αντιδράσεις θα πρέπει να είναι υπολογίσιμες και διαχειρίσιμες. Αναλυτικότερα, περιγράφεται το στάδιο προσαρμογής του ανθρώπινου παράγοντα, το στάδιο της διατήρησης της νέας κατάστασης και η συναισθηματική νοημοσύνη, η οποία θα βοηθάει στην αντίληψη και διαχείριση της ανθρώπινης αντίδρασης. Αναλύεται εκτενέστερα η σχέση της ηγεσίας με τη συναισθηματική νοημοσύνη για την καλύτερη ανάπτυξη των ανθρώπινων πόρων μίας επιχείρησης και ειδικότερα η δυνατότητα μιας μετασχηματιστικής ηγεσίας να προσαρμοστεί, να επηρεάσει αντιλήψεις άλλων στην ομάδα εργασίας, με στόχο την παρακίνηση και την καλύτερη λειτουργία της. Το Κεφάλαιο 2 περιγράφει κάποιες βασικές έννοιες και ορισμούς του τουρισμού, τις ανάγκες των τουριστών, είτε αυτές είναι ειδικές ανάγκες είτε όχι, τα είδη μάρκετινγκ και συγκεκριμένα το τουριστικό και το ηλεκτρονικό. Το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ καθίσταται πλέον αναγκαίο στις μέρες μας για την επιβίωση της επιχείρησης και με επιλογές χαμηλότερου κόστους από το παραδοσιακό μάρκετινγκ. Αναλύεται η στρατηγική μάρκετινγκ (4p’s – 4c’s), η ένταξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον τουρισμό και οι κατηγορίες τους, ο σχεδιασμός και η οργάνωση ενός ταξιδίου μέσω Social Media. Αναλύονται οι ανάγκες ενός διαδικτυακού τουρίστα ή διαδικτυακού τουρίστα ΑΜΕΑ βάση της θεωρίας του Maslow. Στο Κεφάλαιο 3 παρουσιάζεται η δομή της επιχείρησης που αφορά στη μελέτη περίπτωσής μας και αποτελείται από τρείς ξενοδοχειακές μονάδες, η θέση της στον κλάδο, το όραμα και ο στόχος της. Περιγράφεται ο κύκλος ζωής της επιχείρησης, το μίγμα μάρκετινγκ, οι ιδιαιτερότητες του τουριστικού προϊόντος, τα βασικά βήματα που ακολουθεί η «Tsoukas Hotel», η εταιρική κουλτούρα της, το προφίλ της, η κοινωνική της ευθύνη και η πολιτική της, τόσο όσον αφορά στο ανθρώπινο δυναμικό της, όσο και στο ευρύτερο περιβάλλον της. Παρουσιάζεται επίσης η τρέχουσα κατάσταση της επιχείρησης μέσω των αναλύσεων PEST και SWOT, όπως και τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για την επιτυχή αλλαγή ενός από τα συγκροτήματα, καθώς και οι ανάγκες των πελατών ΑΜΕΑ με τη βοήθεια της πυραμίδας του Maslow. Τέλος, στο Κεφάλαιο 4 περιγράφονται η πλατφόρμα που επιλέχθηκε για την υλοποίηση της ιστοσελίδας της επιχείρησης με τα πλεονεκτήματα που προσφέρει και η ιστοσελίδα για την ηλεκτρονική παρουσία της, προσαρμοσμένη και φιλική σε άτομα με ειδικές ανάγκες με την εγκατάσταση βοηθητικών εργαλείων.el
dc.format.extent152el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑμεΑel
dc.subjectΔιαχείριση αλλαγώνel
dc.subjectΤουρισμόςel
dc.subjectΠροσβάσιμος τουρισμόςel
dc.subjectΆτομα με ειδικές ανάγκεςel
dc.subjectSocial mediael
dc.subjectΙστοσελίδαel
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectΟργανωσιακή αλλαγήel
dc.subjectΜετασχηματιστική ηγεσίαel
dc.subjectKotter, Johnel
dc.subjectSWOT analysisel
dc.subjectΑνάλυση SWOTel
dc.subjectΑνάλυση PESTel
dc.subjectΜοντέλο Kotterel
dc.subjectMarketingel
dc.titleΔιαχείριση αλλαγής στον τουριστικό κλάδο – Μελέτη περίπτωσης αλλαγής Lions Apartments ΑΜΕΑel
dc.title.alternativeChange management in the tourism industry – Lions Apartments PWD change case studyel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΓκούμας, Σπυρίδων
dc.contributor.committeeAnagnostopoulos, Theodoros
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Επιχειρήσεων - Master in Business Administration (MBA)el
dc.description.abstracttranslatedThe need to survive the business, in a difficult external environment with economic, social, political instability and international competition leads to the need to expand the clientele to a new part of the wider tourist market. The organization as well as the management of a business is one of the most important things that characterize a properly structured and functional business, to which the most important part of its survival and success is due. In order to differentiate itself from the rest of the tourism industry, the company must develop in new market sectors, which the other competing companies have not yet approached, nor have they developed services or products for them. After an extensive check of the local market, it was observed that there is a pathology in terms of serving people with special needs. This is the main reason why it was chosen to examine and implement actions that can contribute to the resolution and normalization of social differences. The majority of tourist accommodations focus exclusively on increasing profits and commercializing their spaces and services without taking measures to meet the needs of particular social groups. By studying the needs of the new clientele in combination with the conditions and specifications that have been posted by the respective state agencies of the sector, the steps for changing our business were created. The basis of the theories of change management, but also of the effort to develop the social profile of the "Tsoukas Hotel" company, was the commitment to implement many changes in order to support and socialize people with special needs. The change of the business in question lies first of all in the management's understanding of how to organize and operate in order to become flexible (autonomy, independence and freedom of movement) for people with special needs. However, in addition to the administrative and operational changes, the creation of electronic material will also be important, which will be posted, either on the website or on the company's Social Media, with the aim of attracting this tourist audience. So in summary, chapter 1 introduces the concepts of organization and management of a business, the basic stages of organization, the types of organization, the different approaches that exist for these concepts and the basic steps that must be followed. Then the process of preparing the environment of a company for its change is described. Changes in today's volatile and uncertain environment are necessary and imperative, as what is considered successful today may in the near future be considered obsolete. However, changes, whether they have a negative or a positive effect, always cause reactions as a normal evolution of the human condition. For this reason, organizational changes must be made in specific steps, for which there are various auxiliary models, such as Kotter's model, and human reactions should be calculable and manageable. In more detail, the adaptation stage of the human factor, the stage of maintaining the new situation and the emotional intelligence, which will help in the perception and management of the human reaction, are described. The relationship between leadership and emotional intelligence is analyzed in greater detail for the better development of a company's human resources, and in particular the ability of a transformational leadership to adapt, to influence the perceptions of others in the work group, with the aim of motivating and better functioning. Chapter 2 describes some basic concepts and definitions of tourism, the needs of tourists, whether these are special needs or not, the types of marketing, specifically tourism and electronic. E-marketing is now becoming a necessity these days for business survival and with lower cost options than traditional marketing. The marketing strategy (4p's - 4c's), the inclusion of Social Media in tourism and their categories, the planning and organization of a trip through Social Media are analyzed. The needs of an online tourist or disabled online tourist are analyzed based on Maslow's theory. Chapter 3 presents the structure of the company that concerns our case study and consists of three hotel units, its position in the industry, its vision and its goal. It describes the life cycle of the business, the marketing mix, the specificities of the tourism product, the basic steps followed by "Tsoukas Hotel" its corporate culture, its profile, its social responsibility and its policy, both in terms of its human resources, as well as its wider environment. The current state of the business is also presented through PEST and SWOT analyses, as well as the steps to be taken to successfully change one of the complexes, as well as the needs of disabled customers with the help of Maslow's pyramid. Finally, chapter 4 describes the platform chosen for the implementation of the company's website with the advantages it offers and the website for its online presence, adapted and friendly to people with special needs with the installation of auxiliary tools.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές