Show simple item record

Η συμβολή του πολιτικού marketing στην δράση 50/50 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με σκοπό την ισότιμη συμμετοχή των γυναικών βουλευτριών στα κέντρα λήψης πολιτικών αποφάσεων στο Ελληνικό Κοινοβούλιο

dc.contributor.advisorPANOPOULOS, ANASTASIOS
dc.contributor.authorΓιαννοπούλου, Γεωργία
dc.date.accessioned2023-05-30T12:09:46Z
dc.date.available2023-05-30T12:09:46Z
dc.date.issued2023-05-18
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4416
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4255
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών MBA με κατεύθυνση Digital Business που διεξάγεται από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και έχει ως θέμα: Η συμβολή του πολιτικού marketing στην δράση 50/50 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με σκοπό την ισότιμη συμμετοχή των γυναικών βουλευτριών στα κέντρα λήψης πολιτικών αποφάσεων στο Ελληνικό Κοινοβούλιο Στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται η εννοιολόγηση του μάρκετινγκ και οι διαφορές του πολιτικού μάρκετινγκ από το παραδοσιακό , η διαδικασία μάρκετινγκ και το πως ορίζεται η αγορά σε συνάρτηση με τις ανθρώπινες ανάγκες. Αναφέρονται το μείγμα των 4P’s (marketing mix) αλλά και η εξέλιξη της εννοιολογικής παλέτας της μεθοδολογίας με το διευρυμένο μοντέλο των 7P’s. Στην συνέχεια, ορίζεται η έννοια του πολιτικού marketing και στην συνέχεια γίνεται η ανάλυση της στρατηγικής τμηματοποίησης στα ακόλουθα τμήματα : α) πολιτικό προϊόν β) πολιτική οργάνωση γ) πολιτική αγορά . Στην τελευταία ενότητα του κεφαλαίου, αποκωδικοποιούνται οι διαφορές πολιτικού και παραδοσιακού μάρκετινγκ. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύονται οι έννοια της πολιτικής συμμετοχής και εκπροσώπησης για τις έμφυλες διακρίσεις και τα στερεότυπα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην αγορά εργασίας και στα κέντρα λήψης αποφάσεων. Καταγράφονται τα φαινόμενα έμφυλων εμποδίων εξέλιξης όπως η «γυάλινη οροφή» , «γυάλινη σκάλα και γυάλινος γκρεμός» , το «κολλώδες πάτωμα», το «σύνδρομο της βασίλισσας μέλισσας», η επίδραση Teflon, τα στερεοτυπικά στερεότυπα στην διαφήμιση, το φαινόμενο της συγγένειας των φύλων ή έμφυλης συνάφειας. Το κεφάλαιο συνεχίζει με προσέγγιση της έννοιας των έμφυλων διαστάσεων, όπως αυτές αποτυπώνονται αναφορικά με την αγορά εργασίας και μεταφέρονται με την ίδια «γενετική πληροφορία» στην άσκηση της πολιτικής από γυναίκες. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται οι συσχετίσεις της έμφυλης πολιτικής συμμετοχής, η υποεκπροσώπηση των γυναικών σε όλα τα επίπεδα της θεσμικής εξουσίας καθώς και οι παράγοντες που επηρεάζουν την γυναικεία προτίμηση στις εθνικές εκλογές. Καταγράφονται τα βήματα και οι δράσεις της Ευρώπης και της Ελλάδας προς μία πολιτική με θετικό πρόσημο προς την ισόρροπη γυναικεία πολιτική εκπροσώπηση. Στο τέταρτο κεφάλαιο περιγράφεται η μεθοδολογία της έρευνας, ο σκοπός, το επιλεχθέν δείγμα, το ερευνητικό εργαλείο ανάλυσης των δεδομένων (SPSS) καθώς και τα αποτελέσματα της έρευνας. Στο πέμπτο κεφάλαιο αποτυπώνονται τα συμπεράσματα της έρευνας και η απάντηση στο ερώτημα εάν το πολιτικό μάρκετινγκ συμβάλει στην αύξηση του ποσοστού εκλογής μιας γυναίκας στην Βουλή των Ελλήνων.el
dc.format.extent108el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠολιτικό μάρκετινγκel
dc.subjectΠολιτικό προϊόνel
dc.subjectΠολιτική αγοράel
dc.subjectΈμφυλες διακρίσειςel
dc.subjectΜάρκετινγκel
dc.subjectΕκλογέςel
dc.subjectΓυναίκες πολιτικοίel
dc.subjectΕθνικές εκλογέςel
dc.subjectΓυναικεία ενδυνάμωσηel
dc.subjectΦύλοel
dc.subjectΠολιτικές καμπάνιεςel
dc.subjectGender and politicsel
dc.titleΗ συμβολή του πολιτικού marketing στην δράση 50/50 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με σκοπό την ισότιμη συμμετοχή των γυναικών βουλευτριών στα κέντρα λήψης πολιτικών αποφάσεων στο Ελληνικό Κοινοβούλιοel
dc.title.alternativeThe contribution of political marketing to the European Commission's 50/50 action for the equal participation of women MPs in the political decision-making centers in the Greek Parliamentel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΣαλμόν, Ιωάννης
dc.contributor.committeeΓκούμας, Σπυρίδων
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Επιχειρήσεων - Master in Business Administration (MBA)el
dc.description.abstracttranslatedThe present thesis was prepared in the framework of the postgraduate programme MBA with direction Digital Business conducted by the University of West Attica and has as its subject: The contribution of political marketing to the 50/50 action of the European Commission The contribution of political marketing to the European 50/50 campaign in order to achieve equal participation of women MPs in political decision-making centres The first chapter deals with the conceptualization of marketing and the main principles of marketing in the Greek Parliament. differences between political marketing and traditional marketing, the marketing process and how it is defined market in relation to human needs. The 4P's (marketing mix) are mentioned but also the evolution of the conceptual palette of the methodology with the extended model of the 7P's. Next, the concept of political marketing is defined, followed by an analysis of the strategic segmentation into the following segments : a) political product b) political organization c) political market . In the last section of the chapter, the differences of political and traditional marketing. The second chapter analyses the concept of political participation and representation for gender discrimination and stereotypes faced by women in the labour market and in decision making centres. The phenomena of gendered barriers to development such as queen bee syndrome', the Teflon effect, stereotypes in advertising, the the phenomenon of gender affinity or gender relevance. The chapter continues with an approach the concept of gender dimensions as reflected in the labour market and transferred by the same 'genetic information' to the practice of politics by women. The third chapter analyses the correlates of gendered political participation, the underrepresentation of women at all levels of institutional power and the factors influencing women's preference in national elections. The steps and steps and actions taken by Europe and Greece towards a policy with a positive bias towards balanced gender equality. women's political representation. The fourth chapter describes the methodology of the research, the purpose, the selected sample, the the research tool for data analysis (SPSS) and the results of the research. Chapter five reflects the findings of the research and the answer to the question whether political marketing contributes to increasing the rate of electing a woman to the House of Greek Parliament.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές