Understanding Consumer Attitudes and Behaviors Towards Privacy and Sustainable Packaging: A Comparative Study of Generations X, Y, and Z
Κατανόηση των στάσεων και των συμπεριφορών των καταναλωτών προς την ιδιωτικότητα και τη βιώσιμη συσκευασία: Μια συγκριτική μελέτη των γενεών X, Y και Z
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Πλάκας, Νικόλαος
Ημερομηνία
2023-04-11Επιβλέπων
Loukopoulou, ApostoliaΛέξεις-κλειδιά
Προσωπικά δεδομένα ; Ιδιωτικότητα ; Κίνητρα ; Συμπεριφορές ; Γενιά Z ; Γενιά Y ; Γενιά X ; Συσκευασία ; Βιωσιμότητα ; Ευφυής συσκευασίαΠερίληψη
The purpose of this dissertation is twofold. First, it aims to provide a comprehensive understanding of consumers' attitudes and behaviors towards privacy and personal data sharing which is crucial as it provides valuable insights into the evolving landscape of privacy concerns and the impact of data sharing on consumer decision making. Secondly, it examines consumers' willingness to pay more for environmentally friendly and sustainable packaging which is crucial as it sheds light on the current consumer trends and preferences towards sustainable products and the level of consumer engagement in environmentally conscious decisions. The results of an online survey with 338 participants revealed that there are statistically significant differences attitudes of different age groups towards privacy and personal data sharing/disclosure. Generation Z has a more favorable attitude towards the use of personal data, as seen in their higher mean attitudes towards exclusive products, online community participation, and promotions, discounts and deals. This contrasts with the lower mean attitude of Generation Z towards data control and transparency compared to Generation Y and Generation X. Additionally, Generation Z holds a stronger need to communicate their luxury purchases on social media. The study also examined consumers' attitudes towards sustainability and environmentally friendly packaging in the luxury brand industry. Results showed that consumers' understanding of what it means for a brand to be sustainable and their perception of the impact of packaging on the environment have a statistically significant effect on their willingness to pay more for sustainable and environmentally friendly packaging. The study also found that age plays a role in consumers' attitudes towards sustainable packaging, with Generation Z having a higher mean willingness to pay for environmentally friendly packaging compared to Generation X, but no significant differences compared to Generation Y. Additionally, Generation Z has a lower mean intention to walk away from a luxury brand if its packaging is not environmentally friendly compared to Generation X but no significant differences compared to Generation Y. Overall, this study contributes to the ongoing conversation about privacy and data sharing in the digital age and highlights the importance of considering both privacy and sustainability issues in the development of effective data privacy policies and strategies. The findings of this study have important implications for businesses, policymakers, and researchers, as they can inform the development of effective policies and strategies that take into account the concerns and motivations of consumers. Furthermore, this study makes a significant contribution to the field by providing a deeper understanding of the intersection of privacy, personal data sharing, and sustainable packaging
Περίληψη
Ο σκοπός της παρούσας διατριβής είναι διττός. Πρώτον, αποσκοπεί στην παροχή μιας ολοκληρωμένης κατανόησης των στάσεων και συμπεριφορών των καταναλωτών απέναντι στην προστασία της ιδιωτικότητας και την κοινοχρησία προσωπικών δεδομένων, η οποία είναι ζωτικής σημασίας, καθώς παρέχει πολύτιμες πληροφορίες στο εξελισσόμενο τοπίο των ανησυχιών για την προστασία της ιδιωτικής ζωής και τον αντίκτυπο της κοινοχρησίας δεδομένων στη λήψη αποφάσεων από τους καταναλωτές. Δεύτερον, εξετάζει την προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν περισσότερα για φιλικές προς το περιβάλλον και βιώσιμες συσκευασίες, γεγονός που είναι ζωτικής σημασίας καθώς φέρνει στην επιφάνεια τις τρέχουσες τάσεις και προτιμήσεις των καταναλωτών προς τα βιώσιμα προϊόντα και το επίπεδο συμμετοχής των καταναλωτών σε αποφάσεις με περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Τα αποτελέσματα μιας διαδικτυακής έρευνας με 338 συμμετέχοντες αποκάλυψαν ότι υπάρχουν στατιστικά σημαντικές διαφορές στις στάσεις των διαφόρων ηλικιακών ομάδων απέναντι στην ιδιωτικότητα και την κοινοποίηση των προσωπικών δεδομένων. Η γενιά Z έχει μια πιο ευνοϊκή στάση απέναντι στη χρήση των προσωπικών δεδομένων, όπως φαίνεται από τον υψηλότερο μέσο όρο τους απέναντι, σε αποκλειστικά προϊόντα, τη συμμετοχή σε διαδικτυακή κοινότητα και τις προσφορές, εκπτώσεις και προσφορές. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον χαμηλότερο μέσο όρο της γενιάς Ζ απέναντι στον έλεγχο των δεδομένων και τη διαφάνεια σε σύγκριση με τη γενιά Υ και τη γενιά Χ. Επιπλέον, η γενιά Ζ έχει μεγαλύτερη ανάγκη να επικοινωνεί τις αγορές πολυτελείας της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η μελέτη εξέτασε επίσης τη στάση των καταναλωτών απέναντι στη βιωσιμότητα και τη φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία στον κλάδο των πολυτελών εμπορικών σημάτων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η κατανόηση των καταναλωτών για το τι σημαίνει για μια μάρκα να είναι βιώσιμη και η αντίληψή τους για τον αντίκτυπο της συσκευασίας στο περιβάλλον έχουν στατιστικά σημαντική επίδραση στην προθυμία τους να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες. Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι η ηλικία παίζει ρόλο στη στάση των καταναλωτών απέναντι στις βιώσιμες συσκευασίες, με τη γενιά Z να έχει υψηλότερη μέση προθυμία να πληρώσει για φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες σε σύγκριση με τη γενιά Χ, αλλά χωρίς σημαντικές διαφορές σε σύγκριση με τη γενιά Υ. Επιπλέον, η γενιά Ζ έχει μικρότερο μέσο όρο πρόθεσης να απομακρυνθεί από μια μάρκα πολυτελείας εάν η συσκευασία της δεν είναι φιλική προς το περιβάλλον σε σύγκριση με τη γενιά Χ, αλλά δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές σε σύγκριση με τη γενιά Υ. Συνολικά, η παρούσα μελέτη συμβάλλει στη συνεχιζόμενη συζήτηση σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής και την κοινή χρήση δεδομένων στην ψηφιακή εποχή και υπογραμμίζει τη σημασία της συνεκτίμησης τόσο των ζητημάτων προστασίας της ιδιωτικής ζωής όσο και της βιωσιμότητας κατά την ανάπτυξη αποτελεσματικών πολιτικών και στρατηγικών προστασίας της ιδιωτικής ζωής των δεδομένων. Τα ευρήματα της παρούσας μελέτης έχουν σημαντικές επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις, τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους ερευνητές, καθώς μπορούν να ενημερώσουν για την ανάπτυξη αποτελεσματικών πολιτικών και στρατηγικών που λαμβάνουν υπόψη τις ανησυχίες και τα κίνητρα των καταναλωτών. Επιπλέον, η παρούσα μελέτη συμβάλλει σημαντικά στον τομέα παρέχοντας μια βαθύτερη κατανόηση της διασταύρωσης της ιδιωτικής ζωής, της κοινής χρήσης προσωπικών δεδομένων και της βιώσιμης συσκευασίας.