Μελέτη της δομής και λειτουργίας ναυλαγοράς δεξαμενοπλοίων – Ανάλυση τύπων ναυλοσυμφώνων για δεξαμενόπλοια
Study of the structure and operation of the tanker freight market - Analysis of charter parties for tankers
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Βασιλόπουλος, Δημήτριος
Ημερομηνία
2021-02Επιβλέπων
Κορρές, Αλκιβιάδης-ΙωάννηςΛέξεις-κλειδιά
Ναυτιλιακοί κύκλοι ; Ναυτιλιακοί οργανισμοί ; Ναυλοδείκτες ; Ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων ; Ναυτιλιακή βιομηχανία ; Ναυλοσύμφωνα δεξαμενόπλοιωνΠερίληψη
Η ναυτιλιακή βιομηχανία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στις παγκόσμιες αγορές δεδομένου ότι το μεγαλύτερο ποσοστό του διεθνούς εμπορίου διακινείται μέσω θαλάσσης ειδικότερα η μεταφορά υγρών χύδην φορτίων θεωρούνται από τα σημαντικότερα φορτία που διακινούνται διεθνώς λόγω της αναγκαιότητας χρήσης τους στις σύγχρονες κοινωνίες. Έχοντας ως εφαλτήριο ότι η μεταφορά υγρών φορτίων αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών η εκπόνηση της παρούσας διπλωματικής εργασίας διαπραγματεύεται το θέμα της μελέτης της δομής και των συνθηκών λειτουργίας της ναυλαγοράς δεξαμενοπλοίων καθώς και την παρουσίαση – ανάλυση ναυλοσυμφώνων που συνάπτονται στη συγκεκριμένη αγορά.
Κυρίαρχο μέλημα της έρευνας αποτελεί η μέσω της θεωρητικής προσέγγισης παρουσίαση θεμελιωδών εννοιών της ναυλαγοράς και η ανάλυση των κυριότερων ναυλοσυμφώνων ώστε να καταστεί δυνατή η σε βάθος κατανόηση των συνθηκών λειτουργίας της και συγχρόνως να αναδείξει το σημαντικό ρόλο των όρων και ρητρών στη σύνταξη ναυλοσυμφώνων προς επίτευξη κερδοφόρων ναυλώσεων και αποφυγή διενέξεων. Μεθοδολογία: Για την άντληση των πολύτιμων πληροφοριών επιλέγεται ως καταλληλότερη μέθοδος η δευτερογενής έρευνα δεδομένου ότι επιχειρείται η μελέτη του θέματος σε θεωρητικό επίπεδο. Η δευτερογενής έρευνα στηρίζεται στη βιβλιογραφική ανασκόπηση ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας σχετικά με τις διεθνείς ναυλώσεις στον τομέα θαλάσσιων μεταφορών υγρών φορτίων, σχετικές μελέτες, επιστημονικά άρθρα, επίσημους διαδυκτιακούς τόπους αλλά και από την ανάλυση των όρων τυποποιημένων ναυλοσυμφώνων (SHELLVOY6, TANKERVOY87). Η εργασία δομείται σε έξι κεφάλαια:
Για την απόκτηση σφαιρικής εικόνας της ναυλαγοράς αρχικά παρατίθενται βασικές αναφορές για την ναυτιλιακή αγορά (δομή, διακρίσεις, παράγοντες, αλληλεπίδραση τομέων) ακολούθως αναλύεται η δομή, χαρακτηριστικά, παράγοντες, ναυτιλιακοί κύκλοι,
ναυλοδείκτες και στόλος δεξαμενοπλοίων της ναυλαγοράς υγρών φορτίων. Το τέταρτο κεφάλαιο αναφέρεται στο θεσμό ναυλώσεων (κύριες μορφές, χαρακτηριστικά, διεθνείς οργανισμοί, ναυλοδείκτες και δείκτης WorldScale). Ακολούθως το πέμπτο κεφάλαιο εστιάζει στην παρουσίαση των τυποποιημένων ναυλοσυμφώνων δομή, πλεονεκτήματα, συντάκτες, κατηγορίες, διάρθρωση και κριτική ανάλυση ναυλοσυμφώνου ταξιδίου και χρονοναυλοσυμφώνου. Στο έκτο κεφάλαιο επιχειρείται η συνοπτική παρουσίαση ναυλοσυμφώνων δεξαμενοπλοίων καθώς, η συνοπτική παράθεση όρων, σύγκριση και κριτική ανάλυση των ναυλοσυμφώνων SHELLVOY6 και TANKERVOY87. Ακολουθεί σύνοψη συμπερασμάτων και σχολίων
Περίληψη
The shipping industry has a key role in world markets as most of the international trade is transported by sea, in particular the transport of liquid bulk cargo is considered one of the most important cargoes in the world due to necessity to use them in modern societies. As a springboard for the transport of liquid cargo is an integral part of global maritime transport, the elaboration of this dissertation deals with the study of the structure and operating conditions of the tanker ship market as well as the presentation - analysis of charter agreements in the specific market. The main concern of this research is the presentation of fundamental concepts of the freight market through the theoretical approach and the analysis of the main freight agreements to enable an in-depth understanding of its operating conditions and at the same time to highlight the important role of contract terms and conditions for charter’s profitability and to avoid conflicts. Methodology: For the extraction of valuable information, the secondary research is chosen as the most appropriate method, since the study of the subject is attempted at a theoretical level.
The secondary research is based on the bibliographic review of Greek and Foreign literature on international charters in the field of maritime transport of liquid cargo, relevant studies, scientific articles and official websites but also on the analysis of the terms of standard charter agreements (SHELLVOY6, TANKERVOY87) The work is structured in six chapters: In order to obtain a global picture of the shipping market, first basic reports on the shipping market (structure, distinctions, factors, sectors interaction) are presented, then the structure, characteristics, factors, shipping cycles, freight market indexes and tankers fleet of the shipping freight market are analyzed. The fourth chapter deals with the institution of charters (main forms, characteristics, international organizations, charters and the WorldScale index). Subsequently the fifth chapter focuses on the presentation of standard charter structure, advantages, authors, categories, structure and critical analysis of travel charter and time charter parties. The sixth chapter attempts the brief presentation of charter tankers as well as conditions summary, comparison and critical analysis of the charter SHELLVOY6 and TANKERVOY87. Following in the end the summary of conclusions and comments.