Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η επικοινωνία γονέων και παιδαγωγών στη προσχολική αγωγή και η συμβολή της τεχνολογίας στην επίτευξη της

dc.contributor.advisorPsaromiligkos, Ioannis (Yannis)
dc.contributor.authorΓκαντέλα, Χριστίνα
dc.contributor.authorΠίτσιου, Αριστέα
dc.date.accessioned2023-07-03T07:41:05Z
dc.date.available2023-07-03T07:41:05Z
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4569
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4407
dc.description.abstractΗ οικογένεια και η εκπαίδευση αποτελούν θεσμούς που εξασφαλίζουν τη λειτουργία της κοινωνίας. Αφενός η οικογένεια αναπαράγοντας και φροντίζοντας τα μέλη της και αφετέρου το εκπαιδευτικό σύστημα μεταδίδοντας γνώσεις και αξίες σε αυτά, δημιουργούν μελλοντικούς πολίτες ικανούς να ανταποκριθούν στις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες της κοινωνίας και να συμβάλλουν στην ευημερία και την ανάπτυξη της. Το οικογενειακό και το σχολικό περιβάλλον , είναι τα πρώτα στα οποία εντάσσεται το παιδί μόλις έρθει στο κόσμο και συνεπώς αποτελούν πυλώνες για την ομαλή εξέλιξη του. Η συνεργασία και η επικοινωνία μεταξύ σχολείου και οικογένειας έχει αναδειχθεί μέσω ερευνών ως βασική παράμετρος της γνωστικής, της κοινωνικής και της ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης του παιδιού. Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο αρχικά να αποδώσει τη σημασία της αμφίδρομης σχέσης σχολείου – οικογένειας στη πρώιμη παιδική ηλικία κι έπειτα να αναδείξει τη συμβολή της τεχνολογίας στην επικοινωνία παιδαγωγών και γονέων μέσα από τη χρήση ενός πληροφοριακού συστήματος. Στο πρώτο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται μέσω της βιβλιογραφικής επισκόπησης το θεωρητικό πλαίσιο της σχέσης σχολείου και οικογένειας. Παρατίθενται πληροφορίες για το τρόπο λειτουργίας των βρεφονηπιακών σταθμών και καθορίζονται οι ρόλοι που διαδραματίζουν ο παιδαγωγός και ο γονέας στη πρόοδο του παιδιού. Έπειτα τονίζεται η αναγκαιότητα της επικοινωνίας μεταξύ βρεφονηπιακού σταθμού και οικογένειας, αναφέρονται οι τρόποι που χρησιμοποιούνται καθώς και οι δυσκολίες που προκύπτουν στην υλοποίηση της. Στο τέλος του πρώτου κεφαλαίου προτείνεται η χρήση της τεχνολογίας ως μέσο ενίσχυσης της επικοινωνίας αλλά και υπέρβασης εμποδίων που ενδεχομένως εμφανιστούν και παρουσιάζεται ενδεικτικά ένα πληροφοριακό σύστημα με το οποίο οι γονείς μπορούν να ενημερώνονται άμεσα από τη σχολική μονάδα για τη δράση του παιδιού στη σχολική τάξη. Στο δεύτερο μέρος ακολουθεί η ποιοτική έρευνα που διεξήχθη το σχολικό έτος φοίτησης 2022-2023. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν οι δια ζώσης, δομημένες συνεντεύξεις και το δείγμα της έρευνας ήταν οι γονείς παιδιών που φοιτούν σε βρεφονηπιακούς σταθμούς. Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας και εκφράζεται η θετική στάση των γονέων στη χρήση ενός πληροφοριακού συστήματος που θα τους έδινε τη δυνατότητα για έγκαιρη και λεπτομερή ενημέρωση για την εξέλιξη των παιδιών τους ακόμη κι όταν είναι δύσκολο να συναντήσουν δια ζώσης τον παιδαγωγό. Τέλος, η πρωτοτυπία της παρούσας μελέτης έγκειται στην ανάδειξη της σημασίας της συνεχούς επικοινωνίας γονέων και παιδαγωγών στη προσχολική αγωγή καθώς αφορά μία ευαίσθητη ηλικιακή ομάδα, τα βρέφη και τα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Τα αποτελέσματα που παράγει μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη νέων εκπαιδευτικών στόχων στους χώρους προσχολικής αγωγής όπως για παράδειγμα την εξ αποστάσεως επικοινωνία, αξιοποιώντας σύγχρονα τεχνολογικά μέσα χωρίς να αντικαθιστά τη δια ζώσης επαφή αλλά συμπληρώνοντας τη.el
dc.format.extent113el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕπικοινωνία γονέων – παιδαγωγώνel
dc.subjectΤεχνολογικά μέσαel
dc.subjectΠροσχολική αγωγήel
dc.subjectΤεχνολογικές εξελίξειςel
dc.subjectΠληροφοριακά συστήματαel
dc.titleΗ επικοινωνία γονέων και παιδαγωγών στη προσχολική αγωγή και η συμβολή της τεχνολογίας στην επίτευξη τηςel
dc.title.alternativeParent - teacher communication in pre-school education and the contribution of technology towards its successel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠιερράκος, Γεώργιος
dc.contributor.committeeYannas, Prodromos
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedFamily and education are institutions core to social functions. On the one hand, the family reproduces and takes care of its members, and on the other hand, the educational system communicates knowledge and values to said members, thus creating competent citizens that are able to respond to the continuously rising needs of society and contribute to its general prosperity and development. Bilateral communication and cooperation between the school and the family have been scientifically proven to be the core factors affecting the cognitive, social and psychological/emotional development of children. The present study principally aims at highlighting the importance of the two-way relationship between school and family in early childhood and, secondarily, at bringing forward the contribution of technology in the communication between teachers and parents through the use of an information technology system. The first part of the study focuses on a literature review related to the relationship between school and family, thus setting up the theoretical framework. Useful information about the operational framework of preschools are provided and the roles of teachers and parents towards the progress of children are defined. Moreover, the importance of communication between family and preschool is emphasized, means to achieve such communication are presented, and possible challenges as regards its application are mentioned. In the final part of the first chapter, technology is put forward as a means to enhance communication and tackle possible challenges. It is also suggested that an information technology system is used by the school to inform parents in real time about the activity of children in the classroom. The second part is dedicated to the presentation of qualitative research conducted during the academic year 2022-2023. The research methodology used is in-person, structured interviews; the pool of interviewees is made up of parents of children attending preschool at the time. We are presenting findings and highlighting the fact that parents are positively inclined towards the use of an information technology system that would enable them to receive timely and detailed updates about the progress of their children even if in-person meetings with the teacher are not always possible. Finally, the originality of this study lies in underlining the importance of constant communication between parents and teachers throughout preschool, seeing that it is related to a sensitive age group, i.e., infants and children in early childhood. Based on the findings of this study, novel educational foci can be applied to preschool centers, such as remote communication through the use of modern technology with the goal to enhance existing types of communication and not replace them.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές