Εμφάνιση απλής εγγραφής

To e-potfolio (ψηφιακός φάκελος) ως εργαλείο αυθεντικής μάθησης και αξιολόγησης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΚασιμάτη, Αικατερίνη
dc.contributor.advisorΜπέλεση, Βασιλική
dc.contributor.authorΡέντα, Αναστασία
dc.date.accessioned2023-07-10T07:02:26Z
dc.date.available2023-07-10T07:02:26Z
dc.date.issued2023-07-07
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4597
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4435
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη ερευνά τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Εκπαίδευση σχετικά με το ζήτημα της εφαρμογής του ηλεκτρονικού χαρτοφυλακίου (e-Portfolio) ως εργαλείου αυθεντικής μάθησης και αξιολόγησης. Σκοπός λοιπόν είναι να διαπιστωθεί πώς το e-portfolio μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς ως μορφή εναλλακτικής αξιολόγησης, ικανής να καλλιεργήσει δεξιότητες αρμόζουσες στον πολίτη του 21ου αιώνα. Η μέθοδος που υιοθετείται είναι η ανάλυση και ερμηνεία των αποτελεσμάτων ποιοτικής έρευνας, που έχει σκοπό να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη χρήση του ηλεκτρονικού χαρτοφυλακίου και τις δεξιότητες που μπορεί να καλλιεργήσει στους μαθητές. Αφού προηγηθεί εννοιολόγηση των βασικών όρων που σχετίζονται με την παρούσα έρευνα και βιβλιογραφική ανασκόπηση συναφών ερευνών στο πεδίο, διατυπώνονται τα σχετικά ερευνητικά ερωτήματα που αφορούν στη διερεύνηση της στάσης των εκπαιδευτικών του δείγματος απέναντι στην υιοθέτηση του εργαλείου e-portfolio στην εκπαιδευτική διαδικασία και των απόψεών τους για τις δεξιότητες που καλλιεργούνται σε μαθητές και μαθήτριες με αυτήν την αξιολογική οδό. Τα ερευνητικά ερωτήματα διερευ νώνται μέσω δεκαπέντε ημιδομημένων ερωτήσεων, στις οποίες απάντησαν εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από τις οποίες προέρχεται το ερευνητικό υλικό. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η καλλιέργεια δεξιοτήτων αποτελεί βασικό στόχο για τους συμμετέχοντες στην έρευνα εκπαιδευτικούς, ότι τα λογισμικά υλοποίησης πρέπει να επιλέγονται με γνώμονα την ευκολία υιοθέτησης από τους μαθητές και ότι υπάρχουν συγκεκριμένοι στόχοι που υπαγορεύουν την υλοποίηση του e-portfolio στη σχολική τάξη. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί ανάλογα με το διδακτικό αντικείμενό τους μίλησαν για τον περιορισμό των δραστηριοτήτων τους από το Αναλυτικό Πρόγραμμα, άλλοι δήλωσαν πιο ελεύθεροι και άλλοι υποστήριξαν την ανάγκη να συνταιριάζουν δημιουργικά τις δυο αυτές παραμέτρους. Όλοι συμφώνησαν ότι τα αξιολογικά εργαλεία όπως το e-portfolio αναβαθμίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, καλλιεργούν επικοινωνιακές και μεταγνωστικές δεξιότητες, προάγουν το γραπτό και τον προφορικό λόγο και αλλάζουν τη συμπεριφορά των μαθητών απέναντι στα μαθήματα, καθώς αυτοί μετατρέπονται από παθητικούς δέκτες σε ενεργούς συμμέτοχους μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας που σχεδιάζεται γι’ αυτούς και τις πραγματικές τους ανάγκες. Επιπλέον, τα βασικά κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη κατά το σχεδιασμό του e-portfolio είναι κυρίως τα διαθέσιμα ψηφιακά μέσα, ενώ ως προβλήματα κατά την εφαρμογή του εργαλείου αναφέρθηκαν ο ελλιπής χρόνος, οι περιορισμένες υλικοτεχνικές υποδομές των σχολικών μονάδων και η διευρυμένη διδακτέα ύλη. Τέλος, όλοι οι εκπαιδευτικοί συμφώνησαν ότι η δημιουργία ενός e-Portfolio δεν τους δυσκόλεψε ιδιαίτερα και δεν απαίτησε ιδιαίτερες γνώσεις πληροφορικής. Ολοκληρώνοντας, τα τελικά συμπεράσματα της παρούσας έρευνας είναι ότι το e-portfolio είναι ένα δυναμικά εξελισσόμενο εργαλείο ικανό να υπηρετήσει την αυθεντική ιδασκαλία και την αυθεντική αξιολόγηση, που μπορεί να υλοποιηθεί με απλά ψηφιακά μέσα που θα συμπεριλαμβάνουν τη διάθεση για δημιουργία και πρόοδο τόσο των εκπαιδευομένων όσο και των ίδιων των εκπαιδευτικών.el
dc.format.extent188el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectE-portfolioel
dc.subjectMεταγνώσηel
dc.subjectΑξιολόγησηel
dc.subjectΦορητότηταel
dc.subjectΗλεκτρονικόel
dc.subjectΧαρτοφυλάκιοel
dc.subjectMetacognitionel
dc.subjectAssessmentel
dc.subjectPortabilityel
dc.subjectΚαινοτόμο εργαλείοel
dc.subjectInnovative toolel
dc.titleTo e-potfolio (ψηφιακός φάκελος) ως εργαλείο αυθεντικής μάθησης και αξιολόγησης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.title.alternativee-portfolio as a tool for authentic learning and assessment in Primary and Secondary Educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚασιμάτη, Αικατερίνη
dc.contributor.committeeΜπέλεση, Βασιλική
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedThis study explores teachers' perceptions of the problem of introducing electronic portfolios as tools for authentic learning and authentic assessment. The purpose of the study, therefore, is to examine how teachers can use the e-portfolio as a sort of alternative assessment tool that can develop skills fit for the people of the 21st century. The method chosen was the analysis and interpretation of the results of a qualitative study aimed at investigating teachers' perceptions of the use of electronic portfolios and the skills they can promote in their students. After conceptualizing basic terms relevant to the current research and a literature review of relevant research in the field, research questions are developed to explore teacher's attitudes and opinions regarding the introduction of e-portfolio tools in the educational process. The skills that the student acquires in this assessment pass. Research questions are explored through 15 semi-structured questions answered by primary and secondary school teachers from whom the survey material was derived. The results of the research showed that the cultivation of skills is a key goal for the teachers participating in the research, that the implementation software should be chosen based on the ease of adoption by the students and that there are specific goals that govern the implementation of the e-portfolio in school class. In addition, depending on the teaching subject, the teachers said “yes” to the restriction of their activities by the Analytical Program, others declared more freedom and others supported the need to creatively match these two parameters. All agreed that assessment tools such as the e-portfolio enhance the educational process, cultivate communication and meta-cognitive skills, promote writing and speaking, and change students' behavior towards lessons, as they are transformed from passive receivers to active participants. active participants in an educational process designed for them and their real needs. In addition, the main criteria considered during the design of the e-portfolio are mainly the transferable digital media, while the insufficient time, the limited logistical infrastructure of the school units and the expanded curriculum were mentioned as problems during the implementation of the tool. In conclusion, all teachers agreed that creating an e-portfolio presents no particular difficulties and does not require special IT skills. In summary, the e-portfolio is a useful evolving tool that enables authentic teaching and assessment, and can be implemented through simple digital means that involve the motivation to create and grow both students and teachers alike.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές