dc.contributor.advisor | Σιδηροπούλου, Τρυφαίνη | |
dc.contributor.advisor | MOUSENA, ELENI | |
dc.contributor.author | Πέτρου, Ιωάννα | |
dc.date.accessioned | 2023-07-10T09:08:18Z | |
dc.date.available | 2023-07-10T09:08:18Z | |
dc.date.issued | 2023-07 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4604 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4442 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Η προσχολική αγωγή αποτελεί μια κρίσιμη περίοδο στην εκπαίδευση των παιδιών, καθώς είναι η περίοδος που διαμορφώνονται οι βασικές τους αξίες, ικανότητες και πεποιθήσεις. Η συμπερίληψη αποτελεί έναν άλλο σημαντικό παράγοντα. Η πολιτότητα, ο πολιτισμικός πλουραλισμός και η συμπερίληψη αποτελούν βασικούς παράγοντες για μια αποτελεσματική και συνεκτική προσχολική αγωγή. Με τη σωστή προώθηση αυτών των αξιών, τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν ικανότητες που τους επιτρέπουν να συνεισφέρουν στην κοινωνία και στον παγκόσμιο πολιτισμό. Επίσης, η συνεχής εκπαίδευση και ενημέρωση των εκπαιδευτικών και των γονέων είναι απαραίτητη για να εξασφαλιστεί ότι οι αξίες αυτές ενσωματώνονται στην προσχολική αγωγή και στην καθημερινή ζωή των παιδιών.
Σκοπός: Σκοπός της εργασίας είναι να παρουσιάσει τις σημαντικές έννοιες της πολιτότητας, του πολιτισμικού πλουραλισμού και της συμπερίληψης στην προσχολική αγωγή καθώς και να μελετήσει ήδη υπάρχουσες εκπαιδευτικές πρακτικές δευτερογενώς, που προάγουν τις παραπάνω έννοιες.
Μέθοδος: Στην εργασία αυτή θα γίνει βιβλιογραφική ανασκόπηση πηγών σχετικές με την πολιτότητα, τον πολιτισμικό πλουραλισμό και τη συμπερίληψη στην προσχολική αγωγή προκειμένου να αναδειχθεί η σημαντικότητα του εν λόγω ζητήματος και οι τρόποι ένταξης των ατόμων αυτών στο πρόγραμμα εκπαίδευσης.
Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης αναδείχνουν τη σημασία που θα πρέπει να έχει η ανάπτυξη της κοινωνικής ευαισθητοποίησης των παιδιών και η ανάγνωση της ικανότητάς τους να αντιλαμβάνονται και να σέβονται τις διαφορές στην κουλτούρα και τη γλώσσα των άλλων ανθρώπων.
Συμπεράσματα: Η επίτευξη των στόχων αυτών θα οδηγήσει στη δημιουργία μιας κοινωνίας που είναι πιο ενωμένη, διαφορετική και σεβαστή στην πολιτιστική κληρονομιά και τα δικαιώματα των ανθρώπων. Συνολικά, η προσχολική αγωγή παίζει ένα καίριο ρόλο στην προετοιμασία των παιδιών για τη ζωή σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία.
Λέξεις κλειδιά: πολιτότητα, πολιτισμικός πλουραλισμός, συμπερίληψη, προσχολική αγωγή, συμμετοχικότητα. | el |
dc.format.extent | 92 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Πολιτότητα | el |
dc.subject | Συμπερίληψη | el |
dc.subject | Συμμετοχικότητα | el |
dc.title | Πολιτότητα, Πολιτισμικός Πλουραλισμός και Συμπερίληψη στην Προσχολική Αγωγή | el |
dc.title.alternative | Citizenship, Cultural Pluralism and Inclusion in Early Childhood Education | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Σιδηροπούλου - Κανέλλου, Τρυφαίνη | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Introduction: Preschool education is a critical period in children's education, as it is the period when their basic values, abilities and beliefs are formed. Inclusion is another important factor. Civility, cultural pluralism and inclusion are key factors for an effective and coherent preschool education. By properly promoting these values, children can develop skills that enable them to contribute to society and global culture. Also, the continuous training and information of teachers and parents is necessary to ensure that these values are integrated in preschool education and in the daily life of children.
Purpose: The purpose of the paper is to present the important concepts of citizenship, cultural pluralism and inclusion in preschool education as well as to study already existing educational practices secondarily, which promote the above concepts.
Method: In this work, a bibliographic review of sources related to citizenship, cultural pluralism and inclusion in preschool education will be done to highlight the importance of this issue and the ways of including these individuals in the education program.
Results: The results of this study highlight the importance of developing children's social awareness and reading in their ability to understand and respect differences in other people's culture and language.
Discussion: Achieving these goals will lead to the creation of a society that is more united, diverse and respectful of cultural heritage and human rights. Overall, preschool education plays a key role in preparing children for life in a multicultural society.
Key words: citizenship, cultural pluralism, inclusion, early childhood education, participation. | el |