dc.contributor.advisor | Φώτη, Παρασκευή | |
dc.contributor.advisor | Σιδηροπούλου, Τρυφαίνη | |
dc.contributor.author | Σπανού, Πετρίνα | |
dc.date.accessioned | 2023-07-10T10:08:28Z | |
dc.date.available | 2023-07-10T10:08:28Z | |
dc.date.issued | 2023-07-07 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4613 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4451 | |
dc.description.abstract | Η διαδικασία της μετάβασης και συγκεκριμένα η μετάβαση από την προσχολική αγωγή στην
πρωτοσχολική εκπαίδευση είναι μία από τις πιο κρίσιμες περιόδους της παιδικής ηλικίας
και συνιστά ένα ιδιαίτερο βίωμα για τα παιδιά της Α δημοτικού, τα οποία καλούνται να
αναλάβουν το ρόλο του «μαθητή».
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αποσαφηνιστεί η έννοια της μετάβασης
και μέσα από την θεωρητική και ερευνητική προσέγγιση του θέματος αυτού, να μπορέσουν
οι άμεσα εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της
συγκεκριμένης περιόδου ώστε να επιδιώκουν την ισορροπία μεταξύ μιας εξελισσόμενης
συνέχειας και μιας καλά προγραμματισμένης ασυνέχειας μεταξύ των βαθμίδων.
Η μεθοδολογία της εργασίας βασίζεται στη διεξαγωγή μιας ποιοτικής έρευνας,
μίας έρευνας δράσης, η οποία αποτελείται από μία σειρά δραστηριοτήτων σε μία τάξη Α
Δημοτικού και παράλληλα από δύο είδη ημιδομημέων συνεντεύξεων. Πιο συγκεκριμένα,
γίνονται ημιδομημένες συνεντεύξεις, σε δασκάλους των πρώτων τάξεων του 8ου Δημοτικού
Σχολείου Βύρωνα και σε νηπιαγωγούς από του 6ου και 7
ου Νηπιαγωγείου Βύρωνα, οι οποίες
μελετώνται με επαγωγική θεματική ανάλυση. Επιπλέον, σε ένα τμήμα της Α΄ δημοτικού
διεξάγεται μία παρέμβαση, με την οποία εξετάζεται πως βιώνεται η μετάβαση και από την
πλευρά τον παιδιών. Τα δευτερογενή δεδομένα συλλέχθηκαν από βιβλία και άρθρα σε
περιοδικά, που αφορούν την εκπαίδευση και τα μέλη της, την ψυχοσυναισθηματική και
κοινωνική συμπεριφορά των παιδιών.
Παρόλο που οι νηπιαγωγοί φαίνεται να είναι πιο προετοιμασμένοι και
ενημερωμένοι, οι δάσκαλοι επαναπαύονται στην ιδέα ότι η μετάβαση αφορά το παιδαγωγικό
πλαίσιο του νηπιαγωγείου Συμπερασματικά, φαίνεται από την μελέτη το ενδιαφέρον όλων
των παιδαγωγών να συνεργαστούν και να συμβάλλουν στη διαδικασία της μετάβασης
μικρών παιδιών σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Οι παιδαγωγοί αναζητούν
προτάσεις με ιδέες που δεν είναι τυποποιημένες και παρωχημένες στο παιδαγωγικό έργο. Οι
ιδέες παιδαγωγικών πρακτικών και δραστηριοτήτων για μία ομαλή μετάβαση των παιδιών
με την αξιοποίηση μάλιστα των νέων τεχνολογιών αποτελούν τις σύγχρονες τάσεις στο έργο
τους. | el |
dc.format.extent | 59 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Σχολική μετάβαση | el |
dc.subject | Οικογένεια | el |
dc.subject | Δάσκαλοι | el |
dc.subject | Νηπιαγωγοί | el |
dc.subject | Εσωτερική οπτική αντίληψη | el |
dc.subject | Ημιδομημένη συνέντευξη | el |
dc.subject | Παρέμβαση τάξης | el |
dc.subject | Ποιοτική έρευνα | el |
dc.title | Μετάβαση και Συνέχεια Παιδιών Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας | el |
dc.title.alternative | Transition and Continuity in Early Childhood Education | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Σιδηροπούλου - Κανέλλου, Τρυφαίνη | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Τhe process of transition, and specifically the transition from preschool education to primary
education, is one of the most critical periods of childhood and constitutes a special
experience for first grade children, who are asked to take on the role of "student" .
The purpose of this work is to clarify the concept of transition and through the
theoretical and research approach to this topic, to enable the teachers directly involved to
realize the importance of the specific period in order to seek the balance between an evolving
continuity and a well-planned discontinuity between tiers.
The methodology of the work is based on conducting, a qualitive research, which
consists of a series of activities in an A Primary class and at the same time of two types of
semi-structured interviews. More specifically, semi-structured interviews are conducted
with teachers of the first grades of the 8th Byron Primary School and kindergarten teachers
from the 6th and 7th Byron Kindergartens, which are studied with inductive thematic
analysis. In addition, an intervention is being conducted in a section of the 1st grade, which
examines how the transition is experienced from the children's point of view. The secondary
data were collected from books and articles in magazines, concerning education and its
members, the psycho-emotional and social behavior of children.
Although the kindergarten teachers seem to be more prepared and informed, the
teachers rest on the idea that the transition is about the pedagogical context of the
kindergarten. In conclusion, the study shows the interest of all the kindergarten teachers to
cooperate and contribute to the transition process. of young children in different educational
environments. Educators are looking for proposals with ideas that are not standardized and
outdated in the pedagogical work. The ideas of educational practices and activities for a
smooth transition of children with the utilization of new technologies are the modern trends
in their work. | el |