Εμφάνιση απλής εγγραφής

Μετάβαση και Συνέχεια Παιδιών Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας

dc.contributor.advisorΦώτη, Παρασκευή
dc.contributor.advisorΣιδηροπούλου, Τρυφαίνη
dc.contributor.authorΣπανού, Πετρίνα
dc.date.accessioned2023-07-10T10:08:28Z
dc.date.available2023-07-10T10:08:28Z
dc.date.issued2023-07-07
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4613
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4451
dc.description.abstractΗ διαδικασία της μετάβασης και συγκεκριμένα η μετάβαση από την προσχολική αγωγή στην πρωτοσχολική εκπαίδευση είναι μία από τις πιο κρίσιμες περιόδους της παιδικής ηλικίας και συνιστά ένα ιδιαίτερο βίωμα για τα παιδιά της Α δημοτικού, τα οποία καλούνται να αναλάβουν το ρόλο του «μαθητή». Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αποσαφηνιστεί η έννοια της μετάβασης και μέσα από την θεωρητική και ερευνητική προσέγγιση του θέματος αυτού, να μπορέσουν οι άμεσα εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της συγκεκριμένης περιόδου ώστε να επιδιώκουν την ισορροπία μεταξύ μιας εξελισσόμενης συνέχειας και μιας καλά προγραμματισμένης ασυνέχειας μεταξύ των βαθμίδων. Η μεθοδολογία της εργασίας βασίζεται στη διεξαγωγή μιας ποιοτικής έρευνας, μίας έρευνας δράσης, η οποία αποτελείται από μία σειρά δραστηριοτήτων σε μία τάξη Α Δημοτικού και παράλληλα από δύο είδη ημιδομημέων συνεντεύξεων. Πιο συγκεκριμένα, γίνονται ημιδομημένες συνεντεύξεις, σε δασκάλους των πρώτων τάξεων του 8ου Δημοτικού Σχολείου Βύρωνα και σε νηπιαγωγούς από του 6ου και 7 ου Νηπιαγωγείου Βύρωνα, οι οποίες μελετώνται με επαγωγική θεματική ανάλυση. Επιπλέον, σε ένα τμήμα της Α΄ δημοτικού διεξάγεται μία παρέμβαση, με την οποία εξετάζεται πως βιώνεται η μετάβαση και από την πλευρά τον παιδιών. Τα δευτερογενή δεδομένα συλλέχθηκαν από βιβλία και άρθρα σε περιοδικά, που αφορούν την εκπαίδευση και τα μέλη της, την ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική συμπεριφορά των παιδιών. Παρόλο που οι νηπιαγωγοί φαίνεται να είναι πιο προετοιμασμένοι και ενημερωμένοι, οι δάσκαλοι επαναπαύονται στην ιδέα ότι η μετάβαση αφορά το παιδαγωγικό πλαίσιο του νηπιαγωγείου Συμπερασματικά, φαίνεται από την μελέτη το ενδιαφέρον όλων των παιδαγωγών να συνεργαστούν και να συμβάλλουν στη διαδικασία της μετάβασης μικρών παιδιών σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Οι παιδαγωγοί αναζητούν προτάσεις με ιδέες που δεν είναι τυποποιημένες και παρωχημένες στο παιδαγωγικό έργο. Οι ιδέες παιδαγωγικών πρακτικών και δραστηριοτήτων για μία ομαλή μετάβαση των παιδιών με την αξιοποίηση μάλιστα των νέων τεχνολογιών αποτελούν τις σύγχρονες τάσεις στο έργο τους.el
dc.format.extent59el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣχολική μετάβασηel
dc.subjectΟικογένειαel
dc.subjectΔάσκαλοιel
dc.subjectΝηπιαγωγοίel
dc.subjectΕσωτερική οπτική αντίληψηel
dc.subjectΗμιδομημένη συνέντευξηel
dc.subjectΠαρέμβαση τάξηςel
dc.subjectΠοιοτική έρευναel
dc.titleΜετάβαση και Συνέχεια Παιδιών Πρώιμης Παιδικής Ηλικίαςel
dc.title.alternativeTransition and Continuity in Early Childhood Educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΣιδηροπούλου - Κανέλλου, Τρυφαίνη
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedΤhe process of transition, and specifically the transition from preschool education to primary education, is one of the most critical periods of childhood and constitutes a special experience for first grade children, who are asked to take on the role of "student" . The purpose of this work is to clarify the concept of transition and through the theoretical and research approach to this topic, to enable the teachers directly involved to realize the importance of the specific period in order to seek the balance between an evolving continuity and a well-planned discontinuity between tiers. The methodology of the work is based on conducting, a qualitive research, which consists of a series of activities in an A Primary class and at the same time of two types of semi-structured interviews. More specifically, semi-structured interviews are conducted with teachers of the first grades of the 8th Byron Primary School and kindergarten teachers from the 6th and 7th Byron Kindergartens, which are studied with inductive thematic analysis. In addition, an intervention is being conducted in a section of the 1st grade, which examines how the transition is experienced from the children's point of view. The secondary data were collected from books and articles in magazines, concerning education and its members, the psycho-emotional and social behavior of children. Although the kindergarten teachers seem to be more prepared and informed, the teachers rest on the idea that the transition is about the pedagogical context of the kindergarten. In conclusion, the study shows the interest of all the kindergarten teachers to cooperate and contribute to the transition process. of young children in different educational environments. Educators are looking for proposals with ideas that are not standardized and outdated in the pedagogical work. The ideas of educational practices and activities for a smooth transition of children with the utilization of new technologies are the modern trends in their work.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές