dc.contributor.advisor | Φώτη, Παρασκευή | |
dc.contributor.author | Κιντή, Σταυρούλα | |
dc.date.accessioned | 2023-07-10T10:28:49Z | |
dc.date.available | 2023-07-10T10:28:49Z | |
dc.date.issued | 2023-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4616 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4454 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: H ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας έχει επηρρεάσει τους τομείς της ανθρώπινης ζωής. Ένας από τους τομείς αυτούς είναι και η εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα η προσχολική αγωγή. Η ένταξη των ΤΠΕ στην προσχολική αγωγή αποτελεί στόχο για τον 21ο αιώνα. Η χρήση των ΤΠΕ στην συγκεκριμένη βαθμίδα της εκπαίδευσης λειτουργεί υποστηρικτικά στο παιδαγωγικό έργο με σκοπό την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των γνώσεων των παιδιών. Ένα σύνολο δεξιοτήτων, το οποίο είναι πολύ σημαντικό για την κοινωνική επιβίωση των ανθρώπων και κατέχει σημαντικό ρόλο στην προσχολική αγωγή και ηλικία είναι η ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών. Η χρήση των ΤΠΕ παρουσιάζει πολλά οφέλη στην κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Για την αποτελεσματικότερη ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων χρησιμοποιούνται ψηφιακά μέσα, λογισμικά και εφαρμογές τα οποία είναι σχεδιασμένα κατάλληλα για τους παιδαγωγικούς σκοπούς ακολουθώντας θεωρίες μάθησης. Τα λογισμικά που συμβάλλουν στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων ονομάζονται συνεργατικά λογισμικά (collaborative ict). H επιλογή και η χρήση αυτών των λογισμικών εξαρτάται από τον παιδαγωγό. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία ερευνά την συμβολή των ΤΠΕ στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών προσχολικής ηλικίας στα πλαίσια της προσχολικής αγωγής. Με την εργασία αυτή θα ήθελα να συμβάλω στην ενημέρωση των ενηλίκων που ασχολούνται με παιδιά και κυρίως των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας για την συμβολή των ΤΠΕ στην συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα με σκοπό να τις εντάξουν στο παιδαγωγικό τους έργο.
Σκοπός: Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνηθεί αν η χρήση των ΤΠΕ από τα παιδιά προσχολικής ηλικίας συμβάλλει στην ανάπτυξη των κοινωνικών τους δεξιοτήτων.
Μέθοδος: Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την διερεύνηση του θέματος της έρευνας είναι η συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση 15 ποιοτικών και ποσοτικών ερευνών της τελευταία 10ετίας, οι οποίες αναζητήθηκαν μέσα από μηχανές αναζήτησης όπως, Re-searchgate, Academia.edu, Semanticscholar και Pubmed.
Συμπεράσματα: Η χρήση των ΤΠΕ συμβάλλει στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών προσχολικής ηλικίας επιτρέποντας την κοινωνική αλληλεπίδραση των παιδιών μεταξύ τους και με τον παιδαγωγό. Μέσα από την χρήση των ΤΠΕ, τα παιδιά επικοινωνούν ανταλλάσσοντας ιδέες και πληροφορίες, συνεργάζονται και βοηθούν ο ένας τον άλλον όταν ζητείται, επιλύουν προβλήματα και διαφωνίες, ακολουθούν οδηγίες και σέβονται κανόνες. Ο τρόπος χρήσης τους και τα χαρακτηριστικά τους διαδραματίζουν τον σημαντικότερο ρόλο για την ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων. Η ένταξη τους σε ένα περιβάλλον στο οποίο ακολουθείται η συνεργατική προσέγγιση της μάθησης μέσα από την δημιουργία ομάδων προωθεί την ανάπτυξη αυτή. Επίσης η επιλογή του κατάλληλου εκπαιδευτικού λογισμικού ανοιχτού τύπου, το οποίο έχει σχεδιαστεί ακολουθώντας την συνεργατική προσέγγιση της μάθησης, είναι μεγίστης σημασίας και βοηθάει στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις των παιδιών. | el |
dc.format.extent | 57 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Κοινωνικές δεξιότητες | el |
dc.subject | Τπε | el |
dc.subject | Προσχολική ηλικία | el |
dc.subject | Συνεργατικές Τπε | el |
dc.title | Η συμβολή των ΤΠΕ στην καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών προσχολικής ηλικίας στα πλαίσια της προσχολικής αγωγής | el |
dc.title.alternative | Τhe contribution of ICT to the cultivation of social skills of preschool children in the context of preschool education | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Φώτη, Παρασκευή | |
dc.contributor.committee | Φειδάκης, Μιχαήλ | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |