Show simple item record

Η επίδραση των κοινωνικών ρομπότ στην κατανόηση ιστοριών από μαθητές της ειδικής αγωγής στη προσχολική εκπαίδευση

dc.contributor.advisorFeidakis, Michalis
dc.contributor.authorΜουλά, Ιωάννα
dc.date.accessioned2023-07-12T07:54:56Z
dc.date.available2023-07-12T07:54:56Z
dc.date.issued2023-07-07
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4633
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4471
dc.description.abstractΕισαγωγή: Αντικείμενο της έρευνας αυτής αποτελεί η αξιοποίηση του κοινωνικού ρομπότ «Ναό» στην διήγηση ιστοριών σε παιδιά προσχολικής εκπαίδευσης της ειδικής αγωγής. Για την επίτευξή της έρευνας είχαν προγραμματιστεί να υλοποιηθούν πέντε διδακτικές παρεμβάσεις, των οποίων τα αποτελέσματα θα συγκρίνονταν στο τέλος. Κατά την πρώτη παρέμβαση, την διήγηση της ιστορίας ανέλαβε η εκπαιδευτικός της τάξης, ενώ κατά την τέταρτη, το «ΝΑΟ». Και στις δυο διαδικασίες θα ακολουθούσαν ατομικές συνεντεύξεις των μαθητών με την ερευνήτρια (δεύτερη και πέμπτη παρέμβαση), των οποίων οι ερωτήσεις θα είχαν ως στόχο την διαπίστωση κατανόησης των ιστοριών. Στη τρίτη παρέμβαση θα παρουσιαζόταν το ρομπότ μέσα από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή ώστε να προ-ετοιμάσει τους μαθητές για την επίσκεψή του, στο νηπιαγωγείο τους. Λόγω τεχνικών προβλημάτων του ΝΑΟ, δεν υλοποιήθηκαν οι δραστηριότητες της παρουσίασης του, η διήγησης ιστορίας από εκείνον καθώς και η συνέντευξη που θα ακολουθούσε. Σκοπός: Η διερεύνηση της επίδρασης των κοινωνικών ρομπότ (ΝΑΟ) στην κατανόηση ιστοριών από μαθητές της ειδικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Μέθοδος: : Είχε προγραμματιστεί η συλλογή δεδομένων μέσα από τη χρήση συνεντεύξεων, ζωγραφιών, ρουμπρικών αξιολόγησης και εν συνεχεία επεξεργασία και ανάλυση τους (Εικόνα 1α). Λόγω των συνθηκών συλλέχτηκαν τα πρώτα δεδομένα που αφορούσαν την διήγηση του παραμυθιού από τη νηπιαγωγό της τάξης και εν συνεχεία έγινε παράθεση προηγούμενων ερευνών και των αποτελεσμάτων τους (Εικόνα 1β). Αποτελέσματα: Σύγκριση των χαρακτηριστικών που διέπουν τα παιδιά που εντάσσονται στο Τμήμα Ένταξης με τα αποτελέσματα ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν και εξαγωγή υποθετικών αποτελεσμάτων. Συμπεράσματα: Το ΝΑΟ με τη κατάλληλη χρήση μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση ενός παραμυθιού από τα παιδιά της ειδικής αγωγής στη προσχολική εκπαίδευσή.el
dc.format.extent82el
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕιδική αγωγήel
dc.subjectΣυμπερίληψηel
dc.subjectΑνθρωποειδές ρομπότ «ΝΑΟ»el
dc.subjectΚατανόηση παραμυθιούel
dc.titleΗ επίδραση των κοινωνικών ρομπότ στην κατανόηση ιστοριών από μαθητές της ειδικής αγωγής στη προσχολική εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeThe effect of social robots on the comprehension of stories by special education students in preschool educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeMoundridou, Maria
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The object of this research is the utilization of the social robot «NAO» in telling stories to special education pre-school children. To achieve the research, five teaching interventions were planned to be implemented, the results of which would be compared at the end. During the first intervention, the class teacher took over the narra-tion of the story, while during the fourth, «NAO». Both procedures would be followed by individual interviews of the students with the researcher (second and fifth intervention), whose questions would be aimed at establishing understanding of the stories. In the third intervention, the robot would be presented through the computer to prepare the students for its visit to their kindergarten. Due to technical problems of the NAO, the activities of his presentation, his story telling and the interview that would follow did not take place. Purpose: To investigate the effect of social robots (NAO) on the understanding of stories by special education students in primary education. Method: It was planned to collect data through the use of interviews, drawings, evalua-tion rubrics and then their processing and analysis (Picture 1α). Due to the circumstances, the first data were collected regarding the telling of the fairy tale by the kindergarten teacher of the class, and then previous researches and their results were cited (Picture 1β). Results: Comparison of the characteristics governing the children enrolled in the Integra-tion Department with the results of research that has been carried out in the past and the extraction of hypothetical results. Discussion: The NAO with appropriate use can contribute to a better understanding of a fairy tale by special education children in preschool education.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές