dc.contributor.advisor | Μιχαλόπουλος, Ευστάθιος | |
dc.contributor.advisor | Δελή, Ερμιόνη | |
dc.contributor.author | Τζήμα, Ολυμπία | |
dc.date.accessioned | 2023-07-12T10:32:14Z | |
dc.date.available | 2023-07-12T10:32:14Z | |
dc.date.issued | 2023-07-07 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4642 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4480 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Στοχεύοντας σε έναν περισσότερο συμπεριληπτικό κόσμο, όπου η εκπαίδευση και θεραπευτική παρέμβαση θα βασίζεται σε περισσότερο παιδοκεντρικά μοντέλα, η παρούσα εργασία μελέτησε τις έννοιες της Συμπερίληψης, του παιχνιδιού και των κοινωνικών δεξιοτήτων, εντοπίζοντας τα βασικά χαρακτηριστικά αυτών και τον τρόπο που αυτά αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ποσοτική δειγματοληπτική έρευνα με ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια, όπου και αναλύθηκαν απαντήσεις σχετικά με τα βασικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού και των κοινωνικών δεξιοτήτων υπό το πρίσμα της Συμπερίληψης.
Σκοπός: Η ένταξη του παιχνιδιού ως μέσο εκπαίδευσης και παρέμβασηςμε στόχο την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων και την επίτευξη συμπεριληπτικών πρακτικών.
Μέθοδος: Η στατιστική σύγκριση, με τη χρήση του προγράμματος SPSS, των απαντήσεων εκπαιδευτικών και ειδικών θεραπευτών με σκοπό τη διερεύνηση χρήσης του παιχνιδιού ως εργαλείου που ενισχύει τις συμπεριληπτικές στρατηγικές ή/και τις κοινωνικές δεξιότητες.
Αποτελέσματα: Μετά από ανάλυση δεδομένων, αλλά και συσχετίσεις μεταξύ του παιχνιδιού ως μέσο προαγωγής της συμπερίληψης και των στοιχείων που συναποτελούν τις βασικότερες από τις κοινωνικές δεξιότητες, παρατηρήθηκε συσχέτιση όλων των μεταβλητών των κοινωνικών δεξιοτήτων με τη μεταβλητή του παιχνιδιού ως προαγωγού της συμπερίληψης. Συγκεκριμένα, όλες οι συσχετίσεις ήταν μέτριας έως ισχυρής ισχύος και με εξέχουσες λόγω της ισχύος τους, τις κάτωθι κοινωνικές δεξιότητες: αυτοπεποίθηση, ολοκλήρωση δραστηριότητας, εκμάθηση κανόνων και επιθυμητής συμπεριφοράς βάσει κοινωνικών κανόνων. Αξιοσημείωτη ήταν η αλληλεπίδραση του παιχνιδιού με στόχο τη Συμπερίληψη με επιπλέον μεταβλητές που ενισχύουν τις κοινωνικές δεξιότητες αλλά και τον ελεύθερο, χωρίς απαιτήσεις χαρακτήρα του παιχνιδιού, όπως η εξερεύνηση των αισθήσεων, η εκμάθηση νέων και σύνθετων εκπαιδευτικών εννοιών, η εξάσκηση και γενίκευση των ήδη διδαγμένων εννοιών. Λοιπές συσχετίσεις που αφορούσαν την ηλικία ή το επάγγελμα των ερωτηθέντων επίσης αναλύονται στην εργασία, με εξέχουσα την ομάδα των ειδικών θεραπευτών, που τείνει να χρησιμοποιεί το παιχνίδι συχνά, αλλά και συγκεκριμένα και για την εξάσκηση και γενίκευση των ήδη διδαγμένων εννοιών.
Συμπεράσματα: Το παιχνίδι, μέσα από την παρούσα ερευνητική εργασία, κρίνεται ως ένα πολύ ισχυρό εκπαιδευτικό και θεραπευτικό εργαλείο, ιδιαίτερα για τους ειδικούς θεραπευτές. Ακόμη, η Συμπερίληψη και οι κοινωνικές δεξιότητες είναι δύο άρρηκτα συνδεδεμένοι πυλώνες, στους οποίους το παιχνίδι μπορεί να συνεισφέρει, ως προαγωγός αυτών, στοχεύοντας στην αλλαγή του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος, βάσει των ελληνικών δεδομένων που χρήζουν βελτίωσης. | el |
dc.format.extent | 141 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Παιχνίδι | el |
dc.subject | Συμπερίληψη | el |
dc.subject | Κοινωνικές δεξιότητες | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject | Ειδικοί θεραπευτές | el |
dc.title | Η ανάπτυξη των Κοινωνικών Δεξιοτήτων μέσω του Παιχνιδιού και της Συμπερίληψης στην Προσχολική Αγωγή. Έρευνα απόψεων εκπαιδευτικών και ειδικών θεραπευτών. | el |
dc.title.alternative | Development of Social Communication Skills through Inclusive Play in Preschool Education. Research on educators’ and special therapists’ standpoints. | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Καρκαλούσος, Πέτρος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Introduction: Aiming at a more inclusive world, where educational and therapeutic intervention will be based on more child-centered models, this paper studied the concepts of Inclusion, play and social skills, identifying their main characteristics and how they interact with each other. Afterwards, a quantitative sample survey was carried out, with selective questionnaires, where answers were analyzed regarding the basic characteristics of play and social skills,in the spectrum of Inclusion.
.Purpose: The inclusion of play as an educational and therapeutic means focusing on the development of social skills and achieving inclusive practices.
Method: The statistical comparison, using the SPSS program, of the responses of teachers and specialist therapists in order to investigate the use of play as a tool that enhances inclusive strategies and/or social skills.
Results: After data analysis, as well as correlations between play as a means of promoting inclusion and the elements that make up the principals of what is referred to social skills, a correlation of all social skills variables with the variable of play as a means of inclusion was observed. Specifically, all correlations were of moderate to strong strength, with the social skills below being prominent due to their strength: self-confidence, activity completion, learning rules, and desired behavior based on social rules. Remarkable was the interaction of play as a means of promoting Inclusion with additional variables that play strengthens social skills, but also with the free, undemanding character of play, such as the exploration of the senses, the learning of new and complex educational concepts, the practice and generalization of the already taught concepts. Other correlations, related to the age or occupation of the respondents, are also analyzed in the work, with the group of special therapists starring, who tend to use play often, but also specifically to practice and generalize the concepts already taught.
Discussion: Play, through this research attempt, is characterized as a very powerful, educational and therapeutic tool, especially for special therapists. Also, Inclusion and Social skills are two inextricably linked pillars, to which the game can contribute, as their promoter, aiming to change the existing Greek educational system that needs improvement. | el |