Αξιοποίηση αναλυτικών ιστού για την κατανόηση της στρατηγικής των εταιρειών ανάπτυξης πολιτικών εκστρατειών: Μελέτες περίπτωσης από πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων
Leveraging web analytics to understand the strategy of political campaign development companies: Case studies from social media platforms
Keywords
Aναλυτική ιστού ; Aναλυτικά στοιχεία κοινωνικών δικτύων ; Aναλυτική πολιτικών δεδομένων ; Οργανισμοί ανάλυσης πολιτικών δεδομένων ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Web analytics ; Social media analytics ; Political data-analytics ; Political data-analytics companies ; Social media ; Facebook ; TwitterAbstract
Σκοπός και Πλαίσιο: Τα τελευταία χρόνια, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κυριαρχούν στη δημόσια σφαίρα και στη πολιτική επικοινωνία, ενώ οι πολιτικές εκστρατείες που βασίζονται στα δεδομένα που προέρχονται από αυτά αποτελούν αδιαμφισβήτητα μία ανερχόμενη κατάσταση. Η αξιοποίηση αναλυτικών πολιτικών δεδομένων (political data analytics) μπορεί να είναι στο διεθνές προσκήνιο τη τελευταία δεκαετία κυρίως, ωστόσο, η ύπαρξη και δραστηριότητα εξειδικευμένων εταιρειών ανάλυσης πολιτικών δεδομένων βρίσκεται σε εμβρυακό ακόμα στάδιο μελέτης. Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στον κομβικό ρόλο, που διαδραματίζουν οι εν λόγω εταιρείες στις πολιτικές εκστρατείες σε διεθνές επίπεδο. Μελετώντας ένα δείγμα 35 εταιρειών ανάλυσης πολιτικών δεδομένων, με συστηματικό τρόπο καταγράφεται ο τρόπος που τα αναλυτικά πολιτικά δεδομένα συνιστούν χρήσιμο
εργαλείο άντλησης πληροφοριών, αλλά και εργαλείο μάρκετινγκ προς το συμφέρον των πολιτικών εκστρατειών.
Σχεδιασμός Έρευνας/Μεθοδολογία: Για την επίτευξη του σκοπού της μελέτης αναπτύχθηκε η ανάλογη μεθοδολογία. Ειδικότερα, καταγράφουμε μελέτες που αφορούν τα αναλυτικά πολιτικών δεδομένων, τις μεθοδολογίες ανάκτησης, ανάλυσης και ερμηνείας τους, καθώς και μελέτες περίπτωσης οργανισμών που τα αξιοποιούν. Έπειτα, συλλέγουμε αναλυτικά στοιχεία προερχόμενα από κοινωνικά δίκτυα και καταγράφουμε το βαθμό αλληλεπίδρασης των χρηστών με δημοσιεύσεις που αναρτούν οργανισμοί που αξιοποιούν αναλυτικά πολιτικών δεδομένων. Εν συνεχεία, αναλύουμε τα συλλεγόμενα δεδομένα και ποσοτικοποιούμε την
αλληλεπίδραση των χρηστών με το περιεχόμενο που αναρτάται από τους οργανισμούς στις πλατφόρμες Twitter και Facebook. Τέλος, πραγματοποιείται συγκριτική αποτίμηση μεταξύ των αναφερθέντων κοινωνικών δικτύων. Η θεωρητική προσέγγιση που υιοθετείται είναι η εφαρμοσμένη μεθοδολογία της αναλυτικής καταρρακτοειδούς ανάπτυξης των περιγραφικών, διαγνωστικών, προγνωστικών και εντεταλμένων αναλυτικών στοιχείων.
Αποτελέσματα και Συνεισφορά: Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν, ότι το Facebook υπερισχύει του Twitter αναφορικά με τη δημοφιλία των προφίλ των οργανισμών ανάλυσης πολιτικών δεδομένων με τα προφίλ τους στο Twitter, ωστόσο, να είναι ημερησίως πιο ενεργά. Η παρούσα μελέτη καταφέρνει να αναπτύξει γνώση αναφορικά με την αναλυτική ιστού, αλλά και τους οργανισμούς ανάλυσης πολιτικών δεδομένων, το αντικείμενο και τον τρόπο λειτουργίας τους προς το συμφέρον των επιστημόνων πληροφόρησης με σκοπό την ανάπτυξη του ψηφιακού τους εγγραμματισμού. Τέλος, αναδεικνύει τη χρήση των αναλυτικών κοινωνικών δικτύων σε πολιτικό πλαίσιο και ενημερώνει λεπτομερώς το ευρύ κοινό για τον αναδυόμενο κλάδο ανάλυσης πολιτικών δεδομένων που προέρχονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Abstract
Research Scope and Context: In recent years, social media has come to dominate the public sphere and political communication while the political campaigns based on the data derived from it are undeniably a rising phenomenon. The use of political data analytics may be in the international spotlight in the last decade as opposed to the existence and activity of specialized political data-analytics companies that are still in the embryonic stage of the study. This research focuses on the pivotal role these companies play in political campaigns at the international level. Studying a sample of 35 political data analytics companies, it systematically documents how political data analytics is a useful information-gathering tool as well as a marketing tool in the interests of political campaigns.
Design/Methodology/Approach: In order to achieve the purpose of the study, we developed the corresponding methodology. In particular, we record studies concerning political data analytics and methodologies for their retrieval, analysis and interpretation. Moreover, we record case studies of organizations that utilize the above-mentioned. Next, we collect analytics from social networks and record the degree to which users interact with posts posted by organizations that leverage political data analytics. We then analyze the collected data and quantify the user interaction with the content posted by the organizations on the Twitter and Facebook platforms. Finally, we developed a comparative assessment between the mentioned social networks. The adopted theoretical approach is the applied methodology of the waterfall analytical thinking of descriptive, diagnostic, predictive and prescriptive analytics.
Research Results and Contribution: The results of the study show that Facebook trumps Twitter in terms of the popularity of the profiles of the political data-analytics companies while their Twitter profiles, however, is more active on a daily basis. The present study succeeds in developing knowledge regarding web analytics, as well as the political data analytics companies, their purpose and mode of operation in the interest of information scientists in order to develop their digital literacy. Finally, it highlights the use of social networks analytics in a political context providing information in detail to the general public about the emerging field of political data-analytics derived from social media.