Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων
Human resource management

Πτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Δέλλα, Μαρία Ελένη
Κόγκας, Δημήτριος
Ημερομηνία
2023-07-10Επιβλέπων
Σαλμόν, ΙωάννηςΛέξεις-κλειδιά
Διοίκηση ανθρωπίνων πόρωνΠερίληψη
Η διοίκηση ανθρωπίνων πόρων (ΔΑΠ) αναφέρεται στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού μιας επιχείρησης ή οργανισμού, με στόχο τη βελτίωση της απόδοσης, της αποτελεσματικότητας και της παραγωγικότητας της επιχείρησης. Η ΔΑΠ περιλαμβάνει την επιλογή, την κατάρτιση, την ανάπτυξη και τη διαχείριση των εργαζομένων, καθώς και τη διαχείριση των σχέσεων μεταξύ τους και με την επιχείρηση.Μερικές από τις κύριες λειτουργίες της ΔΑΠ περιλαμβάνουν την ανάλυση των αναγκών σε προσωπικό, τη σχεδίαση και την υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και ανάπτυξης, τη διαχείριση των αμοιβών και της αποζημίωσης, τη δημιουργία και την εφαρμογή πολιτικών και διαδικασιών για τη διαχείριση της απόδοσης, τη διαχείριση των σχέσεων μεταξύ των εργαζομένων και της επιχείρησης,τη διαχείριση των αναλήψεων κτλ. Η ΔΑΠ αποτελεί ένα στρατηγικό στοιχείο για την επιτυχία μιας επιχείρησης, αφού η απόδοση των εργαζομένων επηρεάζει την παραγωγικότητα και την αποτελεσματικότητα της επιχείρησης. Η ΔΑΠ βοηθά στη διατήρηση και τη βελτίωση της επαγγελματικής ανάπτυξης των εργαζομένων, στη διατήρηση μιας υγιούς κουλτούρας εργασίας και στην ανάπτυξη της εταιρικής ταυτότητας μιας επιχείρησης.Η ΔΑΠ περιλαμβάνει επίσης τη διαχείριση της πολυπολιτισμικότητας και της πολυπολιτισμικής ομάδας εργαζομένων, καθώς και τη διαχείριση της ανταγωνιστικότητας και της ανοχής στην εργασία. Η ΔΑΠ επίσης ασχολείται με τη διαχείριση της ηθικής και της συμπεριφοράς των εργαζομένων και τη διαχείριση των προκλήσεων που συνδέονται με την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων.
Περίληψη
Human resource management (HRM) refers to the management of human resources of a company or organisation, with the aim of improving the performance, efficiency and productivity of the company. HRM includes the selection, training, development and management of employees, as well as the management of their relationships with each other and with the business.Some of the main functions of HRM include the analysis of staffing needs, the design and implementation of training and development programs, the management of pay and compensation, the creation and implementation of policies and procedures for performance management, the management of employee and business relationships, the management of employee relations, the management of employee turnover, the management of employee performance, and the management of employee relations. HRM is a strategic element in the success of a business, since employee performance affects the productivity and effectiveness of the business. HRM helps to maintain and improve the professional development of employees, maintain a healthy work culture and develop a company's corporate identity.HRM also deals with the management of employee ethics and behaviour and the management of challenges related to employee health and safety.