dc.contributor.advisor | Νταλιάνης, Κλήμης | |
dc.contributor.advisor | Σοπίδου, Βαρβάρα | |
dc.contributor.author | Σουλίδου, Ευαγγελία | |
dc.contributor.author | Παπαχρίστος, Βασίλειος | |
dc.date.accessioned | 2023-07-17T06:57:27Z | |
dc.date.available | 2023-07-17T06:57:27Z | |
dc.date.issued | 2023-07-07 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4675 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4513 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αφορά τη μελέτη της ειδικής αγωγής, την πορεία της εν τω βάθη, την έννοια της αναπηρίας από την εμφάνιση του ανθρώπινου είδους πάνω στη γη και την εξέλιξη της μέχρι τη σύγχρονη μορφή της. Ένα ταξίδι στη χρονοκάψουλα της ιστορίας, μελετώντας την κοσμοθεωρία κάθε εποχής συνυφασμένη με θρησκευτικές προκαταλήψεις που καθόριζαν το ήθος, τις αρχές και τις αξίες του ανθρώπινου πνεύματος. Τα άτομα με ειδικές ανάγκες, μέσα από την ιστορία ανά τους αιώνες, θα μας σκιαγραφήσουν τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν, τους αγώνες, τις μάχες αλλά και τις θυσίες που έγιναν, προκειμένου να καταφέρουν να επιβιώσουν μέχρι σήμερα και να διεκδικήσουν αξιοπρεπή και ισότιμη θέση στην κοινωνία. Στο σήμερα η Ειδική Αγωγή αναφέρεται σε μια σειρά από εκπαιδευτικές και θεραπευτικές πρακτικές που σχετίζονται με τη διδασκαλία και την υποστήριξη ατόμων με ειδικές ανάγκες. Τα άτομα αυτά μπορεί να αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εκπαίδευση, την κοινωνικοποίηση, την επαγγελματική ανάπτυξη και την ανεξάρτητη ζωή. Το ελληνικό κράτος προσπαθεί να βοηθήσει τα άτομα να αντιμετωπίσουν αυτά τα προβλήματα μέσω της παροχής στήριξης, εκπαίδευσης και προγραμμάτων θεραπείας. Συνήθως αυτά τα προγράμματα είναι εξατομικευμένα και προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε ατόμου, με στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων και την ανάπτυξη της αυτονομίας. Η ειδική αγωγή έχει οριστεί σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο ως «προϊόν κινήματος πολιτικών δικαιωμάτων» και μια εκδήλωση των στάσεων του κοινωνικού συνόλου απέναντι στα άτομα με ειδικές ανάγκες. Εν συνεχεία, αφού αναφέρουμε την πορεία της ειδικής αγωγής ανά τα βάθη των αιώνων, θα αναφέρουμε και τους λόγους αύξησης της αναπηρίας αλλά και διαταραχών που έκαναν πρόσφατα την παρουσία τους, όπως η δυσλεξία και ο αυτισμός. Οι παράγοντες που υπάρχει τεράστια αύξηση ατόμων με ειδικές ανάγκες είναι κυρίως περιβαλλοντικοί, γενετικοί, κοινωνικοπολιτισμικοί, χωρίς όμως να υπάρχουν σαφή στοιχεία, ώστε να οδηγήσουν τους ειδικούς σε ασφαλή συμπεράσματα. Γίνονται πολλές έρευνες μέχρι σήμερα, προκειμένου να υπάρξουν απαντήσεις. Κάποτε η γέννηση ατόμων με δυσκολίες αφορούσε μία μικρή μερίδα ανθρώπων, σήμερα έχει γίνει αντιληπτό ότι αφορά μεγάλο τμήμα του πληθυσμού και δεν κάνει διακρίσεις σε χρώμα, καταγωγή, θρησκεία ή ιδεολογία. Έχει πανανθρώπινες διαστάσεις και αυτό έχει κινητοποιήσει με ευαισθησία και συμπόνοια για μέριμνα και φροντίδα αυτών των ανθρώπων. Πριν τις μεταρρυθμίσεις του 2004, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ήταν συγκεντρωτικό και εξαιρετικά γραφειοκρατικό. Το 2004, η ελληνική κυβέρνηση επέφερε σημαντικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα. Οι αλλαγές που έγιναν, μπορούν να διακριθούν σε τέσσερις κατηγορίες: Συμμετοχική εκπαίδευση, εξατομικευμένη υπoστήριξη, ειδικά τμήματα και ειδικά σχολεία. Παρά τις σημαντικές αλλαγές που έγιναν στην παροχή ειδικής αγωγής στην Ελλάδα το σύστημα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις. Η τεχνολογία έχει τη δυνατότητα να ωφελήσει σε μεγάλο βαθμό τους μαθητές με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες στη μάθηση και την ανάπτυξή τους με λογισμικά ομιλίας σε κείμενο, βοηθητικές συσκευές ακρόασης, εκπαιδευτικές εφαρμογές και παιχνίδια, συσκευές εναλλακτικής επικοινωνίας και άλλα. Συνολικά, η τεχνολογία μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για μαθητές με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες, βοηθώντας τους να αποκτήσουν πρόσβαση και να ασχοληθούν με το εκπαιδευτικό περιεχόμενο με νέους και καινοτόμους τρόπους. Ωστόσο, είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι αυτές οι τεχνολογίες χρησιμοποιούνται κατάλληλα και ότι είναι προσβάσιμες σε όλους τους μαθητές. Στο ερευνητικό μέρος της παρούσας εργασίας διαπιστώνουμε στατιστικά ότι κάποιοι από τους παράγοντες που επηρέασαν την ανάπτυξη της ειδικής αγωγής στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια όπως οι μεταναστευτικές ροές και η αύξηση των πρόωρων γεννήσεων έχουν ισχυρό βαθμό συσχέτισης με την εξελικτική πορεία της ειδικής αγωγής. | el |
dc.format.extent | 80 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ειδική αγωγή | el |
dc.title | H αντιμετώπιση των ατόμων με ειδικές ανάγκες στο πέρασμα των αιώνων. Παράγοντες που επηρέασαν την ανάπτυξη της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα. | el |
dc.title.alternative | The treatment of people with special needs over the centuries. Factors that influenced the development of special education in Greece. | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Νταλιάνης, Κλήμης | |
dc.contributor.committee | Σοπίδου, Βαρβάρα | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | This work concerns the study of special education, its course in depth, the concept of disability from the appearance of the human species on earth and its evolution to its modern form. A journey through the time capsule of history, studying the worldview of each era intertwined with religious prejudices that determined the morals, principles and values of the human spirit. People with special needs, through history over the centuries, will outline for us the difficulties they faced, the struggles, the battles and the sacrifices they made, in order to manage to survive until today and to claim a dignified and equal position in society. Today Special Education refers to a range of educational and therapeutic practices related to teaching and supporting people with special needs. These individuals may experience problems in education, socialization, professional development and independent living. The Greek state tries to help individuals cope with these problems by providing support, education and treatment programs. Usually these programs are personalized and tailored to the needs of each individual, with the aim of strengthening skills and developing autonomy. special education has been defined politically and socially as a "product of the civil rights movement" and a manifestation of societal attitudes towards people with special needs. Then, after mentioning the course of special education throughout the centuries, we will also mention the reasons for the increase in disability as well as disorders that have recently appeared, such as dyslexia and autism. The factors behind the huge increase in people with special needs are mainly environmental, genetic, socio-cultural, but without clear evidence to lead experts to safe conclusions. A lot of research is being done to this day, in order to have answers. Once the birth of people with difficulties concerned a small portion of people, today it has been realized that it concerns a large part of the population and does not discriminate in color, origin, religion or ideology. It has universal dimensions and this has mobilized with sensitivity and compassion to care and care for these people. Before the reforms of 2004, the Greek education system was centralized and highly bureaucratic. In 2004, the Greek government introduced important changes to the education system. The changes made can be distinguished in four categories: Participatory education, personalized support, special departments and special schools. Despite the significant changes made in the provision of special education in Greece, the system still faces a number of challenges. Technology has the potential to greatly benefit students with specialneeds and disabilities in their learning and development with software speech to text, assistive listening devices, educational apps and games, alternative communication devices and more. Overall, technology can be a powerful tool for students with special needs and disabilities, helping them access and engage with educational content in new and innovative ways. However, it is important to ensure that these technologies are used appropriately and are accessible to all students. In the research part of this paper, we statistically find that some of the factors that have influenced the development of special education in our country in recent years, such as immigration flows and the increase in premature births, have a strong degree of correlation with the evolutionary course of special education. | el |