dc.contributor.advisor | Φώτη, Παρασκευή | |
dc.contributor.advisor | PILIOURAS, PANAGIOTIS | |
dc.contributor.author | Σταυροπούλου, Φιλίτσα - Εύα | |
dc.date.accessioned | 2023-07-19T16:09:22Z | |
dc.date.available | 2023-07-19T16:09:22Z | |
dc.date.issued | 2023-07-07 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4742 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4580 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: H παιδαγωγική αξία του παραμυθιού έχει επισημανθεί ως προς στην ολιστική
ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας από πληθώρα ερευνητών, οι οποίοι έχουν εστιάσει, είτε μεμονωμένα, είτε συνδυαστικά, στη σπουδαιότητα της γνωστικής, γλωσσικής,
συναισθηματικής, κοινωνικής, ακόμη και ηθικής συμβολής τους, ως προς το παιδί προσχολικής ηλικίας.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την παιδαγωγική αξία του
παραμυθιού, εστιάζοντας στον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού προσχολικής ηλικίας. Ειδικότερα διερευνάται η συμβολή του
παραμυθιού στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη, οι ειδικότερες πτυχές της ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης που ενισχύουν τα παραμύθια και η διασύνδεση της προαναφερόμενης
με άλλες παιδαγωγικές πτυχές στις οποίες συμβάλλουν οι παιδικές ιστορίες.
Μέθοδος: Η ερευνητική μέθοδος που εφαρμόζεται στην παρούσα έρευνα είναι η συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση. Μελετώνται πρωτογενείς πηγές από την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία, που εξετάζουν τον ρόλο και τη συμβολή που διαδραματίζει το παραμύθι
στις ψυχοσυναισθηματικές διαστάσεις του παιδιού προσχολικής ηλικίας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 11 έρευνες που αφορούσαν τη συμβολή του παραμυθιού στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού προσχολικής ηλικίας.
Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι τα παραμύθια διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού προσχολικής ηλικίας. Συνάμα διαπιστώθηκε ότι τα παραμύθια βοηθούν το παιδί να αναπτύξει την κριτική
σκέψη, τη φαντασία, τη δημιουργικότητα, να ξεπεράσει τους φόβους και τις συγκρούσεις
που μπορεί να υφίσταται σε εσωτερικό και εξωτερικό επίπεδο, τα πιθανά τραύματα, ενδυναμώνοντας τον χαρακτήρα και την προσωπικότητά του. Συνάμα διαπιστώθηκε ότι τα παραμύθια βοηθούν το παιδί προσχολικής ηλικίας να ξεπεράσει το άγχος που αισθάνεται στις
διαπροσωπικές σχέσεις του, να αναπτύξει τις κοινωνικές δεξιότητες του και γενικότερα να
αναπτυχθεί σε ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Επίσης η έρευνα κατέδειξε ότι τα παραμύθια
συμβάλλουν στην γλωσσική, γνωστική, ηθική ανάπτυξη των παιδιών.
Συμπεράσματα: Διαπιστώθηκε ότι οι έρευνες που αφορούν τον ρόλο που διαδραματίζουν
τα παραμύθια στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας είναι
ιδιαίτερα περιορισμένες. Συνεπώς κρίνεται αναγκαία η διενέργεια ευρύτερων μελλοντικών
ερευνών που να πραγματεύονται το προαναφερόμενο ερευνητικό αντικείμενο, καθώς και η
VII
παρούσα έρευνα διαπίστωσε τον σημαίνοντα ρόλο των παραμυθιών στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας | el |
dc.format.extent | 45 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Παραμύθι | el |
dc.subject | Προσχολική ηλικία | el |
dc.subject | Ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη | el |
dc.title | Η Παιδαγωγική Αξία του Παραμυθιού ως Μέσο Καλλιέργειας της Ψυχοσυναισθηματικής Ανάπτυξης και Εξέλιξης των Παιδιών στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία | el |
dc.title.alternative | The Pedagogical Value of the Fairy Tale as a Means of Curriculum for the Psycho-emotional Development and Evolution of Children in Early Childhood | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Φώτη, Παρασκευή | |
dc.contributor.committee | PILIOURAS, PANAGIOTIS | |
dc.contributor.committee | Καρκαλούσος, Πέτρος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Introduction: The pedagogical value of the fairy tale has been highlighted in terms of the
holistic development of preschool children by a multitude of researchers, who have focused,
either individually or in combination, on the importance of their cognitive, linguistic, emotional, social and even moral contribution, regarding the preschool child.
Purpose: The purpose of this paper is to investigate the pedagogical value of the fairy tale,
focusing on the role it can play in the psycho-emotional development of the preschool child.
In particular, the contribution of fairy tales to psycho-emotional development, the more specific aspects of psycho-emotional development that fairy tales enhance and the interconnection of the aforementioned with other pedagogical aspects to which children's stories contribute are investigated.
Method: The research method applied in this research is the systematic literature review.
Primary sources from the Greek and international literature are studied, which examine the
role and contribution of the fairy tale to the psycho-emotional dimensions of the preschool
child. The sample of the research consisted of 11 studies concerning the contribution of the
fairy tale to the psycho-emotional development of the preschool child.
Results: The results of the research showed that fairy tales play an important role in the
psycho-emotional development of the preschool child. At the same time, it was found that
fairy tales help the child to develop critical thinking, imagination, creativity, to overcome
fears and conflicts that may be experienced internally and externally, possible traumas,
strengthening their character and personality. At the same time, it was found that fairy tales
help the preschool child to overcome the anxiety he feels in his interpersonal relationships,
to develop his social skills and in general to develop on a psycho-emotional level. The research also showed that fairy tales contribute to the linguistic, cognitive and moral development of children.
Conclusions: It was found that the research concerning the role that fairy tales play in the
psycho-emotional development of preschool children is very limited. Therefore, it is deemed
necessary to carry out wider future research that deals with the research object, as well as
the present research established the significant role of fairy tales in the psycho-emotional
development of preschool children. | el |