dc.contributor.advisor | Τσολακίδης, Αναστάσιος | |
dc.contributor.author | Κωνσταντινίδης, Ιωάννης | |
dc.date.accessioned | 2023-07-21T07:05:12Z | |
dc.date.available | 2023-07-21T07:05:12Z | |
dc.date.issued | 2023-06-30 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4762 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4600 | |
dc.description.abstract | Η ενασχόληση της νεαρής γενιάς μαθητών με την τεχνολογία αντανακλά την ευρεία και
ευέλικτη χρήση των υπολογιστών, των κινητών τηλεφώνων και του διαδικτύου. Οι νέοι
μαθητές εκμεταλλεύονται επιδέξια τις δυνατότητες που παρέχονται από τις τεχνολογικές
συσκευές, αξιοποιώντας τις ως εργαλεία επικοινωνίας, δημιουργίας και συνεργασίας. Στα
πλαίσια της εκπαίδευσης, χρησιμοποιούν διάφορα ψηφιακά εργαλεία και εκπαιδευτικά
λογισμικά για την απόκτηση γνώσεων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων, ενισχύοντας έτσι την
αποτελεσματικότητα της μάθησης, ενώ αλληλεπιδρούν με τους συμμαθητές και τους
εκπαιδευτικούς μέσω διαδικτυακών πλατφορμών. Η επικοινωνία και η συνεργασία μέσω
ηλεκτρονικών εργαλείων διευκολύνουν την ανταλλαγή ιδεών, την επίλυση προβλημάτων
και την ανάπτυξη κριτικής σκέψης. Η χρήση της τεχνολογίας επομένως, αποτελεί έναν
αναπόσπαστο και αναπτυσσόμενο παράγοντα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που
συνεισφέρει στην προετοιμασία των μαθητών για τις προκλήσεις στο σύγχρονο διεθνές
περιβάλλον.
Η συνεχής χρήση της τεχνολογίας οδηγεί σε τεράστια παραγωγή δεδομένων. Τα
δεδομένα αποτελούν πολύτιμο πόρο για την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς παρέχουν
πληροφορίες και μετρικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παρακολούθηση
της προόδου των μαθητών, ενώ μέσω της ανάλυσης τους οι εκπαιδευτικοί μπορούν να
αντλήσουν σημαντικές πληροφορίες για τις ανάγκες και τις δυνατότητες κάθε μαθητή,
προσαρμόζοντας έτσι την διδασκαλία για τη βέλτιστη εκμάθηση. Έχουν τη δυνατότητα
επίσης να προβλέψουν την απόδοση των μαθητών, να βελτιώσουν τη διδακτική
διαδικασία και τη λήψη αποφάσεων σχετικά με την εκπαιδευτική διαδικασία.
Στην παραδοσιακή διδασκαλία η καταγραφή δεδομένων γίνεται μέσω σημειώσεων και
παρατηρήσεων από τον εκπαιδευτικό, μέσω τεστ, μέσω αξιολογήσεων ή εργασιών. Μια
σειρά από ψηφιακά εργαλεία έχουν δημιουργηθεί και αξιοποιούνται από τους
εκπαιδευτικούς για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα εργαλεία αυτά όμως
υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία εντός ή εκτός τάξης, καθιστώντας αδύνατη την
συγκέντρωση δεδομένων από όλες τις φάσεις της εκπαίδευσης. Επιπλέον, δεν
υποστηρίζουν μια σειρά από άλλες χρήσιμες λειτουργίες όπως την επικοινωνία μεταξύ
των μαθητών, την επικοινωνία μαθητών-καθηγητών, την φορητότητα κ.α.. Η εκπαίδευση
μέσω κινητής συσκευής επομένως θα διαδραματίσει ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στην
ανάπτυξη μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης.
Η παρούσα διπλωματική εργασία περιγράφει ένα πρωτότυπο εφαρμογής κινητού
τηλεφώνου στο Proto.io που μπορεί να δώσει λύση σε αυτό το πρόβλημα και να οδηγήσει
στην συγκέντρωση δεδομένων από κάθε φάση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η
εφαρμογή έχει σχεδιαστεί για την καινοτόμο διδακτική προσέγγιση της Αντεστραμμένης
τάξης (Flipped classroom) που παρέχει τη δυνατότητα εφαρμογής σε όλα τα επίπεδα
εκπαίδευσης και σε όλες τις μαθησιακές περιοχές. Στην ανεστραμμένη τάξη, η
προετοιμασία μάθησης γίνεται διαδικτυακά πριν από τη δια ζώσης επίσκεψη στην τάξη
και ο χρόνος στην τάξη αξιοποιείτε σε ενεργητικές δραστηριότητες, ενώ ο εκπαιδευτικός
αναλαμβάνει τον υποστηρικτικό ρόλο. Επιπλέον, η μάθηση με τη χρήση κινητής
συσκευής υπερβαίνει τα παραδοσιακά πλαίσια της εκπαίδευσης προσφέροντας ένα
ευέλικτο και διαδραστικό περιβάλλον μάθησης για εκπαιδευτικούς, μαθητές και
δασκάλους το οποίο μπορεί να συγκεντρώνει δεδομένα για κάθε φάση της εκπαιδευτικής
διαδικασίας. Έτσι, ανεξαρτήτως τόπου και χρόνου, η συγκέντρωση των δεδομένων
επιτρέπει την ανάλυση και αξιοποίησή τους για τη λήψη αποφάσεων και την ανακάλυψη
πληροφοριών. | el |
dc.format.extent | 73 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Εκπαιδευτικά δεδομένα | el |
dc.subject | Εξόρυξη δεδομένων | el |
dc.subject | Κινητή ηλεκτρονική μάθηση | el |
dc.subject | Μαθησιακή ανάλυση | el |
dc.subject | Αντεστραμμένη τάξη | el |
dc.title | Πρωτότυπο εφαρμογής για κινητές συσκευές για το μοντέλο της αντεστραμμένης τάξης | el |
dc.title.alternative | Mobile application prototype for the flipped classroom model | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Troussas, Christos | |
dc.contributor.committee | Χάλαρης, Εμμανουήλ | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη | el |
dc.description.abstracttranslated | The engagement of the younger generation of students with technology reflects the
widespread and flexible use of computers, mobile phones and the Internet. Young
learners skillfully take advantage of the possibilities provided by technological devices,
using them as tools for communication, creation and collaboration. In the context of
education, they use various digital tools and educational software to acquire knowledge
and develop skills, thus enhancing the effectiveness of learning, while interacting with
classmates and teachers through online platforms. Communication and collaboration
through electronic tools facilitate the exchange of ideas, problem solving and the
development of critical thinking. The use of technology is therefore an integral and
growing factor of the educational process, which contributes to the preparation of students
for the challenges in the modern international environment.
The continuous use of technology leads to massive data generation. Data is a valuable
resource for the educational process, as it provides information and metrics that can be
used to monitor student progress, and through its analysis, educators can derive
important information about each student's needs and capabilities, thus adapting teaching
for optimal learning. They also have the potential to predict student performance, improve
teaching and decision-making about the educational process.
In traditional teaching, the recording of data is done through notes and observations by
the teacher, through tests, through assessments or assignments. A number of digital tools
have been created and are being used by teachers to enhance the educational process.
However, these tools support the educational process inside or outside the classroom,
making it impossible to gather data from all phases of education. In addition, they do not
support a number of other useful functions such as student-to-student communication,
student-teacher communication, portability, etc. M-learning will therefore play an
increasingly significant role in the development of teaching and learning methods
This thesis describes a prototype mobile phone application in Proto.io that can provide a
solution to this problem and lead to the collection of data from each phase of the
educational process. The application is designed for the innovative teaching approach of
the Flipped classroom that provides the possibility of application at all levels of education
and in all learning areas. In the flipped classroom, learning preparation is done online
before a live classroom visit, and classroom time is spent on active activities, while the
teacher takes on a supportive role. In addition, mobile learning goes beyond the traditional
frameworks of education by offering a flexible and interactive learning environment for
teachers, students and teachers that can gather data for every phase of the educational
process. Thus, regardless of place and time, the aggregation of data enables its analysis
and utilization for decision-making and information discovery. | el |