Show simple item record

Πρωτότυπο εφαρμογής για κινητές συσκευές για το μοντέλο της αντεστραμμένης τάξης

dc.contributor.advisorΤσολακίδης, Αναστάσιος
dc.contributor.authorΚωνσταντινίδης, Ιωάννης
dc.date.accessioned2023-07-21T07:05:12Z
dc.date.available2023-07-21T07:05:12Z
dc.date.issued2023-06-30
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4762
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4600
dc.description.abstractΗ ενασχόληση της νεαρής γενιάς μαθητών με την τεχνολογία αντανακλά την ευρεία και ευέλικτη χρήση των υπολογιστών, των κινητών τηλεφώνων και του διαδικτύου. Οι νέοι μαθητές εκμεταλλεύονται επιδέξια τις δυνατότητες που παρέχονται από τις τεχνολογικές συσκευές, αξιοποιώντας τις ως εργαλεία επικοινωνίας, δημιουργίας και συνεργασίας. Στα πλαίσια της εκπαίδευσης, χρησιμοποιούν διάφορα ψηφιακά εργαλεία και εκπαιδευτικά λογισμικά για την απόκτηση γνώσεων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων, ενισχύοντας έτσι την αποτελεσματικότητα της μάθησης, ενώ αλληλεπιδρούν με τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς μέσω διαδικτυακών πλατφορμών. Η επικοινωνία και η συνεργασία μέσω ηλεκτρονικών εργαλείων διευκολύνουν την ανταλλαγή ιδεών, την επίλυση προβλημάτων και την ανάπτυξη κριτικής σκέψης. Η χρήση της τεχνολογίας επομένως, αποτελεί έναν αναπόσπαστο και αναπτυσσόμενο παράγοντα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που συνεισφέρει στην προετοιμασία των μαθητών για τις προκλήσεις στο σύγχρονο διεθνές περιβάλλον. Η συνεχής χρήση της τεχνολογίας οδηγεί σε τεράστια παραγωγή δεδομένων. Τα δεδομένα αποτελούν πολύτιμο πόρο για την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς παρέχουν πληροφορίες και μετρικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παρακολούθηση της προόδου των μαθητών, ενώ μέσω της ανάλυσης τους οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αντλήσουν σημαντικές πληροφορίες για τις ανάγκες και τις δυνατότητες κάθε μαθητή, προσαρμόζοντας έτσι την διδασκαλία για τη βέλτιστη εκμάθηση. Έχουν τη δυνατότητα επίσης να προβλέψουν την απόδοση των μαθητών, να βελτιώσουν τη διδακτική διαδικασία και τη λήψη αποφάσεων σχετικά με την εκπαιδευτική διαδικασία. Στην παραδοσιακή διδασκαλία η καταγραφή δεδομένων γίνεται μέσω σημειώσεων και παρατηρήσεων από τον εκπαιδευτικό, μέσω τεστ, μέσω αξιολογήσεων ή εργασιών. Μια σειρά από ψηφιακά εργαλεία έχουν δημιουργηθεί και αξιοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα εργαλεία αυτά όμως υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία εντός ή εκτός τάξης, καθιστώντας αδύνατη την συγκέντρωση δεδομένων από όλες τις φάσεις της εκπαίδευσης. Επιπλέον, δεν υποστηρίζουν μια σειρά από άλλες χρήσιμες λειτουργίες όπως την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών, την επικοινωνία μαθητών-καθηγητών, την φορητότητα κ.α.. Η εκπαίδευση μέσω κινητής συσκευής επομένως θα διαδραματίσει ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στην ανάπτυξη μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης. Η παρούσα διπλωματική εργασία περιγράφει ένα πρωτότυπο εφαρμογής κινητού τηλεφώνου στο Proto.io που μπορεί να δώσει λύση σε αυτό το πρόβλημα και να οδηγήσει στην συγκέντρωση δεδομένων από κάθε φάση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η εφαρμογή έχει σχεδιαστεί για την καινοτόμο διδακτική προσέγγιση της Αντεστραμμένης τάξης (Flipped classroom) που παρέχει τη δυνατότητα εφαρμογής σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης και σε όλες τις μαθησιακές περιοχές. Στην ανεστραμμένη τάξη, η προετοιμασία μάθησης γίνεται διαδικτυακά πριν από τη δια ζώσης επίσκεψη στην τάξη και ο χρόνος στην τάξη αξιοποιείτε σε ενεργητικές δραστηριότητες, ενώ ο εκπαιδευτικός αναλαμβάνει τον υποστηρικτικό ρόλο. Επιπλέον, η μάθηση με τη χρήση κινητής συσκευής υπερβαίνει τα παραδοσιακά πλαίσια της εκπαίδευσης προσφέροντας ένα ευέλικτο και διαδραστικό περιβάλλον μάθησης για εκπαιδευτικούς, μαθητές και δασκάλους το οποίο μπορεί να συγκεντρώνει δεδομένα για κάθε φάση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Έτσι, ανεξαρτήτως τόπου και χρόνου, η συγκέντρωση των δεδομένων επιτρέπει την ανάλυση και αξιοποίησή τους για τη λήψη αποφάσεων και την ανακάλυψη πληροφοριών.el
dc.format.extent73el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνώνel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΕκπαιδευτικά δεδομέναel
dc.subjectΕξόρυξη δεδομένωνel
dc.subjectΚινητή ηλεκτρονική μάθησηel
dc.subjectΜαθησιακή ανάλυσηel
dc.subjectΑντεστραμμένη τάξηel
dc.titleΠρωτότυπο εφαρμογής για κινητές συσκευές για το μοντέλο της αντεστραμμένης τάξηςel
dc.title.alternativeMobile application prototype for the flipped classroom modelel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeTroussas, Christos
dc.contributor.committeeΧάλαρης, Εμμανουήλ
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστώνel
dc.contributor.masterΨηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξηel
dc.description.abstracttranslatedThe engagement of the younger generation of students with technology reflects the widespread and flexible use of computers, mobile phones and the Internet. Young learners skillfully take advantage of the possibilities provided by technological devices, using them as tools for communication, creation and collaboration. In the context of education, they use various digital tools and educational software to acquire knowledge and develop skills, thus enhancing the effectiveness of learning, while interacting with classmates and teachers through online platforms. Communication and collaboration through electronic tools facilitate the exchange of ideas, problem solving and the development of critical thinking. The use of technology is therefore an integral and growing factor of the educational process, which contributes to the preparation of students for the challenges in the modern international environment. The continuous use of technology leads to massive data generation. Data is a valuable resource for the educational process, as it provides information and metrics that can be used to monitor student progress, and through its analysis, educators can derive important information about each student's needs and capabilities, thus adapting teaching for optimal learning. They also have the potential to predict student performance, improve teaching and decision-making about the educational process. In traditional teaching, the recording of data is done through notes and observations by the teacher, through tests, through assessments or assignments. A number of digital tools have been created and are being used by teachers to enhance the educational process. However, these tools support the educational process inside or outside the classroom, making it impossible to gather data from all phases of education. In addition, they do not support a number of other useful functions such as student-to-student communication, student-teacher communication, portability, etc. M-learning will therefore play an increasingly significant role in the development of teaching and learning methods This thesis describes a prototype mobile phone application in Proto.io that can provide a solution to this problem and lead to the collection of data from each phase of the educational process. The application is designed for the innovative teaching approach of the Flipped classroom that provides the possibility of application at all levels of education and in all learning areas. In the flipped classroom, learning preparation is done online before a live classroom visit, and classroom time is spent on active activities, while the teacher takes on a supportive role. In addition, mobile learning goes beyond the traditional frameworks of education by offering a flexible and interactive learning environment for teachers, students and teachers that can gather data for every phase of the educational process. Thus, regardless of place and time, the aggregation of data enables its analysis and utilization for decision-making and information discovery.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές