Περιεχόμενο κοινωνικών δικτύων και αναλυτικά δεδομένα συμπεριφοράς χρηστών. Εξέταση της πλατφόρμας του Facebook ως μέσο διάχυσης των υπηρεσιών βιβλιοθηκών, αρχείων και μουσείων
Social media content and user behavior analytics. Examining the Facebook platform as a means of disseminating libraries, archives and museums services
Λέξεις-κλειδιά
Αναλυτικά στοιχεία κοινωνικών δικτύων ; Αναλυτική κοινωνικών δικτύων ; Αναλυτική δεδομένων ; Πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων ; Facebook ; Βιβλιοθήκες ; Αρχεία ; Μουσεία ; Μετρικές κοινωνικών δικτύων ; Διάδραση χρηστώνΠερίληψη
Σκοπός και Πλαίσιο Μελέτης: Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν στις Βιβλιοθήκες, τα Αρχεία και τα Μουσεία νέες δυνατότητες, αναφορικά με τη διάδοση τους στο ευρύ κοινό. Αυτές οι πλατφόρμες, όπως το Facebook που μελετάμε στη προκειμένη περίπτωση, παράγουν καθημερινά αναλυτικά δεδομένα συμπεριφοράς, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από τους διαχειριστές προφίλ των ΒΑΜ. Ως εκ τούτου, όλο και περισσότεροι από αυτούς τους οργανισμούς προσπαθούν να κατανοήσουν καλύτερα πως λειτουργούν τα social media και πως μπορούν να αυξήσουν τη διάδραση του περιεχομένου τους ανάμεσα στους χρήστες.
Μελετώντας λεπτομερώς τα εκάστοτε ερευνητικά άρθρα, καθώς και τις προτεινόμενες μεθοδολογικές προσεγγίσεις που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα, μπορούμε να αναπτύξουμε ένα σύνολο δεδομένων με το περιεχόμενο των δημοσιεύσεων και τα ποσοστά διάδρασης που αυτό επιφέρει. Επιπλέον, να προβλέψουμε μέσω στατιστικών μεθόδων την επίδραση της εκάστοτε μεταβλητής στην αύξηση της διάδρασης των χρηστών.
Σχεδιασμός Έρευνας/Μεθοδολογία: Για την επίτευξη του σκοπού της μελέτης αναπτύχθηκε η ανάλογη μεθοδολογία. Για την συλλογή των ερευνητικών δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το διαδικτυακό εργαλείο μέτρησης της απόδοσης σελίδων κοινωνικών δικτύων FanPage Karma. Το εργαλείο δίνει τη δυνατότητα ανάκτησης των δημοσιεύσεων (posts), συμπεριλαμβάνοντας μετρικές που αποτυπώνουν τη διάδραση των χρηστών με την εκάστοτε δημοσίευση. Για τον καθαρισμό των δεδομένων και την ανάπτυξη της βάσης δεδομένων που θα καταγράφει τις δημοσιεύσεις των ΒΑΜ στην πλατφόρμα του Facebook χρησιμοποιούμε το Microsoft Excel Workbook. Για την ανάλυση των δεδομένων κάνουμε χρήση της πλατφόρμας JASP. Το συγκεκριμένο περιβάλλον στατιστικής ανάλυσης δεδομένων, προσφέρει την δυνατότητα διεξαγωγής τεστ περιγραφικής στατιστικής, όσο και ανάλυσης συσχέτισης.
Ενδεικτικά Αποτελέσματα: Η επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων μας φέρει ιδιαίτερα ευρήματα, που καλύπτουν τους στόχους της εργασίας μας, και απαντούν σε όλα τα ερευνητικά ερωτήματα. Τόσο η ανάλυση κειμένου και συχνότητας όρων, όσο η περιγραφική στατιστική ανάλυση και η ανάλυση συσχετίσεων, μπορεί να συμβάλει στη διαχείριση και επιμέλεια των Facebook σελίδων και δημοσιεύσεων των ΒΑΜ οργανισμών που μελετάμε, ώστε να έχουν τη κατάλληλη δομή.
Πρωτοτυπία/ Συνεισφορά: Η επίτευξη των στόχων και η απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων της παρούσας εργασίας έχει τόσο πρακτικό όσο και ερευνητικό αντίκτυπο στην ακαδημαϊκή κοινότητα. Υπάρχει άμεση εφαρμογή και χρησιμότητα της παρούσας πτυχιακής στην αντιμετώπιση προβλημάτων και στη βελτίωση των πρακτικών αξιοποίησης των ήδη υπαρχόντων δεδομένων διάδρασης για να αυξηθεί η αλληλεπίδραση των ΒΑΜ με τους ακολούθους των κοινωνικών τους δικτύων στο μέλλον. Γίνεται πρόταση μιας νέας μεθοδολογικής προσέγγισης, καθώς και δομείται ένα πλαίσιο συγκριτικής προτυποποίησης (benchmarking). Τέλος, εξίσου σημαντικό αποτελεί το γεγονός ότι η παρούσα μελέτη συμβάλει στην ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων του προσωπικού των ΒΑΜ ως προς την βέλτιστη αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων.
Περίληψη
Study Purpose and Context: Social media platforms provide Libraries, Archives and Museums with new opportunities, regarding the dissemination of their content to the interest parties and stakeholders. These platforms, like Facebook, produce detailed behavioral data every day, that could be utilized by the social media managers of LAMs. To this respect, more and more of these organizations are trying to better understand how social media works and how they can increase the interaction of their content among their followers.
By studying in a detail manner, the related research papers, as well as the proposed methodological approaches that have been created up to date, we develop a data set with the content of the LAMs posts in Facebook and the interaction rates that this entails. In addition, we perform statistical methods the estimate the impact of each variable to the total engagement increase through correlation analysis.
Research Design/Methodology: To achieve the purpose of the study, a corresponding methodology was developed. To retrieve Facebook posts and followers interactions, we used the FanPage Karma dashboard. The tool enables the retrieval of posts, including social media analytics and metrics that encapsulate user interaction with each post.
To pre-process the dataset and develop the database that will record the posts of LAMs on the Facebook platform, we use the Microsoft Excel Workbook. For data analysis we use the JASP platform. The specific statistical data analysis environment offers the opportunity of conducting descriptive statistics tests, as well as correlation analyses.
Indicative Results: The processing and analysis of our data brings crucial findings, which cover the objectives of our work, and answer all the research questions. Both text and term frequency analysis, as well as descriptive statistical analysis and correlation analysis, can contribute to the management and curation of the Facebook pages and posts of the LAMs organizations that we study, and hence, they have the appropriate structure.
Originality/Contribution: Achieving the objectives and answering the research questions of this paper has both practical and research impact on the academic community. First, it is worth noting that there is a direct application and usefulness of this thesis in dealing with problems and improving practices for improving followers engagement with the published content in social platforms. A new methodological approach is proposed, as well as a benchmarking strategy is created. Finally, the thesis contributes to the development of knowledge and skills of the LAM staff.
Αριθμός σελίδων
84Σχολή
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών ΕπιστημώνΑκαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων ΠληροφόρησηςΓλώσσα
ΕλληνικάΣυλλογή
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Σχετικές εγγραφές
Προβολή εγγραφών σχετικών με τίτλο, συγγραφέα, δημιουργό και λέξεις-κλειδιά.
-
Αξιοποίηση κοινωνικών δικτύων για την στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ των οργανισμών πληροφόρησης μέσω της ανάλυσης διαδικτυακών δεδομένων συμπεριφοράς χρηστών
Καρκούλια, Δήμητρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2021-07-13)Η παρούσα πτυχιακή εργασία, στοχεύει στη δημιουργία στρατηγικών μεθόδων που αποσκοπούν στην αξιοποίηση των παραγόμενων «Αναλυτικών Δεδομένων» (Web Analytics) που προέρχονται από τα κοινωνικά δίκτυα επιστημονικών εκδοτικών ... -
Αξιοποίηση αναλυτικών στοιχείων κοινωνικών δικτύων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων & ανάπτυξη της διάδρασης μεταξύ χρηστών και περιεχομένου
Γκούτη, Μαρία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2022-07-07)Ερευνητικό Υπόβαθρο: Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν ένα από τα βασικότερα εργαλεία διάδοσης της ψηφιακής μεταβολής που πραγματοποιούν οι οργανισμοί σε διεθνές επίπεδο. Επιπλέον, αποτελούν όχημα προώθησης των υπηρεσιών/προϊόντων ... -
Αναλυτικά στοιχεία κοινωνικών δικτύων μουσείων. Μελέτη της αξιοποίησης των πλατφορμών YouTube και Twitter
Καρανταλή, Ξανθή; Δανιά, Δανάη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2022-07-07)Στην πτυχιακή εργασία μας ασχοληθήκαμε με δύο κοινωνικά μέσα δικτύωσης το YouTube και το Twitter. Πιο συγκεκριμένα, μελετήσαμε 251 οργανισμούς (μουσεία) ελέγχοντας πια από αυτά έχουν κανάλι στο YouTube και στο Twitter ...