Συγκριτική μελέτη των προγραμμάτων σπουδών των τμημάτων βιβλιοθηκονομίας τριών ευρωπαϊκών χωρών
Comparative study of the study programs of the librarianship departments of three European countries.
Keywords
Βιβλιοθηκονομία ; Librarianship ; Συγκριτική μελέτη ; Comparative study ; Πρόγραμμα σπουδών ; Curriculum ; Τμήματα βιβλιοθηκονομίας ; Departments of library studiesAbstract
Η συγκεκριμένη εργασία έχει ως στόχο την συγκριτική μελέτη των προγραμμάτων σπουδών των τμημάτων Βιβλιοθηκονομίας τριών ευρωπαϊκών χωρών. Η Βιβλιοθηκονομία αποτελεί κλάδο της επιστήμης των πληροφοριών που ασχολείται με την οργάνωση, τη διοίκηση και τις λειτουργίες των βιβλιοθηκών. Αυτός ο τομέας της επιστήμης πρόκειται να αναλυθεί μέσω της σύγκρισης των προγραμμάτων σπουδών σε προπτυχιακό επίπεδο. Οι τρεις ευρωπαϊκές χώρες που επιλέχθηκαν λόγω της διαφορετικότητας των προγραμμάτων τους είναι η Ρωσία, η Γαλλία και η Σλοβακία. Καθ’ όλη την διάρκεια της έρευνας, θα εξεταστεί η επικέντρωση των σπουδών στα κοινά μαθήματα που διδάσκονται, καθώς και στην εκπαίδευση των φοιτητών μέσω των μαθησιακών αντικειμένων. Η εργασία αποτελεί κυρίως μία βιβλιογραφική επισκόπηση των προγραμμάτων σπουδών τμημάτων βιβλιοθηκονομίας αντίστοιχων τμημάτων 3 ευρωπαϊκών χωρών. Στόχος είναι η διερεύνηση του κέντρου βάρους των σπουδών, της φιλοσοφίας των προγραμμάτων και των μαθησιακών αποτελεσμάτων τους όπως αυτά περιγράφονται στους οδηγούς σπουδών. Η μεθοδολογία αντλείται από τα πεδία της συγκριτικής ανάλυσης και της έρευνας πεδίου γενικότερα.
Abstract
The purpose of this thesis is to compare the curricula of Library science departments of three European countries. Librarianship is a branch of information science that deals with the organization, administration and functions of libraries. This present thesis focuses on the comparison of three undergraduate degree programs in library and information science. The three European countries selected due to the diversity of their programs are Russia, France and Slovakia. Throughout the research, the study focused on the common subjects taught, as well as on the education of the students through the learning objectives. The work is mainly a bibliographic overview of the curricula of librarianship departments of respective departments of 3 European countries. The aim is to explore the center of gravity of the studies, the philosophy of the programs and their learning outcomes as described in the study guides. The methodology is derived from the fields of comparative analysis and field research in general.