dc.contributor.advisor | Smyrnaiou, Zacharoula | |
dc.contributor.author | Καρτάλια, Σοφία | |
dc.date.accessioned | 2023-09-05T08:23:08Z | |
dc.date.available | 2023-09-05T08:23:08Z | |
dc.date.issued | 2023-06-30 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5007 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4845 | |
dc.description.abstract | Η Κινητή Μάθηση (Mobile Learning) είναι μια μορφή ηλεκτρονικής μάθησης που χρησιμοποιεί φορητές συσκευές και βασίζεται στην ιδέα ότι η μάθηση μπορεί να γίνει οποτεδήποτε, οπουδήποτε και σε οποιαδήποτε συσκευή, γεγονός που την καθιστά πιο βολική και προσιτή στους εκπαιδευόμενους. Στο συγκεκριμένο πεδίο έρευνας το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας όλο και αυξάνεται διεθνώς, παρόλα αυτά στην Ελλάδα ο αριθμός των ερευνών είναι περιορισμένος. Αυτή η ερευνητική εργασία έχει σκοπό να μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο συμβάλει η ενσωμάτωση της Κινητής Μάθησης (Mobile Learning) κατά τη διδασκαλία αντικειμένων φυσικών επιστημών και STEM, στην προώθηση της γνώσης των μαθητών/τριών υπό το παιδαγωγικό πλαίσιο της Διερευνητικής Μάθησης (Inquiry based learning). Για το λόγο αυτό σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε έρευνα δράσης, σε σχολείο της Αττικής, κατά την οποία οι μαθητές χρησιμοποίησαν κινητές συσκευές μέσα και έξω από την τάξη, προκειμένου να διεκπεραιώσουν έναν κύκλο διερεύνησης σε αντικείμενα STEM. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν, με συνέντευξη σε ομάδα εργασίας και τις αναφορές των ψηφιακών εφαρμογών που χρησιμοποιήθηκαν, αναλύθηκαν με θεματική ανάλυση περιεχομένου. Τα αποτελέσματα φανερώνουν ότι η χρήση των ταμπλετών και οι επιλεγόμενες εφαρμογές υποστήριξαν την υλοποίηση του κύκλου διερεύνησης, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των μαθητών για τη μαθησιακή διαδικασία, ενισχύοντας την ενεργό εμπλοκή τους και την κατανόηση των εννοιών, ωθώντας τους στην οικοδόμηση της γνώσης. Επιπλέον, αναδύθηκε το στοιχείο της πανταχού παρούσας μάθησης και της ευελιξίας ως προς τον χώρο και τον χρόνο πρόσβασης στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο, όπως και το στοιχείο της κοινωνικής προέλευσης της γνώσης. Η εμπειρία των μαθητών καταγράφεται με θετικό πρόσημο, οι οποίοι παρόλες τις δυσκολίες που εντοπίζουν, προτείνουν και αναμένουν στο μέλλον την ενσωμάτωση κινητών συσκευών στην καθημερινή διδακτική πρακτική σε όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος σπουδών. | el |
dc.format.extent | 113 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Κινητή μάθηση | el |
dc.subject | Διερευνητική μάθηση | el |
dc.subject | STEM | el |
dc.subject | Web 2.0 εργαλεία | el |
dc.title | Χρήση της κινητής μάθησης ως μέσο για την ενίσχυση της διερευνητικής μάθησης σε αντικείμενα φυσικών επιστημών και STEM | el |
dc.title.alternative | Using Mobile Learning as a means to enhance Inquiry Learning in science and STEM subjects | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Τζελέπη, Μαρία | |
dc.contributor.committee | Troussas, Christos | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη | el |
dc.description.abstracttranslated | Mobile Learning is a form of e-learning that uses mobile devices and is based on the idea that learning can take place anytime, anywhere and on any device, which makes it more convenient and accessible to learners. In this field of research, the interest of the scientific community is increasing internationally, however in Greece the number of studies is limited. This research paper aims to study how the integration of Mobile Learning during the teaching of science and STEM subjects contributes to students' knowledge advancement under the pedagogical framework of Inquiry based learning. For this reason, action research was designed and implemented in a school in Attica, during which students used mobile devices inside and outside the classroom in order to carry out a cycle of inquiry in STEM objects. The data collected through a working group interview and the reports of the digital applications used, were analyzed by thematic content analysis. The results reveal that the use of tablets and the selected applications supported the implementation of the inquiry cycle by attracting students' interest in the learning process, enhancing their active engagement and understanding of concepts and leading them to construct knowledge. In addition, the element of ubiquitous learning and flexibility in terms of space and time of access to educational content emerged, as well as the element of the social origin of knowledge. The experience of the students is recorded in a positive way, who, despite the difficulties that they identified, suggest and expect in the future the integration of mobile devices in the daily teaching practice in all subjects of the curriculum. | el |