Ηγεσία σε περιόδους κρίσης
Leadership in times of crisis
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Κωνσταντινίδου, Μαρία
Ημερομηνία
2021-03Επιβλέπων
Σαρρής, ΜάρκοςΛέξεις-κλειδιά
Ηγεσία ; Κρίσεις ; Δεξιότητες ; Διαχείριση κρίσεων ; Λήψη αποφάσεων ; Ανασχεδιασμός ; Επιχειρησιακό σχέδιο ; Ηγέτης ; Ανάλυση κινδύνου ; LeadershipΠερίληψη
Οι απαιτήσεις της νέας αυτής εποχής με έντονο ανταγωνισμό, επιβάλλουν μια συνεχή τεχνολογική και ποιοτική αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών, καθώς και μία όλο και μεγαλύτερη επιχειρηματική ευελιξία, ώστε να φαντάζει εφικτή μια προσαρμογή στο συνεχώς μεταβαλλόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η λέξη κλειδί, ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει ένας σύγχρονος οργανισμός σε αυτό τον καταιγισμό εξελίξεων και στη διαχείριση κρίσεων είναι η ηγεσία. Για να χαρακτηριστεί μία ηγετική συμπεριφορά ως αποτελεσματική, απαιτείται ένας συνδυασμός ρολών ηγεσίας, ο οποίος με τον κατάλληλο τρόπο θα καταφέρει να επιτύχει βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα, σε μία παράλληλη προσπάθεια διαμόρφωσης του μέλλοντος του οργανισμού. Η διαχείριση των κρίσεων απαιτούν συστηματική λήψη αποφάσεων, σε συνδυασμό με τη σύνθεση της απαραίτητης σύνθεσης ατόμων, η οποία θα κληθεί να εφαρμόσει αυτές τις αποφάσεις, προκειμένου να επιτευχθούν θετικά αποτελέσματα στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα. Καίρια λειτουργία του προγραμματισμού συνιστά η λήψη αποφάσεων, ως η ενέργεια εκλογής ανάμεσα σε εναλλακτικές ενέργειες, δράσεις μέσω των οποίων η ηγεσία αντιμετωπίζει επιχειρησιακά ζητήματα. Οι κάθε είδους καταστροφές ανέκαθεν ανησυχούσαν το ανθρώπινο είδος, με την παγκόσμια διάστασή τους να απαιτεί πολιτικές σε επίπεδο εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές. Η αξιολόγηση του κινδύνου αποτελεί στρατηγικής σημασίας αναγκαιότητα, καθώς με αυτή τη διαδικασία, συγκρίνονται οι εκτιμώμενοι κίνδυνοι κατά των επικίνδυνων στοιχείων, τα οποία έχει προκαθορίσει ο οργανισμός.
Περίληψη
The requirements of this new era with intense competition, require a continuous upgrade of technology and quality of the offered services, as well as an increasing business flexibility, in order to be able to adapt to the constantly changing competitive environment. The keyword for a modern organization to cope with this storm of developments and crisis management, is leadership. In order to characterize a leadership behavior as effective, a combination of leadership roles is required, which in an appropriate way, will be able to achieve short-term results in a parallel effort to shape the future of the organization. Crisis management requires systematic decision – making, combined with the necessary composition of people, who will be called upon to implement these decisions, in order to achieve positive results in the shortest possible time. A key function of the organization is to make decisions, as the action of choosing between alternative actions, through which the leadership deals with business issues. Disasters of all kinds have always concerned the human species, with their global dimension requiring policies at national, European, global and international level. Risk assessment is a strategic necessity, as this process compares the estimated risks against the hazardous elements, which have been predetermined by the organization.