Προμελέτη πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Preliminary design of container ship
Keywords
Προμελέτη πλοίουAbstract
Στην ακόλουθη διπλωματική εργασία πραγματοποιείται ένα μέρος της συνολικής διαδικασίας της προμελέτης ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αρχικά γίνεται μια σύντομη αναφορά στην θεωρία της μελέτης, καθώς επίσης και στις βασικές κατηγορίες του συγκεκριμένου τύπου πλοίου. Αφού οριστικοποιηθούν οι απαιτήσεις για το υπό μελέτη πλοίο, γίνεται ο υπολογισμός των βασικών του διαστάσεων, των συντελεστών μορφής και της ισχύος πρόωσης με βασικό παράγοντα το Regression Analysis όμοιων πλοίων. Εν συνεχεία, πραγματοποιείται ο προϋπολογισμός των ομάδων βαρών του πλοίου και γίνεται ανάλυση της μεταφορικής ικανότητας του πλοίου στις συνιστώσες του. Χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα Rhinoceros 3D, αναπτύσσεται το σχέδιο της γάστρας του πλοίου. Ύστερα, υπολογίζονται τα υδροστατικά μεγέθη. Αφού εκτιμηθεί το βάρος του άφορτου αλλά πλήρως εξοπλισμένου πλοίου, γίνεται ο έλεγχος της άθικτης ευστάθειας σε 4 διαφορετικές καταστάσεις φόρτωσης με βάση τα κριτήρια του κανονισμού Α749(18) του ΙΜΟ. Σε επόμενο βήμα, υπολογίζεται η συνολική αντίσταση του πλοίου με τη μέθοδο Holtrop & Mennen, έτσι ώστε να γίνει η επιλογή των μέσων πρόωσης, συγκεκριμένα, της έλικας, της κύριας μηχανής καθώς και του πηδαλίου. Τέλος εκτιμάται το κόστος κτήσεως και λειτουργίας του πλοίου, αλλά και ο ελάχιστος απαιτούμενος ναύλος.
Abstract
In the following diploma thesis, a part of the overall process of the preliminary design of a container ship is carried out. Initially, a brief reference is made to the theory of study, as well as to the basic categories of this type of ship. Once the requirements for the ship under study are finalized, its basic dimensions, form coefficients and propulsion power are calculated using the Regression Analysis of similar ships as a key factor. The ship's weight groups are then budgeted and the ship's carrying capacity is analyzed in its components. Using the Rhinoceros 3D program, the design of the ship's hull is developed. The hydrostatic quantities are then calculated. After assessing the weight of the unladen but fully equipped ship, intact stability is checked in 4
different loading situations based on the criteria of IMO Regulation A749(18). In the next step, the total resistance of the ship is calculated using the Holtrop & Mennen method, in order to select the means of propulsion, namely, the propeller, the main engine as well as the rudder. Finally, the cost of acquiring and operating the ship is estimated, as well as the minimum required fare.