Show simple item record

Η αφήγηση (storytelling) ως εναλλακτική προσέγγιση στη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε ενηλίκους

dc.contributor.advisorΣοπίδου, Βαρβάρα
dc.contributor.advisorPapageorgiou, Efstathia
dc.contributor.authorΣιτμάκη, Μαρία
dc.date.accessioned2023-10-04T07:08:55Z
dc.date.available2023-10-04T07:08:55Z
dc.date.issued2023-07-07
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5206
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5044
dc.description.abstractΠερίληψη Εισαγωγή: Η αφήγηση (storytelling) είναι μια αρχαία μορφή διαδραστικής τέχνης. Έχει χρησιμοποιηθεί σε διάφορα πλαίσια και με διάφορους στόχους. Όσον αφορά την εκπαίδευση, αποτελεί ένα παλιό εκπαιδευτικό εργαλείο. Τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην έρευνα γύρω από τη χρήση της ψηφιακής αφήγησης στην εκπαίδευση λόγω της ανάπτυξης πολλαπλών ψηφιακών εργαλείων. Ωστόσο, δεν έχει διερευνηθεί αρκετά η χρήση της στην εκπαίδευση ενηλίκων και ιδιαίτερα στη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε συνδυασμό με θεωρίες της εκπαίδευσης ενηλίκων. Σκοπός: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό την παρουσίαση μιας εναλλακτικής προσέγγισης στη ξενόγλωσση διδασκαλία σε ενηλίκους που βασίζεται στην αφήγηση. Παράλληλα, επιχειρείται να απαντηθούν μια σειρά από ερωτήματα, όπως: Πώς μπορεί η αφήγηση να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της αγγλικής ως δεύτερης γλώσσας σε ενήλικους εκπαιδευόμενους βοηθώντας στην ανάπτυξη νοήματος και εκμάθησης νέων πληροφοριών; Πώς μπορεί να δημιουργηθεί μέσω της αφήγησης ένα περιβάλλον που να δημιουργεί κίνητρο στους ενήλικους μαθητές; Πώς ενεργοποιεί η αφήγηση τη λειτουργία της φαντασίας στην εκπαιδευτική διαδικασία; Και τέλος, με ποιους τρόπους θα μπορούσε η αφήγηση να λειτουργήσει μετασχηματιστικά στη διαδικασία της μάθησης; Μέθοδος: Η διπλωματική εργασία αποτελείται από δύο μέρη, το θεωρητικό μέρος και μια μελέτη περίπτωσης δύο ενήλικων μαθητών σε επίπεδο Γ1-Γ2, σύμφωνα με το CEFR. Στο θεωρητικό μέρος επιχειρείται η σύνδεση της αφήγησης με τρεις θεωρίες εκπαίδευσης ενηλίκων: την ανδραγωγική, τις θεωρίες μάθησης βασισμένες-στον-εγκέφαλο και τη μετασχηματίζουσα. Στη μελέτη περίπτωσης, η εκπαιδεύτρια συμπεριέλαβε μια σειρά από τεχνικές αφήγησης στη διδακτέα ύλη που αξιολογήθηκαν από τους εκπαιδευόμενους με ερωτηματολόγιο αξιολόγησης, ενώ παράλληλα η εκπαιδεύτρια κράτησε σημειώσεις ως προς τα ερωτήματα που έθεσε. Αποτελέσματα-Συμπεράσματα: Τα κεντρικά ερωτήματα που τέθηκαν σε αυτή την εργασία απαντήθηκαν σε μεγάλο βαθμό, ενώ η αποτίμηση ήταν θετική από τους εκπαιδευόμενους και την εκπαιδεύτρια. Συνεπώς, η αφήγηση ως εκπαιδευτικό εργαλείο μπορεί να έχει αποτελεσματική αξιοποίηση ως προς τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας σε ενηλίκους επιτυγχάνοντας πολλαπλούς στόχους και ως προς τη γλωσσική ανάπτυξη, αλλά και διατηρώντας εξίσου μια μετασχηματιστική λειτουργία. Ωστόσο, θα ήταν θεμιτό να εφαρμοστεί σε μεγαλύτερη ομάδα εκπαιδευόμενων με ανομοιογενές υπόβαθρο για να διαπιστωθεί η εγκυρότητα των αποτελεσμάτων με μεγαλύτερη βεβαιότητα.el
dc.format.extent61el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑνδραγωγική θεωρίαel
dc.subjectΘεωρίες μάθησης βασισμένες-στον-εγκέφαλοel
dc.subjectΜετασχηματίζουσα θεωρίαel
dc.subjectΞενόγλωσση εκπαίδευσηel
dc.subjectΕκπαίδευση ενηλίκωνel
dc.subjectAndragogy theoryel
dc.subjectBrain-based learning theoriesel
dc.subjectTransformative theoryel
dc.subjectAdult educationel
dc.titleΗ αφήγηση (storytelling) ως εναλλακτική προσέγγιση στη διδασκαλία ξένης γλώσσας σε ενηλίκουςel
dc.title.alternativeStorytelling as an alternative approach to teaching adults a foreign languageel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠαπαγεωργίου, Ευσταθία
dc.contributor.committeeΣοπίδου, Βαρβάρα
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedAbstract Introduction: Storytelling is an ancient form of interactive art. It has been used in various contexts and with different purposes. In terms of education, it is an old educational tool. In recent years, particular emphasis has been placed on research into the use of digital storytelling in education due to the development of multiple digital tools. However, not enough research has been conducted on the use of storytelling in adult education and particularly in foreign language teaching in conjunction with theories of adult education. Purpose: This thesis aims to present an alternative approach to foreign language teaching to adults based on storytelling. At the same time, an attempt is made to answer a number of questions, such as: How can storytelling be used in teaching English as a second language to adult learners to help develop meaning and learn new information? How can storytelling be used to create a motivating environment for adult learners? How does storytelling activate the function of imagination in the educational process? And finally, in what ways might storytelling work transformatively in the learning process? Method: The thesis consists of two parts, the theoretical part and a case study of two adult learners at C1-C2 level, according to the CEFR. The theoretical part attempts to link the narrative with three theories of adult education: andragogy, brain-based-learning and transformative theories. In the case study, the educator included a range of storytelling techniques in the curriculum that were assessed by the trainees through an evaluation questionnaire, while the trainer took notes as to the questions posed. Results-Conclusions: The central questions posed in this project were largely answered and the evaluation was positive from both the trainees and the educator. Therefore, storytelling as an educational tool can be effectively utilized in terms of teaching English to adults by achieving multiple goals in terms of language development, while equally maintaining a transformative function. Thus, it would be legitimate to apply it to a larger group of learners with heterogeneous backgrounds in order to establish the validity of the results with greater certainty.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές