dc.contributor.advisor | Πιερράκος, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Φράγκου, Ηλιάνα | |
dc.date.accessioned | 2021-03-31T11:13:07Z | |
dc.date.available | 2021-03-31T11:13:07Z | |
dc.date.issued | 2021-03-16 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/521 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-372 | |
dc.description.abstract | Όταν αναφερόμαστε σε μια γυναίκα επιστήμονα, μια γυναίκα μηχανικό ή μια γυναίκα εκπαιδευτικό, η λέξη «γυναίκα», δεν προσδιορίζει μόνο την κοινωνική ταυτότητά της αλλά και την διαφορετικότητά της ως οντότητα στον εργασιακό χώρο. Κάτι βέβαια που δεν συμβαίνει συνήθως για έναν άνδρα, σε αντίστοιχο επιστημονικό/ επαγγελματικό επίπεδο, καθότι η αξιολόγηση των προσόντων του εκτιμάται με ευνοϊκότερους όρους και κριτήρια. Καθώς κανείς δεν θέλει να αισθάνεται λιγότερο ισχυρός, πολλές γυναίκες της σύγχρονης εποχής, επιδιώκοντας να καταξιωθούν επαγγελματικά αναγκάζονται να παρακάμψουν τη φύση του φύλου τους. Με στόχο την ισότιμη με τους άνδρες αναγνώριση, επιδίδονται δυναμικά και αξιοκρατικά στον ανταγωνιστικό αγώνα της επιτυχίας. Πρόθεση της γράφουσας, δεν είναι να συντάξει με την παρούσα εργασία ένα φεμινιστικό μανιφέστο, που θα εγκωμιάζει τα προτερήματα και τις δεξιότητες των γυναικών. Αντίθετα, σκοπός αυτής της εργασίας, είναι η παράθεση και ανάλυση των διαφορετικών απόψεων που έχουν οι εμπλεκόμενες-εκπαιδευτικοί στην έρευνα και η εξαγωγή συμπερασμάτων και σημείων περαιτέρω προβληματισμού αναφορικά με την αντιμετώπιση της γυναίκας σε ηγετικές θέσεις στο χώρο της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, υπάρχουν διαφορές μεταξύ των ανδρών και των γυναικών, τόσο στη συμπεριφορά όσο και στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται τα πράγματα που αφορούν την επαγγελματική τους εξέλιξη και πορεία. Ωστόσο, αυτές οι διαφορές δεν θα πρέπει να λειτουργούν ανταγωνιστικά μεταξύ τους, αλλά θα πρέπει να καλλιεργούν τον ανοιχτό διάλογο και την επικοινωνία, με απώτερο σκοπό την ενσωμάτωση καλών πρακτικών, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Μια μικρή αλλαγή στον μέχρι τώρα παγιωμένο τρόπο σκέψης, ίσως επιφέρει μια πολύ μεγαλύτερη δυναμική στην αντιμετώπιση της ανισότητας και των προκαταλήψεων, ιδιαίτερα στον επαγγελματικό χώρο. Η εκπαίδευση αποτελεί από μόνη της έναν κλάδο αρκετά προβληματικό, πόσο μάλλον όταν οι ανάγκες της σύγχρονης εποχής καλούν όλους ανεξαιρέτως τους εκπαιδευτικούς, να αναλάβουν ρόλους πιο managerial εντός και εκτός της τάξης. Μέσα από αυτό τον προβληματισμό αναγεννήθηκε η ανάγκη για την παρούσα έρευνα, με σκοπό να φωτίσει όλα εκείνα τα μελανά σημεία, που εμποδίζουν τις γυναίκες εκπαιδευτικούς να αναλάβουν διοικητικά καθήκοντα και να εξελιχθούν επαγγελματικά. | el |
dc.format.extent | 93 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Σχολική ηγεσία | el |
dc.subject | Ηγεσία | el |
dc.subject | Εκπαίδευση | el |
dc.subject | Στερεότυπα | el |
dc.subject | Glass ceiling | el |
dc.subject | Φύλο και ηγεσία | el |
dc.title | Γυναίκες και ηγεσία στην εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | Women in school leadership | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Yannas, Prodromos | |
dc.contributor.committee | Spyridakos, Athanasios | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.description.abstracttranslated | When people refer to a woman scientist, a woman engineer or a woman teacher, the word "woman" automatically implies social identity and differentiation. Of course, this happens less often when a man is evaluated at a professional level, because the titles given to him are of prestige and recognition. In the struggle for gender equality, many women of the modern age reject gender discrimination and insist on equal status. Status that is a result of qualifications and technical skills rather than gender, which in turn creates the basis for equal evaluation and recognition of performance. It is not the intention of the writer to write a feminist manifesto in the present work, which will praise the assets and skills of women. On the contrary, the purpose of this work is to present and analyze the different views from researchers and to draw conclusions and points for further reflection regarding the treatment of women in leading positions in the field of education. According to the research results, there are differences between men and women, both in behavior and in the way they perceive things related to their professional development and course. These differences, however, should not create competition between the two genders but should cultivate open discussion, with the ultimate goal of incorporating good practices, both personally and professionally. A small change in the said way of thinking may bring about a much greater dynamic in tackling inequality and prejudice, especially in the workplace. Education is itself a rather problematic field, especially when the needs of the modern age call on all teachers, without exception, to take on more managerial roles inside and outside the classroom. As a result of these changes in roles the need for the present research is born, with a goal to illuminate the grey area that prevents female teachers from taking on administrative duties and developing professionally. | el |