Show simple item record

Ανάπτυξη μαθησιακών εμπειριών με την αξιοποίηση της Επαυξημένης Πραγματικότητας στην προσχολική εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΜουντρίδου, Μαρία
dc.contributor.advisorΝταλιάνης, Κλήμης
dc.contributor.authorΠαπαδοπούλου, Ζαχαρένια
dc.date.accessioned2023-10-05T10:32:23Z
dc.date.available2023-10-05T10:32:23Z
dc.date.issued2023-10-02
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5226
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5064
dc.description.abstractΗ τεχνολογική ενσωμάτωση στην προσχολική εκπαίδευση αποτελεί μια από τις προσπάθειες για την βελτίωση των εκπαιδευτικών πρακτικών, αλλά και μια σημαντική πρόκληση που υπαγορεύει η σύγχρονη εποχή. Η καινοτομία που παρουσιάζει τεχνολογία της Επαυξημένης Πραγματικότητας- ΕΠ (Augmented Reality- AR), κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στον χώρο της Εκπαίδευσης. Η επισκόπηση και η μελέτη προηγούμενων ερευνών έχουν επιβεβαιώσει, πως η αναδυόμενη αυτή τεχνολογία ανοίγει νέες ευκαιρίες για έναν αποτελεσματικό και πολυαισθητηριακό τρόπο μάθησης που δύναται να αντισταθμίσει τις αδυναμίες του παραδοσιακού τρόπου διδασκαλίας, γεφυρώνοντας τον πραγματικό με τον εικονικό κόσμο. Ωστόσο, διαπιστώθηκε το μεγάλο έλλειμα σχετικά με την συμβολή της ΕΠ για την προσχολική εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα για το γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας, ένα απαιτητικό περιεχόμενο, που συναντά ιδιαίτερη διαχείριση σε αυτή την εκπαιδευτική βαθμίδα. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παραχθούν σημαντικές κατευθυντήριες γραμμές και να συνεισφέρει με τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την χρήση μιας εκπαιδευτικής εφαρμογής ΕΠ για την διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου της Ιστορίας στην προσχολική εκπαίδευση, ώστε να διερευνηθούν οι επιδράσεις της στη διαδικασία της μάθησης, αλλά και στην ενίσχυση των δεξιοτήτων για τους μαθητές. Η μεθοδολογία της έρευνας βασίζεται στην διεξαγωγή μιας ποιοτικής έρευνας και σαν μέθοδος χρησιμοποιείται η μελέτη περίπτωσης, όπου συμμετέχουν δέκα μαθητές τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης (4 έως 6 ετών), ιδιωτικού Νηπιαγωγείου της Θεσσαλονίκης. Πιο συγκεκριμένα, διεξάγεται μια διδακτική παρέμβαση, όπου η αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων αξιολογήθηκε μέσω του τριγωνισμού της βιντεοσκόπησης, της παρατήρησης και των ερωτηματολογίων για την διερεύνηση του βαθμού εμπλοκής, της κατανόησης του γνωστικού αντικειμένου και της συναισθηματικής ικανοποίησης των μαθητών υπό την χρήση της εφαρμογής ΕΠ. Τα ποσοτικά δεδομένα συνεκτιμήθηκαν με τα ποιοτικά και έδειξαν πως οι μαθητές υιοθέτησαν μια θετική στάση απέναντι στην τεχνολογία της ΕΠ, συμμετέχοντας ενεργά και με ενθουσιασμό, ενώ παράλληλα αγκάλιασαν το ιστορικό περιεχόμενο επιτυγχάνοντας τους μαθησιακούς στόχους, κατακτώντας γνωστικές και αναπτυξιακές δεξιότητες. Συμπερασματικά, διαπιστώθηκε η θετική επίδραση της τεχνολογίας Επαυξημένης Πραγματικότητας για τους μαθητές προσχολικής ηλικίας. Μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο που να συντηρεί το ενδιαφέρον των μαθητών κατά την διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας ενισχύοντας αποτελεσματικά την εκπαιδευτική εφαρμογή.el
dc.format.extent213el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕπαυξημένη Πραγματικότηταel
dc.subjectBlippARel
dc.subjectΤΠΕel
dc.subjectΠροσχολική Εκπαίδευσηel
dc.subjectΙστορίαel
dc.subjectΜελέτη Περίπτωσηςel
dc.titleΑνάπτυξη μαθησιακών εμπειριών με την αξιοποίηση της Επαυξημένης Πραγματικότητας στην προσχολική εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeDeveloping learning experiences using Augmented Reality in Early Childhood Educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΜουντρίδου, Μαρία
dc.contributor.committeeΝταλιάνης, Κλήμης
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntegrating technology into preschool education represents an ongoing endeavor aimed at improving educational practices, as well as a significant challenge imposed by our modern era. The advent of Augmented Reality (AR) has introduced innovative possibilities that are gaining traction in the realm of education. A comprehensive review of relevant literature confirms that this emerging technology presents new opportunities in terms of effectiveness and multisensory learning, effectively bridging the realms of reality and the digital domain. However, the application of AR in preschool education, particularly in the context of history instruction, remains an uncharted territory. The primary objective of this thesis is to develop a comprehensive guideline and contribute to the design and development of an educational AR application specifically tailored to teaching history to preschool-aged children. By doing so, this research aims to shed light on the educational process and elucidate the potential enhancement of children's skills within this domain. The research methodology employed in this study adheres to a rigorous qualitative research approach. A user case study involving ten participants from a privately-owned kindergarten in Thessaloniki was conducted. Specifically, an educational intervention was implemented, and the effectiveness of the AR application was assessed through the triangulation of video recordings, observational data, and questionnaires. This comprehensive approach allowed for the evaluation of the level of interaction, understanding, and emotional satisfaction elicited by the employment of the AR app. Both quantitative and qualitative data were collected and analyzed, leading to the conclusion that students responded positively to the utilization of AR technology. Active participation and excitement were observed among the students, indicating a successful grasp of historical lessons and thus achieving the intended educational objectives. In summary, it can be confidently asserted that AR technology exerts a positive influence on preschool students and serves as a powerful tool for maintaining interest throughout the educational process, while effectively enhancing the overall learning experience.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές