Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η ψηφιακή τεχνολογία ως μέσο μάθησης και ψυχαγωγίας στην πρώιμη παιδική ηλικία. Μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση.

dc.contributor.advisorHATZIGIANNI, MARIA
dc.contributor.authorΑραβαντινού Καρλάτου, Ανδρονίκη
dc.date.accessioned2023-10-10T09:59:13Z
dc.date.available2023-10-10T09:59:13Z
dc.date.issued2023-10-02
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5258
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5096
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η εργασία αυτή πραγματεύεται τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας και τον εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό της ρόλο σε παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας (0-4 χρόνων). Τα παιδιά ήδη από τη βρεφική ηλικία έρχονται σε επαφή με την ψηφιακή τεχνολογία και ουσιαστικά αναπτύσσονται παράλληλα με αυτή. Οι αυξημένες αναπτυξιακές ανάγκες αυτής της ηλικιακής περιόδου επιτάσσουν τη πολύ προσεκτική χρήση αυτών των τεχνολογιών και τυχόν οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση τους, ενώ δε λείπουν οι προκλήσεις και τα διλήμματα για τη καταλληλότητά τους. Η πληθώρα εφαρμογών και ιστότοπων που δημιουργούνται καθημερινά και εστιάζουν στη πρώιμη παιδική ηλικία, εγείρει ερωτήματα για τις εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δυνατότητες τους και πως αυτές μπορούν να εκτιμηθούν και να αξιολογηθούν. Σκοπός: Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνήσει το ρόλο της ψηφιακής τεχνολογίας ως προς τη μάθηση και την ψυχαγωγία, και να ανιχνεύσει τα κριτήρια καταλληλότητας των ήδη υπαρχόντων ιστότοπων και εφαρμογών. Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας που ασχολείται με το ζήτημα και αφορά κυρίως τη τελευταία δεκαετία. Για τους σκοπούς της εργασίας ακολουθήθηκε η μέθοδος PRISMA. Αφού καλυφθεί επαρκώς το θεωρητικό πλαίσιο γύρω από την εισαγωγή και τη χρήση των νέων τεχνολογιών στη πρώιμη παιδική ηλικία, θα διερευνηθούν συστηματικά τα κριτήρια αξιολόγησης που ήδη υπάρχουν στη βιβλιογραφία και η αποτελεσματικότητά τους. Τέλος θα γίνουν προτάσεις για το πώς μπορούν να βελτιωθούν αλλά και πώς μπορούν να υιοθετηθούν στην ελληνική πραγματικότητα. Αποτελέσματα: Από την ανασκόπηση προέκυψε πως οι εφαρμογές αυτές βοηθούν γονείς και εκπαιδευτικούς κατά την προσχολική ηλικία των παιδιών να ενισχύσουν τις γνωστικές, μεταγνωστικές και τις κοινωνικές δεξιότητες τους. Επίσης, έγινε αντιληπτό πως η διαρκής κριτική που δέχονται οι διάφορες εφαρμογές είναι υπεύθυνη για τη συνεχή βελτίωση προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συμπεράσματα: Η χρήση τους καθίσταται ως παραπάνω από επιβεβλημένη.el
dc.format.extent55el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectDigital technologyel
dc.subjectEducationel
dc.subjectEntertainmentel
dc.subjectEvaluation of websites and applicationsel
dc.subjectEarly childhoodel
dc.subjectΑξιολόγηση ιστοσελίδων και εφαρμογώνel
dc.subjectΠρώιμη παιδική ηλικίαel
dc.subjectΨυχαγωγίαel
dc.subjectΨηφιακή τεχνολογίαel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.titleΗ ψηφιακή τεχνολογία ως μέσο μάθησης και ψυχαγωγίας στην πρώιμη παιδική ηλικία. Μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση.el
dc.title.alternativeThe use of digital technology for education and entertainment in early childhood. A systematic literature review.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚαλεσοπούλου, Δέσποινα
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: This thesis examined the role digital technology plays in education and entertainment of very young children (0 - 4 years old) as educational and entertaining factor in early childhood. Children from an early age are in contact with digital technology and essentially develop in parallel with it. The increased developmental needs of this age group require very careful use of these new technologies and any benefits that arise from their use, while there are also challenges and dilemmas for their suitability. The wide variety and rapid expansion of applications and websites which focus on early childhood education, raises questions about their educational and entertaining value and how they can be assessed and evaluated. Aim: The aim of this thesis is to explore the role of digital technology in early childhood education and to investigate the suitability criteria of existing websites and applications for this age group. Method: A systematic review of the recent literature (2010-2022) that deals with the issue, was carried out following the PRISMA methodology. First the theoretical framework around the introduction and use of new technologies in early childhood was sufficiently covered. Then, the evaluation criteria that already exist in the literature and their effectiveness were systematically explored. Finally, how these criteria could be adopted in Greek reality and how they could be further improved was also investigated. Results: The systematic review revealed that these applications help parents and teachers to strengthen children's cognitive, metacognitive and social skills. The constant criticism these digital applications receive is partly responsible for their continuous improvement. Conclusions: Τhe use of new technologies and applications is more than imperative as they help children in various ways. Key words: early childhood, digital technology, education, entertainment, evaluation of websites and applicationsel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές