dc.contributor.advisor | Καλεσοπούλου, Δέσποινα | |
dc.contributor.advisor | Σοπίδου, Βαρβάρα | |
dc.contributor.author | Μίχου, Άννα | |
dc.date.accessioned | 2023-10-11T10:19:09Z | |
dc.date.available | 2023-10-11T10:19:09Z | |
dc.date.issued | 2023-10-02 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5286 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5124 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Οι σχολικές αίθουσες, ως πολυαισθητηριακά περιβάλλοντα, είναι δυνατό να επηρεάσουν αρνητικά τη σχολική εμπειρία των παιδιών με ΔΑΦ. Η τάση που προκύπτει σε παγκόσμιο επίπεδο είναι η τροποποίηση και μετατροπή τους σε χώρους που προ-ωθούν τη συμπερίληψη των μαθητών/μαθητριών με ΔΑΦ στο γενικό σχολείο.
Σκοπός: Η καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας για την καταλληλότητα και τις πιθανές τροποποιήσεις των σχολικών τάξε-ων των γενικών σχολείων, για τους μαθητές και μαθήτριες με ΔΑΦ.
Μέθοδος: Αποτελεί ποσοτική έρευνα με χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε δείγμα 105 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη χρήση SPSS.
Αποτελέσματα: Οι σχολικές αίθουσες των γενικών σχολείων στην Ελλάδα είναι μέτρια ως λίγο κατάλληλες για τη συμπερίληψη μαθητών/μαθητριών με ΔΑΦ και συνοδές διαταραχές αισθητηριακής επεξεργασίας. Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι τα αισθητηριακά ερεθίσματα του περιβάλλοντος της σχολικής αίθουσας επιδρούν σημαντικά στη συμπεριφορά, συγκέντρωση και σχολική επίδοση των μαθητών με ΔΑΦ. Περισσότερο αρνητικά φάνηκε να επιδρούν τα ακουστικά ερεθίσματα (π.χ. ξαφνικοί εξωτερικοί θόρυβοι) και ακολούθησαν τα απτικά (π.χ. απρόσμενα αγγίγματα), οπτικά (π.χ. θέα από τα παράθυρα) και οσφρητικά ερεθίσματα. Από τις προτεινόμενες τροποποιήσεις επέλεξαν ως πιο βοηθητική τη χωρική διαμόρφωση (π.χ. δημιουργία χώρου ηρεμίας) και ακολούθησαν οι οπτικές (π.χ. χρήση κουρτίνων) και ακουστικές τροποποιήσεις (π.χ. τοποθέτηση χώρων με έντονη ηχητική δράση μακριά από τις αίθουσες διδασκαλία). Οι εκπαιδευτικοί αναζητούν περαιτέρω επιμόρφωση σε σχετικές θεματικές και επιχειρούν σε μεγάλο βαθμό τροποποιήσεις στη σχολική τάξη αναφέροντας θετικά αποτελέσματα στην επίδοση των μαθητών με ΔΑΦ και στους υπόλοιπους. Αναγνωρίζουν τα πιθανά εμπόδια αλλά θεωρούν ότι πιθανή τροποποίηση των αιθουσών θα συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στη συμπερίληψη μαθητών με ΔΑΦ στο γενικό σχολείο.
Συμπεράσματα: Οι σχολικές αίθουσες στην Ελλάδα δεν είναι επαρκώς κατάλληλες για τους μαθητές/μαθήτριες με ΔΑΦ, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, μέσω τροποποιήσεων των στοιχείων τους μπορούν να μετατραπούν σε χώρους που προωθούν τη συμπερίληψη των μαθητών με ΔΑΦ στο γενικό σχολείο. Είναι σημαντικό να συνεχιστεί ερευνητική δράση ώστε μελλοντικά να μπορέσουν να γίνουν εφαρμογές τροποποιήσεων και κατάρτιση επιμορφωτικών προγραμμάτων για τους εκπαιδευτικούς. | el |
dc.format.extent | 131 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | ΔΑΦ | el |
dc.subject | Αυτισμός | el |
dc.subject | Αισθητηριακή Επεξεργασία | el |
dc.subject | ΔΑΕ | el |
dc.subject | Απόψεις Εκπαιδευτικών | el |
dc.subject | Συμπερίληψη | el |
dc.subject | Σχολείο | el |
dc.subject | Αίθουσες | el |
dc.subject | Τροποποιήσεις | el |
dc.subject | ASD | el |
dc.subject | Autism | el |
dc.subject | Sensory Processing | el |
dc.subject | SPD | el |
dc.subject | Teacher Views | el |
dc.subject | Inclusion | el |
dc.subject | School | el |
dc.subject | Classroom | el |
dc.subject | Modifications | el |
dc.title | Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη διαμόρφωση των σχολικών αιθουσών με βάση τις ανάγκες των παιδιών με ΔΑΦ και συνοδές διαταραχές αισθητηριακής επεξεργασίας. | el |
dc.title.alternative | Exploring the views of primary school teachers about the configuration of school classrooms based on the needs of children with ASD and sensory processing disorders | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Καλεσοπούλου, Δέσποινα | |
dc.contributor.committee | Σοπίδου, Βαρβάρα | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Introduction: Classrooms, as multisensory environments, can negatively affect the school experience of children with ASD. The trend that emerges at a global level is to modify and transform them into places that promote the inclusion of students with ASD in the general school.
Purpose: To record the opinions of primary education teachers in Greece on the ap-propriateness and possible modifications of school classes in general schools, for students with ASD.
Method: It is a quantitative research using an electronic questionnaire on a sample of 105 primary education teachers. Data analysis was done using SPSS.
Results: The classrooms of the general schools in Greece are moderately to slightly suitable for the inclusion of students with ASD and accompanying sensory processing disorders. Teachers believe that the sensory stimuli of the classroom environment have a significant impact on the behavior, concentration and school performance of students with ASD. Auditory stimuli (e.g. sudden external noises) seemed to have a more negative effect, followed by tactile (e.g. unexpected touches), visual (e.g. views from windows) and olfactory stimuli. From the proposed modifications, they chose as the most helpful the spatial configuration (e.g. creation of a quiet space), followed by the visual (e.g. use of curtains) and acoustic modifications (e.g. placement of spaces with intense sound effects away from classrooms). Teachers are looking for further training in relevant subjects and are attempting to a large extent modifications in the school classroom, reporting positive results in the performance of students with ASD and the rest. They recognize the possible obstacles but consider that possible modification of classrooms will greatly contribute to the inclusion of students with ASD in mainstream school.
Discussion: School classrooms in Greece are not sufficiently suitable for students with ASD. But through modifications of their elements they can be turned into spaces that promote the inclusion of students with ASD in the general school. It is important to continue the research activity so that in the future it will be possible to implement modifications and prepare training programs for teachers. | el |