Οι αντιλήψεις των Ελλήνων καταναλωτών για τις ηλεκτρονικές αγορές και οι παράγοντες που επιδρούν στην online αγοραστική τους συμπεριφορά
The perceptions of Greek consumers about online shopping and the factors that affect their online shopping behavior
Keywords
Ηλεκτρονικό εμπόριο ; e-Commerce ; Διαδίκτυο ; Συμπεριφορά καταναλωτή ; Ηλεκτρονικές αγορές ; Επηρεασμός συμπεριφοράς ; e-ΚαταναλωτήςAbstract
Η παρούσα Διπλωματική Εργασία, χωρίζεται σε δύο μέρη και αποσκοπεί στην ανάλυση των αντιλήψεων που έχουν οι Έλληνες καταναλωτές για τις ηλεκτρονικές αγορές και στους παράγοντες που επιδρούν στην online αγοραστική τους συμπεριφορά. Ειδικότερα, στο πρώτο κομμάτι της εργασίας, που είναι το θεωρητικό μέρος, αναφέρονται η έννοια του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι αγοραστικές προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών με βάση στοιχεία ερευνών, η αγοραστική τους συμπεριφορά και οι παράγοντες εκείνοι που είτε μπορούν να τους οδηγήσουν ή να τους αποτρέψουν από τις αγορές. Γίνεται, επίσης, συνοπτική αναφορά για το τι συμβαίνει στην Ευρώπη αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο, αλλά και στο πόσο έχει αναπτυχθεί και καθιερωθεί στην καθημερινότητα των πολιτών. Το δεύτερο κομμάτι είναι το ερευνητικό μέρος, στο οποίο γίνεται στατιστική ανάλυση των απαντήσεων που δόθηκαν με γνώμονα το ερωτηματολόγιο που ετοιμάστηκε και δημοσιεύθηκε. Οι ερωτήσεις που αποτελούν το ερωτηματολόγιο, αναφέρονται γενικά στο Διαδίκτυο, στο χρόνο που αφιερώνουν οι Έλληνες καταναλωτές στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στις αντιλήψεις τους σχετικά με τις διαδικτυακές αγορές και τέλος σε μερικούς παράγοντες που ενδεχομένως να τους επηρεάζουν είτε θετικά είτε αρνητικά στην αγοραστική τους συμπεριφορά.
Abstract
This thesis is divided into two parts and aims to analyze both the perceptions that Greek consumers have about online shopping and the factors that affect their online buying behavior. In particular, the first part of this study, which is the theoretical part, refers to the concept of e-commerce, the purchasing preferences of Greeks based on research data, the behavior of consumers and lastly the factors that can either encourage them or prevent them from buying. At the same time, there is also an analysis of what is happening in the rest of the world and in Europe regarding the e-commerce, as well as how much it has developed and been established in the everyday life of citizens. The second part is the research part, in which a statistical analysis of the answers given by Greek costumers. The answers come from a questionnaire that was prepared and published for the purposes of this study. The questions that were part of the questionnaire generally refer to the Internet, the time spent by Greek consumers in e-commerce, their perceptions about online shopping and finally some factors that may affect either positively or negatively their purchasing behavior.