Η επίδραση του στυλ ηγεσίας στην παρακίνηση των εργαζομένων. Μελέτη περίπτωσης στη Νοσοκομειακή Μονάδα "Αμαλία Φλέμιγκ"
The effect of leadership style on employee motivation. Case study at “Amalia Fleming” Hospital
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Πάτση, Γεωργία
Ημερομηνία
2021-04-05Επιβλέπων
Σαχινίδης, ΑλέξανδροςΛέξεις-κλειδιά
Παρακίνηση εργαζομένων ; Ηγεσία ; Επαγγελματίες υγείας ; Μετασχηματιστική ηγεσία ; Κίνητρα ; Στυλ ηγεσίαςΠερίληψη
Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την παρακίνηση ων εργαζομένων σε δημόσιο νοσοκομείο, καθώς και η συσχέτιση του στυλ ηγεσίας με την παρακίνηση. Υλικό-μέθοδος: Το δείγμα αποτέλεσαν 120 εργαζόμενοι (n=120) της ιατρικής, νοσηλευτικής, διοικητικής και τεχνικής υπηρεσίας, το οποίο επιλέχθηκε με τη μέθοδο της ευκολίας. Η διάρκεια της έρευνας ήταν από τον Νοέμβριο του 2020 έως τον Ιανουάριο του 2021. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η κλίμακα «The Three Component Model of Commitment» και «Multifactor Leadership Questionnaire». Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκαν 12 ερωτήσεις που αναφέρονταν στα δημογραφικά και εργασιακά χαρακτηριστικά των εργαζομένων. Αποτελέσματα: Υψηλότερη μέση τιμή βρέθηκε για την αυτόνομη παρακίνηση (ΜΤ: 5,46 ΤΑ: 1,36) και ακολουθούν η ενδοπροβαλλόμενη ρύθμιση (ΜΤ: 5,14 ΤΑ: 1,67)
και η εξωτερική ρύθμιση (ΜΤ: 2,037 ΤΑ: 1,25). Το διοικητικό και τεχνικό προσωπικό εμφάνισε υψηλότερα επίπεδα ενδοπροβαλλόμενης ρύθμισης (Η=7,462 pvalue<0,05), σε σχέση με το υπόλοιπο προσωπικό του Νοσοκομείου, ενώ στατιστικά
σημαντική σχέση προέκυψε μεταξύ της μέσης τιμής της αυτόνομης παρακίνησης σε σχέση με την οικογενειακή κατάσταση (U=1303,5 p-value<0,05) και την προϋπηρεσία (H=9,679 p-value<0,05). Η Εμπνευστική Παρακίνηση - Εξιδανικευμένη Επιρροή βρέθηκε να έχει ασθενή αρνητική συσχέτιση με την εξωτερική ρύθμιση (r=- 0,198 p<0,05) και ασθενή θετική συσχέτιση με την ενδοπροβαλλόμενη ρύθμιση (r=0,211 p<0,05). Συμπεράσματα: Στις παρούσες συνθήκες της υγειονομικής κρίσης, καθοριστικό
ρόλο διαδραματίζει η μετασχηματιστική ηγεσία η οποία προωθεί την ανάπτυξη των πρωτοβουλιών και δίνει έμφαση στο όραμα. Ιδιαίτερα στην τρέχουσα περίοδο, θα πρέπει να εφαρμόζονται δεξιότητες μετασχηματιστικής ηγεσίας, αναγνωρίζοντας τα
συναισθήματα ανασφάλειας που δημιουργούνται στους εργαζόμενους, παρακινώντας και εμψυχώνοντας το προσωπικό ώστε να εκλάβουν την κρίση ως ευκαιρία για εξέλιξη.
Περίληψη
The purpose of the research was to investigate the factors that affect the motivation of employees in a public hospital, as well as the correlation of leadership style with motivation. Material-method: The sample consisted of 120 employees (n = 120) of the medical, nursing, administrative and technical service, which was selected by the method of convenience. The duration of the research was from November 2020 to January 2021. The tools used were the scale "The Three Component Model of Commitment" and "Multifactor Leadership Questionnaire". In addition, 12 questions were used referring to the demographic and occupational characteristics of the employees. Results: Highest average value was found for autonomous motivation (MT: 5.46 TA:
1.36) followed by the introjected regulation (MT: 5.14 TA: 1.67) and the external regulation (MT: 2,037 TA: 1 , 25). The administrative and technical staff showed higher levels of introjected regulation (H = 7,462 p-value <0.05), compared to the rest
of the Hospital staff, while a statistically significant relationship emerged between the mean value of autonomous motivation in relation to marital status (U = 1303.5 pvalue <0.05) and previous experience (H = 9,679 p-value <0.05). Inspirational
Motivation - Idealized Influence was found to have a weak negative correlation with the external regulation (r = -0.198 p <0.05) and a weak positive correlation with the introjected regulation regulation (r = 0.211 p <0.05). Conclusions: In the current context of the health crisis, the transformational leadership, which promotes the development of initiatives and emphasizes the vision,
plays a key role. Particularly in the current period, transformational leadership skills should be applied, recognizing the feelings of insecurity created in employees, motivating and inspiring staff to see the crisis as an opportunity for development.