Σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικού αποθετηρίου για τεχνολογίες STEM
Design and implementation of an educational repository for STEM technologies
Λέξεις-κλειδιά
Αποθετήρια ; Ανοικτοί εκπαιδευτικοί πόροι ; Επιστήμη υπολογιστών ; STEM ; Ρομπότ NAO ; Wordpress ; Συστήματα διαχείρισης περιεχομένουΠερίληψη
Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η δημιουργία ενός αποθετηρίου Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πόρων που διευκολύνει την εκμάθηση της επιστήμης των υπολογιστών χωρίς να απαιτείται η χρήση υπολογιστή. Ο δικτυακός τόπος περιλαμβάνει δραστηριότητες σχεδιασμένες να βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν τις θεμελιώδεις έννοιες της επιστήμης των υπολογιστών μέσω διαδραστικών και με παιγνιώδη τρόπο εμπειριών. Επιπλέον, η πλατφόρμα αναδεικνύει τις εκπαιδευτικές δυνατότητες της χρήσης του ανθρωποειδούς ΝΑΟ v6 της SoftBank Robotics, ως εργαλείο για την ενίσχυση της κριτικής σκέψης των μαθητών, της συνεργασίας και των ικανοτήτων επίλυσης προβλημάτων. Στην ουσία, η παρούσα εργασία στοχεύει στην ανάπτυξη μιας ανοιχτής εκπαιδευτικής πλατφόρμας που εισάγει την εκπαιδευτική κοινότητα στις ευκαιρίες που παρουσιάζει η τεχνολογία STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Για την επίτευξη αυτού του σκοπού χρησιμοποιήθηκε μια εικονική μηχανή(virtual machine) ως περιβάλλον φιλοξενίας του ιστοτόπου ο οποίος κατασκευάστηκε χρησιμοποιώντας την εφαρμογή διαχείρισης περιεχομένου, WordPress.
Περίληψη
The objective of this thesis is the design and creation of a repository of open educational resources that facilitates the learning of computer science without the use of a computer. This repository includes activities designed to help students understand the fundamental concepts of computer science through interactive and playful experiences. In addition, it highlights the educational potential of using SoftBank Robotics' humanoid NAO v6 as a tool to enhance students' critical thinking, collaboration and problem-solving skills. In essence, the repository introduces the educational community to the opportunities presented by STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) technology. To achieve this goal, a virtual machine (VM) was used as the hosting environment for the website which was built using the content management application, WordPress.