Show simple item record

Αξιοποίηση της εικονικής πραγματικότητας για την προώθηση της συνεργατικής μάθησης στην σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση μέσω της δημιουργίας εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών εικονικών δωματίων απόδρασης

dc.contributor.advisorΣγουροπούλου, Κλειώ
dc.contributor.advisorΚρούσκα, Ακριβή
dc.contributor.authorΠαλαιολόγου, Ειρήνη
dc.date.accessioned2024-01-16T10:23:21Z
dc.date.available2024-01-16T10:23:21Z
dc.date.issued2023-09-18
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5806
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5643
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά την καινοτόμο χρήση της εικονικής πραγματικότητας (VR) και των εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών απόδρασης ως εργαλεία για την προώθηση της συνεργατικής μάθησης στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και δια βίου μάθηση. Συγκεκριμένα, με τη χρήση της Έρευνάς Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (EDR) διερευνάται η δυνατότητα της εικονικής πραγματικότητας να δημιουργεί καθηλωτικά και ελκυστικά περιβάλλοντα μάθησης που διευκολύνουν τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών. Σχεδιάζοντας συνεργατικές μαθησιακές εμπειρίες με βάση το παιχνίδι η έρευνα προσπαθεί να αξιοποιήσει τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και ομαδικής εργασίας που είναι εγγενείς σε τέτοια παιχνίδια για να βελτιώσει τη μαθησιακή εμπειρία. Εξετάζονται συγκεκριμένα ερευνητικά ερωτήματα, διερευνώντας τον αντίκτυπο των εικονικών κόσμων στη συνεργατική μάθηση, τη μαθησιακή ικανοποίηση, την αυτοπεποίθηση, την αντιληπτή χρηστικότητα και τα μαθησιακά αποτελέσματα. Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι η εικονική πραγματικότητα συμβάλλει θετικά στη δέσμευση των συμμετεχόντων, στην ικανοποίηση και στη συνολική μαθησιακή αποτελεσματικότητα. Ενώ αναδεικνύονται πρακτικές για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας στην εκπαίδευση, ιδιαίτερα σε πλαίσια εξ αποστάσεως και δια βίου μάθησης. Τελικά, η έρευνα επιχειρεί να συμβάλλει στον αναπτυσσόμενο τομέα της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, δείχνοντας πώς η εικονική πραγματικότητα και τα ψηφιακά παιχνίδια απόδρασης μπορούν να προωθήσουν την αποτελεσματική συνεργατική μάθηση σε πλαίσια εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης, τονίζοντας τη σημασία των εμβυθιστικών, διαδραστικών και ελκυστικών εργαλείων στη σύγχρονη εκπαίδευση.el
dc.format.extent129el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνώνel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕικονικά περιβάλλοντα πολλαπλών χρηστώνel
dc.subjectΣυνεργατική μάθηση με υποστήριξη υπολογιστήel
dc.subjectΣυνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης στην εικονική πραγματικότηταel
dc.subjectΣύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευσηel
dc.subjectΔια βίου μάθησηel
dc.subjectΜη τυπική εκπαίδευση ενηλίκωνel
dc.subjectΙκανότητες του 21ου αιώναel
dc.subjectΨηφιακά παιχνίδιαel
dc.subjectΠαιχνιδοκεντρική μάθησηel
dc.subjectΕκπαιδευτική τεχνολογίαel
dc.subjectΤέχνηel
dc.subjectΨυχική υγείαel
dc.titleΑξιοποίηση της εικονικής πραγματικότητας για την προώθηση της συνεργατικής μάθησης στην σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση μέσω της δημιουργίας εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών εικονικών δωματίων απόδρασηςel
dc.title.alternativeUtilizing virtual reality to promote collaborative learning in synchronous distance education and lifelong learning through the development of educational digital games: virtual escape roomsel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΓόγουλου, Αγορίτσα
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστώνel
dc.contributor.masterΨηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξηel
dc.description.abstracttranslatedThis paper explores the innovative use of virtual reality (VR) and educational digital escape room games as tools to promote collaborative learning in synchronous distance education and lifelong learning. Specifically, using Instructional Design Research is analysed the potential of virtual reality to create immersive and engaging learning environments that facilitate collaboration among students. By designing collaborative game-based learning experiences, the research seeks to leverage the problem-solving and teamwork skills inherent in such games to enhance the learning experience. The study addresses specific research questions, exploring the impact of VR on collaborative learning, learning satisfaction, self-confidence, perceived usability, and learning outcomes. The findings suggest that virtual reality contributes positively to student engagement, satisfaction, and overall learning effectiveness. Practical implications emerge for the integration of VR technology in education, particularly in distance and lifelong learning contexts. Ultimately, the research contributes to the growing field of technology education by showing how virtual reality and digital escape games can promote effective collaborative learning in synchronous distance education and lifelong learning contexts, emphasizing the importance of immersive, interactive, and engaging tools in modern education.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές