dc.contributor.advisor | Σγουροπούλου, Κλειώ | |
dc.contributor.advisor | Κρούσκα, Ακριβή | |
dc.contributor.author | Παλαιολόγου, Ειρήνη | |
dc.date.accessioned | 2024-01-16T10:23:21Z | |
dc.date.available | 2024-01-16T10:23:21Z | |
dc.date.issued | 2023-09-18 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5806 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5643 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία διερευνά την καινοτόμο χρήση της εικονικής πραγματικότητας (VR) και των εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών απόδρασης ως εργαλεία για την προώθηση της συνεργατικής μάθησης στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και δια βίου μάθηση. Συγκεκριμένα, με τη χρήση της Έρευνάς Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (EDR) διερευνάται η δυνατότητα της εικονικής πραγματικότητας να δημιουργεί καθηλωτικά και ελκυστικά περιβάλλοντα μάθησης που διευκολύνουν τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών. Σχεδιάζοντας συνεργατικές μαθησιακές εμπειρίες με βάση το παιχνίδι η έρευνα προσπαθεί να αξιοποιήσει τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και ομαδικής εργασίας που είναι εγγενείς σε τέτοια παιχνίδια για να βελτιώσει τη μαθησιακή εμπειρία. Εξετάζονται συγκεκριμένα ερευνητικά ερωτήματα, διερευνώντας τον αντίκτυπο των εικονικών κόσμων στη συνεργατική μάθηση, τη μαθησιακή ικανοποίηση, την αυτοπεποίθηση, την αντιληπτή χρηστικότητα και τα μαθησιακά αποτελέσματα. Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι η εικονική πραγματικότητα συμβάλλει θετικά στη δέσμευση των συμμετεχόντων, στην ικανοποίηση και στη συνολική μαθησιακή αποτελεσματικότητα. Ενώ αναδεικνύονται πρακτικές για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας στην εκπαίδευση, ιδιαίτερα σε πλαίσια εξ αποστάσεως και δια βίου μάθησης. Τελικά, η έρευνα επιχειρεί να συμβάλλει στον αναπτυσσόμενο τομέα της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, δείχνοντας πώς η εικονική πραγματικότητα και τα ψηφιακά παιχνίδια απόδρασης μπορούν να προωθήσουν την αποτελεσματική συνεργατική μάθηση σε πλαίσια εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης, τονίζοντας τη σημασία των εμβυθιστικών, διαδραστικών και ελκυστικών εργαλείων στη σύγχρονη εκπαίδευση. | el |
dc.format.extent | 129 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Εικονικά περιβάλλοντα πολλαπλών χρηστών | el |
dc.subject | Συνεργατική μάθηση με υποστήριξη υπολογιστή | el |
dc.subject | Συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης στην εικονική πραγματικότητα | el |
dc.subject | Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση | el |
dc.subject | Δια βίου μάθηση | el |
dc.subject | Μη τυπική εκπαίδευση ενηλίκων | el |
dc.subject | Ικανότητες του 21ου αιώνα | el |
dc.subject | Ψηφιακά παιχνίδια | el |
dc.subject | Παιχνιδοκεντρική μάθηση | el |
dc.subject | Εκπαιδευτική τεχνολογία | el |
dc.subject | Τέχνη | el |
dc.subject | Ψυχική υγεία | el |
dc.title | Αξιοποίηση της εικονικής πραγματικότητας για την προώθηση της συνεργατικής μάθησης στην σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση μέσω της δημιουργίας εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών εικονικών δωματίων απόδρασης | el |
dc.title.alternative | Utilizing virtual reality to promote collaborative learning in synchronous distance education and lifelong learning through the development of educational digital games: virtual escape rooms | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Γόγουλου, Αγορίτσα | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη | el |
dc.description.abstracttranslated | This paper explores the innovative use of virtual reality (VR) and educational digital escape room games as tools to promote collaborative learning in synchronous distance education and lifelong learning. Specifically, using Instructional Design Research is
analysed the potential of virtual reality to create immersive and engaging learning environments that facilitate collaboration among students. By designing collaborative game-based learning experiences, the research seeks to leverage the problem-solving
and teamwork skills inherent in such games to enhance the learning experience. The study addresses specific research questions, exploring the impact of VR on collaborative learning, learning satisfaction, self-confidence, perceived usability, and learning outcomes. The findings suggest that virtual reality contributes positively to student engagement, satisfaction, and overall learning effectiveness. Practical implications emerge for the integration of VR technology in education, particularly in distance and lifelong learning contexts. Ultimately, the research contributes to the growing field of technology education by showing how virtual reality and digital escape games can promote effective collaborative learning in synchronous distance education and lifelong learning contexts, emphasizing the importance of immersive, interactive, and engaging tools in modern education. | el |