dc.contributor.advisor | Φώτη, Παρασκευή | |
dc.contributor.author | Σταυρακούδη, Σωτηρία | |
dc.date.accessioned | 2024-02-20T09:56:34Z | |
dc.date.available | 2024-02-20T09:56:34Z | |
dc.date.issued | 2024-02-15 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5909 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5745 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Το σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον χαρακτηρίζεται από μεγάλη ετερογένεια, δεδομένου ότι ο μαθητικός πληθυσμός συνίσταται από ξεχωριστές οντότητες με διαφορετικές ικανότητες, δεξιότητες και προέρχονται από διαφορετικό πολιτισμικό/ κοινωνικό περιβάλλον. Κάτω από αυτές τις συνθήκες οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της διδασκαλίας λαμβάνοντας υπόψη όλους τους παράγοντες που διαφοροποιούν τους μαθητές. Σε αυτό το πλαίσιο, η συμβολή της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας είναι πολύτιμη.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της διαφοροποιημένης διδασκαλίας για την αναβάθμιση της ποιότητας του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μέσα από την ανάλυση ερευνών οι οποίες πραγματοποιήθηκαν από το 2010 έως και σήμερα στην Ελλάδα και διεθνώς.
Μέθοδος: Τα δεδομένα προσεγγίστηκαν με την μέθοδο της συστηματικής ανασκόπησης. Το δείγμα αποτέλεσαν έρευνες που πραγματοποιήθηκαν και εστίαζαν στον σκοπό της αναβάθμισης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου μέσω της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η διαφοροποιημένη διδασκαλία συμβάλει θετικά στις πεποιθήσεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών, καθώς μέσα από αυτή τη μέθοδο έχουν την δυνατότητα να προσαρμόζουν την διδασκαλία τους σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή. Επίσης έγινε φανερό ότι η διαφοροποιημένη διδασκαλία προσφέρει μια σειρά πλεονεκτημάτων: i) καθώς μέσω της προσαρμογής στις ικανότητες του κάθε μαθητή, ενισχύει την ακαδημαϊκή του επίδοση, ii) βοηθά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η κριτική σκέψη και η ανεξάρτητη μάθηση. iii) Συμβάλει στην θετική αντιμετώπιση της μάθησης από τον μαθητικό πληθυσμό, καθώς αισθάνονται συμμετοχικοί και σημαντικοί στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ωστόσο, εκτός από τα πλεονεκτήματα, αναδύθηκαν και εμπόδια κατά την εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Αυτά είναι η έλλειψη χρόνου για σχεδιασμό και προετοιμασία, η ανάγκη ύπαρξης πόρων και υποδομών, η προβολή αντίστασης από μερίδα των εκπαιδευτικών και η δυσκολία διαχείρισης της τάξης εξαιτίας της διαφορετικότητας των μαθητών. Επομένως, για την αποτελεσματική εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας είναι σημαντική η κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Η εύρεση χρόνου και πόρων για τον σωστό σχεδιασμό και υλοποίηση καθώς και η υποστήριξη από τις σχολικές δομές. Τέλος ζωτικής σημασίας είναι η συνεργασία όλων των εμπλεκομένων μερών για την επιτυχημένη εφαρμογή της.
Συμπεράσματα: Διαφάνηκε η σπουδαιότητα και τα οφέλη της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, αναδείχθηκε επίσης η δυσκολία καθολικής εφαρμογής λόγω εμποδίων. Έτσι, προκύπτει η ανάγκη ολιστικής αναδιαμόρφωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και προσαρμογή στα σύγχρονα εκπαιδευτικά δεδομένα. | el |
dc.format.extent | 95 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Διαφοροποιημένη διδασκαλία | el |
dc.title | Διερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη συμβολή της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας στη μαθησιακή διαδικασία. | el |
dc.title.alternative | The views of primary school teachers of the contribution of differentiated instruction in educational process. | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | MOUSENA, ELENI | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Introduction: The modern educational environment is characterized by great heterogeneity, given that the student population consists of separate entities with different abilities, skills and come from a different cultural/social environment. Under these conditions, teachers have to cope with the demands of teaching taking into account all the factors that differentiate students. In this context, the contribution of Differentiated Teaching is valuable.
Purpose: The purpose of the study is to investigate the effectiveness of differentiated instruction in primary education through the analysis of surveys of the last fourteen years (2010-2024) in Greece and internationally.
Method: The sample consisted of surveys that were carried out and focused on the purpose of upgrading the quality of the educational project through differentiated teaching. The data were approached using the systematic review method.
Results: The results of the survey showed that differentiated teaching contributes positively to the beliefs and attitudes of teachers, as through this method they have the possibility to adapt their teaching according to the needs of each student. It also became apparent that differentiated instruction offers a number of advantages. However, in addition to the advantages, obstacles also emerged when implementing differentiated instruction. These are the lack of time for planning and preparation, the need for resources and infrastructure, the projection of resistance from some teachers and the difficulty of managing the classroom due to the diversity of the students.
Discussion: In terms of its results, it is briefly stated that teachers recognize the Importance and Benefits of Differentiated Instruction, but it is shown to be unable to apply it universally to the teaching process, due to obstacles such as inadequate training. Thus, there is a need to educate teachers and to overhaul the modern educational data.
Key words: differentiated instruction, primary education, teachers, teaching method. | el |