Show simple item record

Ανθρωπόμορφα ρομπότ και ΔΑΦ: Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών στο νηπιαγωγείο

dc.contributor.advisorΦώτη, Παρασκευή
dc.contributor.authorΒασιλάκου, Ανδρονίκη
dc.date.accessioned2024-02-20T10:06:51Z
dc.date.available2024-02-20T10:06:51Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5912
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5748
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η καθίδρυση της Τεχνολογίας και Πληροφόρησης Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση έχει θέσει τα θεμέλια για μια σύγχρονη προσέγγιση της μαθησιακής και διδακτικής πρακτικής. Από τα τέλη του 19ου αιώνα, οι εκπαιδευτικοί εισήγαγαν καινοτόμα τεχνολογικά εργαλεία στη μάθηση δημιουργώντας νέες εκπαιδευτικές πρακτικές και μεθόδους διδασκαλίας, που συμπεριλαμβάνουν όλους τους μαθητές και τους θεωρούν ισότιμα μέλη με ίσες ευκαιρίες για μάθηση. Η χρήση ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι πλέον απαραίτητη για την βελτίωση κοινωνικών και γνωστικών ικανοτήτων των μαθητών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), έτσι ώστε να λαμβάνουν μέρος σε δραστηριότητες επικοινωνίας και συνεργασίας της καθημερινότητας. Οι ΤΠΕ βοηθούν τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να λαμβάνουν μέρος σε δραστηριότητες της καθημερινής ζωής σε όλους τους τομείς, όπως είναι ο συναισθηματικός, ο κοινωνικός, ο γνωστικός και ο επικοινωνιακός. Ακόμη, η ρομποτική βοηθά στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών με ΔΑΦ. Έτσι, αναγνωρίζεται η ανάγκη για εκτενή ανασκόπηση για τη χρήση ανθρωπόμορφων ρομπότ σε ρόλο διαμεσολαβητή για την εξέλιξη της κοινωνικής ανάπτυξης και ανάπτυξη των κοινωνικών ικανοτήτων μαθητών με ΔΑΦ. Σκοπός: Η διπλωματική εργασία έχει σκοπό να αποδείξει την ανάγκη εφαρμογής των νέων τεχνολογιών, συγκεκριμένα των ανθρωποειδών ρομπότ, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με ΔΑΦ, βελτιώνοντας την καθημερινότητά τους. Μέθοδος: Η διπλωματική εργασία είναι συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση, συγκεκριμένα με τη μέθοδο πρίσμα- διάγραμμα ροής. Αποτελέσματα: Τα ανθρωπόμορφα ρομπότ συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων σε μαθητές με ΔΑΦ. Συμπεράσματα: Η χρήση Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση προωθεί τη συμμετοχή μαθητών με ειδικές ανάγκες και ιδιαιτέρως ατόμων με ΔΑΦ. Η εκπαιδευτική ρομποτική μέσω των ανθρωποειδών ρομπότ ενισχύει την εκπαιδευτική διαδικασία συμμετοχής και ανάπτυξης δεξιοτήτων των παιδιών με ΔΑΦ.el
dc.format.extent80el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔιαταραχή Αυτιστικού Φάσματοςel
dc.subjectΑνθρωπόμορφα ρομπότel
dc.subjectΤεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίαςel
dc.subjectΚοινωνικές Δεξιότητεςel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.titleΑνθρωπόμορφα ρομπότ και ΔΑΦ: Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών στο νηπιαγωγείοel
dc.title.alternativeHumanoid robots and ASD: Development of social skills at students in kindergartenel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeKounenou, Kalliopi
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The establishment of Information and Communication Technologies (ICT) in ed-ucation has laid the foundations for a modern approach in teaching and learning. Since the late 19th century, educators introduced innovative technological tools in learning, creating new educational practices and teaching methods, that include all students and consider them as equal members with equal learning opportunities. The use of ICT in the educational process is now indispensable for enhancing the cognitive and social skills of students with Autism Spec-trum Disorder (ASD), enabling them, so as to participate in daily communication and collabora-tion activities. ICT aid individuals with special educational needs to engage with activities of various aspects of daily life into all sectors, such as emotional, social, cognitive and communi-cative. Furthermore, robotics contribute to the comprehensive development of personality of students with ASD. Finally, there is a recognizable need for an extensive review of using hu-manoid robots as intermediaries for the improvement of social development and the strength-ening of social skills of students with ASD. Purpose: The thesis aims to demonstrate the necessity of using New Technologies, specifically humanoid robots, that contribute to the development of social skills in preschool-aged chil-dren with (ASD), thereby improving their daily life routine. Method: This dissertation is a systematic literature review, specifically conducted by using the prisma- flowchart method. Results: Humanoid robots significantly contribute to the development of social skills of stu-dents with ASD. Discussion: The use of New Technologies in education promotes the participation of students with special needs, particularly individuals with Autism Spectrum Disorders (ASD). Educational robotics through humanoid robots enhance the educational process of participation and skill development for children with ASD.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές