Show simple item record

Το ιχνογράφημα ως μέσω διερεύνησης σχέσεων στην οικογένεια, συμπεριφορικών και κοινωνικών δυσκολιών στην προσχολική εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΣιδηροπούλου, Τρυφαίνη
dc.contributor.authorΠαπαϊωσήφ, Μαρία
dc.date.accessioned2024-02-20T10:13:38Z
dc.date.available2024-02-20T10:13:38Z
dc.date.issued2024-02-15
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5913
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5749
dc.description.abstractΕισαγωγή: Υπάρχει ένα αναπτυσσόμενο ενδιαφέρον στην ελληνική και ξένη βιβλιογραφία και έρευνα, ως προς τον πρόωρο εντοπισμό συμπεριφορικών και συναισθηματικών δυσκολίων στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, προκειμένου να μπορέσουν να δομηθούν προγράμματα πρώιμης παρέμβασης προς όφελός τους. Είναι πολύ καλά μελετημένο, ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας τα οποία εμφανίζουν συμπεριφορικές και συναισθηματικές δυσκολίες έχουν μεγάλες πιθανότητες να διατηρήσουν αλλά και να οξύνουν τις δυσκολίες αυτές καθώς και να τις εξελίξουν σε μη λειτουργικές συμπεριφορές.Επιπλέον αξιολογείται η εγκυρότητα των συλλεχθέντων αποτελεσμάτων, αναφορικά με το ερευνητικό ερώτημα που αφορά στη διαφοροποίηση των συμπεριφορών αυτών σε συνάρτηση με την ύπαρξη μιας ασφαλούς σχέσης και εγγύτητας με τα πρόσωπα φροντίδας. Σκοπός: Η αξιολόγηση αναφορικά με το ερευνητικό ερώτημα που αφορά στη διαφοροποίηση των συμπεριφορών αυτών σε συνάρτηση με την ύπαρξη μιας ασφαλούς σχέσης και εγγύτητας με τα πρόσωπα φροντίδας Επιπλέον η πρόταση για ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό εργαλείο που μπορεί να προσαρμοστεί στην εκπαιδευτική πρακτική και να μας δώσει τέτοιες πληροφορίες. Στην παρούσα έρευνα παρουσιάζεται μια τέτοια εκπαιδευτική πρόταση, όπως αυτή υλοποιήθηκε σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Μέθοδος: Χρησιμοποιήθηκαν και αξιοποιήθηκαν αναλογικοί τρόποι έκφρασης των παιδιών (ιχνογράφημα και αφήγηση). Επιπλέον δεδομένα συλλέχθηκαν από τους εκπαιδευτικούς μέσα από ερωτηματολόγιο Σχολικής και Κοινωνικής Επάρκειας αναφορών των εκπαιδευτικών των παιδιών. Συλλογή δεδομένων με τη χρήση ερωτηματολογίου, το οποίο περιλαμβάνει κλειστού τύπου ερωτήσεις και η μετέπειτα επεξεργασία και ανάλυσή τους με τη χρήση του εργαλείου xlstat. Αποτελέσματα: Η ερευνητική απόπειρα, κατέδειξε ισχυρές συσχετίσεις μεταξύ όλων των προς μελέτη δυσλειτουργικών συμπεριφορικών αποκρίσεων των παιδιών και της ύπαρξης ενός ανασφαλούς δεσμού ή ακόμη και την απουσία του δεσμού αυτού με τα βασικά πρόσωπα φροντίδας. Συμπεράσματα: Από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της σχέσης του παιδιού με τους φροντιστές του και της αναπτυξιακής του πορείας, όπως αυτή αξιολογείται μέσα στα πλαίσια της εκπαιδευτικής του ζωής.el
dc.format.extent55el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΣυμπεριφορικές δυσκολίεςel
dc.titleΤο ιχνογράφημα ως μέσω διερεύνησης σχέσεων στην οικογένεια, συμπεριφορικών και κοινωνικών δυσκολιών στην προσχολική εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeDrawing as an indicator for the relations into the family, behavioral and social problems in preschool childrenel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΦώτη, Παρασκευή
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: There is a growing interest in Greek and foreign literature and research, regarding the early identification of behavioral and emotional difficulties in preschool children, in order to be able to structure early intervention programs for their benefit. It is well-studied, that preschool children who show behavioral and emotional difficulties have a high chance of maintaining but also exacerbating these difficulties as well as developing them into dysfunctional behaviors. In addition, the validity of the collected results is evaluated, regarding the research question concerning the differentiation of these behaviors in relation to the existence of a secure relationship and closeness with the care persons. Purpose: The evaluation regarding the research question regarding the differentiation of these behaviors in relation to the existence of a secure relationship and closeness with the care persons. In addition, the proposal for an integrated educational tool that can be adapted to educational practice and give us such information. In the present research, such an educational proposal is presented, as it was implemented in preschool children. Method: Children's analog ways of expression (footprint and narration) were used and utilized. Additional data were collected from the teachers through a School and Social Competence questionnaire of the children's teachers' reports. Data collection using a questionnaire, which includes closed-ended questions and their subsequent processing and analysis using the xlstat tool. Results: The research effort demonstrated strong correlations between all of the children's dysfunctional behavioral responses to be studied and the existence of an insecure bond or even the absence of this bond with the primary caregivers. Conclusions: From the statistical analysis of the data, a strong correlation emerged between the child's relationship with his caregivers and his developmental course, as assessed within the context of his educational life.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές